Pompa wodna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Pompa wodna

Post autor: martinstop » śr paź 24, 2007 17:40

Witam...
Mam pytanie odnośnie pompy wodnej, ponieważ zajrzałem dzisiaj do zbiorniczka wyrównawczego po wcześniejszym rozgrzaniu samochodu i z wężyka dolotowego woda dosłownie kapała po zbiorniczku, nie wiem jak to powinno wyglądac prawidłowo ale wydaje mi się, że powinno to wyglądac troszkę inaczej więc wydaje mi się, że pompa jest na wykończeniu dlatego chciałem się jeszcze zapytac w razie czego jakie są koszty takiej pompy , jaką kupic żeby nie trafic na ścierwo ;) i czy wymiana jest bardzo skomplikowana....liczę na waszą pomoc w tym temacie....


Martin :bajer:

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr paź 24, 2007 18:01

a sprawdziłeś drożność tego wężyka? moze przytkany jest
martinstop pisze:nie wiem jak to powinno wyglądac prawidłowo
powinna lecieć ciągłym strumieniem
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 18:02 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Odp.

Post autor: martinstop » śr paź 24, 2007 19:08

Jak narazie nie ale wydaje mi się, że musiałby byc naprawde mocno przytkany żeby płyn leciał tak słabo a kiedy się go ugniata to wydaje się w porządku w każdym razie nie ma żadnych większych zanieczyszczeń przynajmniej nie wyczuwam....ale układ przecież może też byc przytkany w innym miejscu....najgorsze jest to, że nie mam czasu ani warunków na jakie kolwiek naprawy a auto przydałoby się na 1 XI :/ale nie chcę jeździc na tak nagrzanym silniku tzn. wnioskuję to bo bardzo częstym włączaniu się wentylatora....ok już kończę marudzic, coś się może wymyśli....;)


Martin :bajer:

Awatar użytkownika
zeton
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 650
Rejestracja: śr paź 10, 2007 13:23
Lokalizacja: NoVWa Sól
Kontakt:

Post autor: zeton » czw paź 25, 2007 18:39

witam nie orietuje sie jakie sa koszty pompy ale wymiana nie jest zbyt skomplikowana napisz jaki to silnik to po kroku opisze jak ja wymienic bo ostatnio musialem wymienic u siebie termostat a to rowniez wiaze sie z wyjeciem pompy

[ Dodano: 25 Paź 2007 18:41 ]
jak bedziesz chcial abym opisal ta wymiane to napisz sie na meila



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 25, 2007 20:36

martinstop pisze:woda dosłownie kapała po zbiorniczku, nie wiem jak to powinno wyglądac prawidłowo ale wydaje mi się, że powinno to wyglądac troszkę inaczej więc wydaje mi się, że pompa jest na wykończeniu
to żaden dowód z tym kapaniem, na zimnym silniku ma się ładnie lać strumieniem, na rozgrzanym po otwarciu termostatu ciśnienie w nim spada. Chłodzi dobrze to się nie przejmuj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
martinstop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: wt paź 02, 2007 23:58
Lokalizacja: Lublin/Rumia
Kontakt:

Odp.

Post autor: martinstop » czw paź 25, 2007 23:33

Silnik to 1.8 Benzyna AAM ale chyba jednak mam się czym przejmowac ponieważ silnik za bardzo się grzeje tzn. często włącza się wentylator co np. przy takich temperaturach jak teraz nie jest specjalnie normalne....myślałem, że to wina czujnika wentylatora więc go wymieniłem niestety wymiana sytuacji nie zmieniła....niestety nie mogę sprawdzic jaka jest rzeczywista temperatura bo czujnik przekłamuje bo na wskźniku pokazuje 75 stopni gdy już załącza się wentylator, pomyślałem, że wymiana na nowy to unormuje ale na nowym w tym samym momencie wskaźnik pokazuje 105 więc już nie patrzę na wskaźnik....do wymiany poszedł również termostat z którym były problemy ale teraz jest już z tym w porządku....myślę więc, że jedynymi przyczynami jakie pozostały to zasyfiona chłodnica lub gdzieś w układzie coś zamuliło ale pompa jest na wykończeniu a co pompy to na zimnym silniku z wężyka dolotowego nic nie leci więc tym bardziej nie ma strumienia ale wydaje mi się, że tak właśnie powinno byc tzn. płyn powinno pompowac po otwarciu termostatu przynajmniej tak było w mojej favoricie....jakieś pomysły , rady....???


Martin :bajer:

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 26, 2007 16:09

martinstop pisze:akieś pomysły , rady....???
no nie płyn leci bardziej własnie wtdey jak silnik zimny i termostat zamknięty. uszkodzenie pompy bardzo możliwe, jej wirnik będziesz w stanie dojrzeć przez dziurę po wyjęciu termostatu. jeśli ma całe łopatki i się nie obrobił to znaczy nie kręci się bez kręcenia kołem pasowym pompy to jest tam ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 292 gości