czy można ocenić zużycie paska rozrządu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

czy można ocenić zużycie paska rozrządu?

Post autor: yosef99 » śr paź 24, 2007 10:10

Witam. Niedawno sprowadziłem sobie golfa z Niemiec, wymieniłem w nim narazie wszystko oprócz rozrządu (wszystko już kupione - pasek Dayko, rolki INA i Litens), ale szykuje mi sie wyjazd w Zakopane i chyba nie zdąże wymienić rozrządu, więc stąd moje pytanie: czy można wzrokowo ocenić czy rozrząd jest już do wymiany czy nie? Moje pytanie trochę zostało zainspirowane tym, że kiedyś w jakimś poście na tym forum któryś z urzytkowników napisał że pojechał do ASO wymienić rozrząd i tam stwierdzili że był niedawno wymieniany (w jaki sposób??)... ja wczoraj byłem u pewnego mechanika zapytać o koszt wymiany i powiedział mi że jeśli są widoczne napisy na pasku (a są widoczne, pasek Contitecha) i pasek nie jest nigdzie przytarty ani postrzępiony to spokojnie mogę przelatać na nim zime. Więc jak to jest z tym ocenianiem zurzycia rozrządu?? Autko ma przelatane 214kkm


Ps.
Proszę mnie nie odsyłać do http://forum.vwgolf.pl/search.php bo nic szczególnego nie znalazłem na ten temat ;)



Awatar użytkownika
shift
Forum Master
Forum Master
Posty: 1494
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:10
Lokalizacja: pomorze środkowe

Post autor: shift » śr paź 24, 2007 10:14

jak nie znasz historii samochodu to czym predzej wymien, potrwa to u mechanika 2-3 godziny, koszt tez niski w stosunku do szkod jakie moze wyrzadzic.



cammill
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 00:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cammill » śr paź 24, 2007 12:24

mialem podobny problem,moj mechanik poradzil wymiane w ciemno,bo koszt stosunkowo maly w porownaniu z zagrozeniem,no i nie ocenial na oko,bo to troszke subiektywne...chwila i po strachu,a tak...tylko wypad mozesz sobie popsuc.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr paź 24, 2007 12:34

niema reguły jeśli chodzi o napisy napisy mogą byc a pasek strzeli a jak nie wiesz kiedy był zmieniany to go zmien



xisio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:56
Lokalizacja: Limerick

Post autor: xisio » śr paź 24, 2007 14:19

pasek Dayko, rolki INA i Litens dobre to ? bo ja zawsze slyszalem ze paski to tylko gates albo contitech a rolki ruville i pompa hepu.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr paź 24, 2007 14:21

wzrokowo nie ocenisz ja wymieniam co 60000km
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 14:22 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » śr paź 24, 2007 16:33

xisio pisze:pasek Dayko, rolki INA i Litens dobre to ? bo ja zawsze slyszalem ze paski to tylko gates albo contitech a rolki ruville i pompa hepu.
Ruville jest - z tego co wyczytałem tutaj na forum - firmą dystrybucyjną wkładającą do swoich pudełek właśnie rolki INA i litens (te rolki są podobno wkładane na pierwszy montaż do VW), jeśli chodzi o pasek Dayko to chyba Pirelli, a pompy jeszcze nie zakupiłem ;) oczywiście nie ukrywam że kwestie finansowe też wchodzą w grę (dobre i za przyzwoitą cenę) :grin:



toomii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 19:52
Lokalizacja: turek

Post autor: toomii » śr paź 24, 2007 23:30

jak juz gdzies pisalem, zakladam paski firmy dayko od paru lat i jeszcze nie bylo z nimi problemu. no w wsumie byl jeden. w golfie III 1.9 tdi. po wymianie paska i przejechaniu okolo 20000, padly panewki na pompie wtryskowej i pasek zaczal sie z sowac. tarl o obudowe. jak klijent przyjechal do mnie, to szerokosc paska wynosila okolo 0.5 cm. takze nie wiem, czy mozna ten przypadek nazwac problemem. bo naprawde zrobilem duze oczy, ze do tego stopnia z tarty pasek wytrzymywal jeszcze przeciazenia. takze moge go z czystym sumieniem polecic. co do firmy ruville, atk jak napisal kolega, firma ta zajmuje sie sprzedaza czasci oryginalnych, ale w swoich opakowaniach. tak wiec nie ma obaw co do jakosci. a rozrzad po zakupie auta, zawsze warto wymieniec.



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » czw paź 25, 2007 07:00

[quote="toomii"]jak juz gdzies pisalem, zakladam paski firmy dayko od paru lat i jeszcze nie bylo z nimi problemu. no w wsumie byl jeden. w golfie III 1.9 tdi.

Paski dayko kiepska jakość, w trzech renówkach reklamacja po przejechaniu zaledwie 200km!


valerio

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » czw paź 25, 2007 08:12

Zbieraj kasę na pasek i wymieniaj. Nie da się ocenić stanu paska. Jeśli chodzi o markę do weź coś sprawdzonego (gates continental itp) a nie jakieś wynalazki.

ps czasem warto iść na rekonesans do servisu tam cena też bywa atrakcyjna
Ostatnio zmieniony czw paź 25, 2007 08:19 przez Maciuś01, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 321 gości