Silniczek 1.3 NZ kilka spraw...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Silniczek 1.3 NZ kilka spraw...

Post autor: melon » wt cze 21, 2005 14:44

1. Jak ustawic zapłon bez lampy storoskopowej?

2.Po wymianie czujnika termicznego(niebieski) i sondy lambda obrot dalej skacza o 50-100 obortów i przy lekim dodaniu gazu silnik przydławia sie...( przyspiesznik zapłonu tez wymienieony podcisnienia szczelene ).Po odpieciu wtyczki od przepływomierza lub wtyczki od tego niebieskigo czujnika oborty stoja rowniutko.... swiece kable kopułka sprawne sa...

3. Na przepustnicy jest taki jakby pstryczek co załancza i wylancza ruch przepustnicy(dodanie gazu) no i on nie pstryka objawy ma jakby nie chodził:D podłancza sie tam wtyczke 2 pinowa białą.Do czego to jest i czemu słuzy?

4.Rozrzod ustawiony dobrze ,zapłon tez ,sonda nowka sztuka ,czujniki powymieniane ,skład mieszanki ustawiony ,a pali cały czas tyle samo czyli 10....



Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » czw cze 23, 2005 23:03

tez mam NZ mialem przeboje z nia podjedz do pruszcza gdanskiego pierwsza stacja lotosu za pruszczem po lewej. pracuje tam mechanior elektronik podlaczy ci pod kompa i wszystko wyjdzie co masz niesprawne. bylem u niego jakis roczek temu wtedy ta przyjemnosc kosztowala 80 zeta. podobno gosc pracowal w serisie vw zna sie dobrze. wtyczki do kompa NZ nie ma, on ma taki trojniczek i podlanczasie sie miedzy kompa a wtyczke wszystko na jego monitorku wyjdzie, ja mialem padnieta sonde



tytus

Post autor: tytus » pt cze 24, 2005 00:32

Odme sprawdz. W nz peknieta odma jest przyczyna falujacych obrotów.



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Re: Silniczek 1.3 NZ kilka spraw...

Post autor: MaLiBU » pt cze 24, 2005 11:43

melon pisze:1. Jak ustawic zapłon bez lampy storoskopowej?

2.Po wymianie czujnika termicznego(niebieski) i sondy lambda obrot dalej skacza o 50-100 obortów i przy lekim dodaniu gazu silnik przydławia sie...( przyspiesznik zapłonu tez wymienieony podcisnienia szczelene ).Po odpieciu wtyczki od przepływomierza lub wtyczki od tego niebieskigo czujnika oborty stoja rowniutko.... swiece kable kopułka sprawne sa...

3. Na przepustnicy jest taki jakby pstryczek co załancza i wylancza ruch przepustnicy(dodanie gazu) no i on nie pstryka objawy ma jakby nie chodził:D podłancza sie tam wtyczke 2 pinowa białą.Do czego to jest i czemu słuzy?

4.Rozrzod ustawiony dobrze ,zapłon tez ,sonda nowka sztuka ,czujniki powymieniane ,skład mieszanki ustawiony ,a pali cały czas tyle samo czyli 10....
1. nie wiem
2.dziwne ze pod odpieciu przeplywki nie gasnie, powinien, przeplywka to jedyny element ktory jest niezbedny do pracy tego silnika
3. Bialy czujnik to przelacznik krancowy inforujacy komputer czy przepustnica jest zamknieta czy max otwarta. Jak nie pstryka to zle i to moze byc przyczyna falujacych obrotow. Komputer nie wie w jakim polozeniu jest przepustnica
4. 10 litrow w jakim trybie? miasto, trasa? Moze byc winny bialy czujnik, komputer mysli ciagle ze jest na obrotach jalowych i wzbogaca mieszanke


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » sob cze 25, 2005 23:04

10litow pali po miescie nie wazne jak jade czy normalnie czy jak emeryt ,przy zmianach biegu jak mu deptam to z wydechu idzie bum tyle niesaponego paliwa idzie ...

wczoraj ja go katowalem przez 3 km i podejachalem pod dom to nagle zdechł....odpaliłem a z wydechu czarno...

skreciłem mieszank na ubogą prawie na max i dalej wali na czarno przy przygazówce....

czy umiejscowienie sondy ma jakis znaczenie ..orginalnei z NZ powinna byc w katalizatorze ,a u mnie jak sie dwururka schodzi z 1 rure to mam tam taka tulejke prostpadle i tam mam sonde wkrecona ...czy sonda musi miec ten swoj czopek dokładnie na drodze przepływu spalin ? czy nie?

na którym pinie we wtyczce do kompa jest sygnał z sondy?

co moze byc przyczyną zalewanie auta? bo takie mam wrazenie po dłuzszej intensywnej jezdzie....?

wtryskiwacze hałasuja tzn klepia bo koles miał tam kiedys gaz i chyba wtryski pracowały na sucho...czy one moga lac za duzo wachy? tzn komp mowi ile one niby daja tyle co powinny ,a w rzeczywisosc daja wiecej bo sa zkopane jest taka mozliwośc?

jak sprawdzić czy komp nie przekreca odbieranych inforamcji?



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » sob cze 25, 2005 23:16

a czym to niby regulujesz mieszankę hę?
bo pierwsze słysze żeby mozna było ją regulować dla obciążonego silnika


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » ndz cze 26, 2005 01:23

no jak czym imbusem w przpływomierzu ...no ale na wolnych tylko bo niby jak mam podczas jazdy?> wloze murzyna pod maske ... i jak bede jechal to bedzie krecil lewo prawo:P



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » ndz cze 26, 2005 10:08

ja bym Ci radzil zeby podjechac do kogos kto Ci go dobrze wyreguluje, bez analizatora spalin i oscyloskopu co by odczyt z sondy sprawdzic nic nie wyregulujesz krecac... Badajac odczyt z sondy bedzie mozna tez sprawdzic czy dobrze wskazuje, a po co ja przenosiles? wywalajes kata?


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

mamix4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pn lut 28, 2005 11:38
Lokalizacja: Miliszewy,Toruń

Post autor: mamix4 » ndz cze 26, 2005 12:28

Mi też się zalewa, zwłaszcza jak go gasze na gazie.

Szukam speca z Torunia lub okolic który by mi zdiagnozował wyregulował silnik!



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » ndz cze 26, 2005 13:42

gratulacje że grzebiesz w przepływomierzu,ciekawe po co
weź śrubokręt i pojeździj po płycie sterownika i to bedzie komplet


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » ndz cze 26, 2005 21:58

no to juz chyba wiem co bylo nie tak ...okazało sie ze jakis pacan popierdzielił kolory kabli i sonda nie była podpięta :rotfl:


auto juz nie strzela z wydechu i silink lepiej pracuje ... teraz zostanie kwestia wyregulowania zapłonu i mieszanki oraz przeniesienia sondy tam gdzie powinna byc...

MAREK 74 -- jak teraz sprawdziłem voltomierzem to napiecie na wolnych skacze strasznie od 0.3v do 0.7 ...ale mam zastrzezenia co to mojego voltomierza .. jak przełoze sonde to sie sprawdze jeszcze raz...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 365 gości