Kto się dobrze zna na KE-Jetronic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

Kto się dobrze zna na KE-Jetronic

Post autor: ozzman1979 » śr paź 24, 2007 21:42

Witam po raz kolejny znawców tematu. Mam golfa 1,8 na KE-jetronicu. Problem jest z zapalaniem zimnego silnika. Odpala natychmiast, ale obroty strasznie falują, prawie gasnie i wraca do normalnych i znowu spadek i wzrost. Jak lekko pedałem gazu uchylę przepustnicę powietrza, to chodzi normalnie, wszystko uspokaja się tak po około 20-30 s i wtedy juz pracuje równo. Mechanik-diagnosta przejrzał wszystko, pomierzył i stwierdził, że to wina sondy lambda (cytuję: "sonda lambda jest sprawna w 80% i potrzebuje czasu, aby się rozgrzać, stąd te problemy, a w ogóle to to ma juz swoje lata i tak będzie"). Obarczał tez winą wtryskiwacze główne, że chyba już nie rozpylają tak jak powinny. Twierdzi, że wtryskiwacz rozruchowy raczej działa poprawnie, bo inaczej by nie zapalał w ogóle (dla mnie to sie wydaje nieprawdą, bo przecież są jeszcze wtryski główne, ale nie wiem). Co to może być? Tak, jak na wstępie powiedziałem, wszystko mija po około 20-30 s, silnik dogrzany chodzi równo, przyśpiesza znakomicie od niskich obrotów, reakcja na pedał gazu szybka, spalanie w normie (8-9 l/100km), więc chyba wtryski główne i ciśnienie paliwa w układzie jest ok. Kto pomoże? Lub może ktoś zna dobrego speca od KE-Jeta na dolnym śląsku? Z góry dziękuję za pomoc lub namiary na speca.
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 23:31 przez ozzman1979, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr paź 24, 2007 21:49

tam masz zawór rozgrzewania zimnego silnika z płytką bimetaliczna moze on szwankuje



ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

gdzie on się znajduje?

Post autor: ozzman1979 » śr paź 24, 2007 21:52

jak w temacie.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr paź 24, 2007 21:57

zaraz zapodam Ci fotke

[ Dodano: 24 Paź 2007 22:05 ]
Obrazek zaraz będzie druga

[ Dodano: 24 Paź 2007 22:09 ]
Obrazek moge Ci napisac mozliwe przyczyny usterek z tabeli



ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

Dzięki serdeczne, napisz, jak możesz

Post autor: ozzman1979 » śr paź 24, 2007 22:13

j.w. Co to za mądra książka? Gdzie ją kupić? Zależy mi na doprowadzeniu golfa do pełnej sprawności, bo ogólnie jest w idealnym stanie i ma tylko 120.000 km przebiegu, więc sam rozumiesz...



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr paź 24, 2007 22:13

nierówne obroty podczas nagrzewania silnika to : nieprawidłowe cisnienie zaworu rozgrzewania silnika , niezamykające lub nieotwierające sie urządzenie dodatkowego powietrza , nieszczelnosc zaworu rozruchu , nieszczelnośc układu podciśnieniowego , nieszczelny wtryskiwacz lub niskie ciśnienie otwarcia

[ Dodano: 24 Paź 2007 22:15 ]
nie wiem gdzie ją dostaniesz , to biały kruk
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 22:14 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

podaj tytuł i autora.

Post autor: ozzman1979 » śr paź 24, 2007 22:22

j.w.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr paź 24, 2007 22:28

mgr inż Bogumił Kalinowski NAPRAWA SAMOCHODÓW VOLKSWAGEN GOLF I JETTA wydawnictwo kalmekx publishing group Warszawa 1994



Awatar użytkownika
deamon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 16, 2006 23:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: deamon » czw paź 25, 2007 06:47

Miałem podobny problem rano, świeżo po odpaleniu nierówno chodził, jakby go zalewało i trwało to chwile. Rozwiązałem ten problem przez ustawienie wagi/klapki przepływomierza. Jakbyś patrzył od góry na rozdzielacz to masz tam taki otworek (oznaczony strzałką na gumie dolotowej) wkładasz tam małego imbusika (chyba 4) i regulujesz. Tylko pamiętaj nie reguluj za wiele max 0,5 obrotu w każdą stronę i zapamiętaj fabryczne ustawienie. Myślę że powinno pomóc.
Pozdrawiam



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw paź 25, 2007 09:31

miś fazi pisze:zaraz zapodam Ci fotke
Wszystko ladnie tylko to co podales koledze ma sie nijak do silnika ktory on posiada. K-jetronic ma rzeczywiscie to co dales na rysunku, niestety KE-jetronic tego nie ma (tak btw. to jest jedna z glownych zewnetrznych roznic miedzy silnikiem KR i PL)

Mechanik gada bzdury bo sonda lambda zaczyna dzialac dopiero po osiagnieciu przez silnik odpowiedniej temperatury pracy, na zimnym silniku sonda nie dziala i to jest normalne bo fabryka tak zaprojektowala auto.

Generalnie robienie tego wtrysku to ciezka sprawa, bo malo jest materialow dotyczacych diagnostyki a nawet jak juz sa to wymagaja specjalnych narzedzi (np zestawu manometrow do pomiarow cisnien w ukladzie paliwowym).

Ja bym w pierwszej kolejnosci sprawdzil czujnik temperatury ktory masz wkrecony w glowice i dodatkowo odpial na probe wtryskiwacz rozruchowy. Falowanie wskazuje moim zdaniem na zalewanie silnika, cos jakby za duzo paliwa bylo.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw paź 25, 2007 10:00

Skontaktuj sie z kolegą EVOLUTION

[ Dodano: Czw Paź 25, 2007 10:15 ]
To ta książka http://www.allegro.pl/item255583866_ksi ... jetta.html ale typowo do 16-ki tam nic prawie nie ma ( są schematy elektryczne od 16V ale od KR-a), jest jedynie opisany wtrysk K-jetronik 8V


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw paź 25, 2007 10:58

bugalon pisze:
miś fazi pisze:zaraz zapodam Ci fotke
Wszystko ladnie tylko to co podales koledze ma sie nijak do silnika ktory on posiada. K-jetronic ma rzeczywiscie to co dales na rysunku, niestety KE-jetronic tego nie ma (tak btw. to jest jedna z glownych zewnetrznych roznic miedzy silnikiem KR i PL)

Mechanik gada bzdury bo sonda lambda zaczyna dzialac dopiero po osiagnieciu przez silnik odpowiedniej temperatury pracy, na zimnym silniku sonda nie dziala i to jest normalne bo fabryka tak zaprojektowala auto.

Generalnie robienie tego wtrysku to ciezka sprawa, bo malo jest materialow dotyczacych diagnostyki a nawet jak juz sa to wymagaja specjalnych narzedzi (np zestawu manometrow do pomiarow cisnien w ukladzie paliwowym).

Ja bym w pierwszej kolejnosci sprawdzil czujnik temperatury ktory masz wkrecony w glowice i dodatkowo odpial na probe wtryskiwacz rozruchowy. Falowanie wskazuje moim zdaniem na zalewanie silnika, cos jakby za duzo paliwa bylo.
fakt , moja wina nie doczytałem że to KE , ale do tego też gdzieś mam , tylko poszukam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 241 gości