Gasnący silnik 1.6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
amenusik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 23, 2007 22:16
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Gasnący silnik 1.6

Post autor: amenusik » wt paź 23, 2007 22:26

Witam mam nastepujacy problem ktory doprowadza mnie poprostu do szału.
A mianowicie gasnący silnik.
Jeżdże sobie kilka dni wszystko jest ok.. nagle na srodku skrzyzowania silnik gaśnie i przez chwile nie chce odpalic. Sytuacja sie powtarza od kilku miesiecy. Nie wazne czy stoje czy jade 10km/h czy 100 potrafi zgasnac. Bywa tez ze podczas jazdy sie wylaczy i momentalnie zaskoczy. Temperatura tez jest bez znaczenia.
A teraz troche szczegolow:
Za rada moich (tu padlo by bardzo niecenzuralne slowo) "mechanikow" wymienilem juz nastepujace rzeczy:
Swiece , cewke, kopolke z palcem, kable, kostke w stacyjce a nawet pompe paliwowa.
Ostatnio wyczytalem na forum ze to moze byc czujnik halla.
Zauwazylem tez ze gdy silnik zgasnie i nie chce odpalic przez dluzsza chwile wysraczy ze wyciagne wtyczke (ta na kopulce - nie wiem jak sie to fachowo nazywa , ta ktora zasila czujnik halla) i podlacze ja ponownie , silnik natychmiast odpala.
Drodzy forumowicze prosze o jakas rade bo kiedys sie przez to zabije:)
Ostatnio zmieniony wt paź 23, 2007 23:27 przez amenusik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » wt paź 23, 2007 22:36

Witaj! To może być czujnik halla ale zanim to zrobisz sprawdź kabelki odchodzące od wtyczki czujnika i styki. Wszystko na to wskazuje, że gdzieś gubisz impuls z halla a jeśli pomaga proste odłączenie kostki to ja stawiam na okablowanie



Awatar użytkownika
amenusik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 23, 2007 22:16
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: amenusik » wt paź 23, 2007 22:38

Jacenty85 pisze:Witaj! To może być czujnik halla ale zanim to zrobisz sprawdź kabelki odchodzące od wtyczki czujnika i styki. Wszystko na to wskazuje, że gdzieś gubisz impuls z halla a jeśli pomaga proste odłączenie kostki to ja stawiam na okablowanie
Tak tez myslalem bo tak kostka byla troche zniszczona. Zostala polutowana i uszczelniona, chetnie bym ja wymienil ale jest praktycznie , nie do zdobycia.. wiec wciaz mam andzieje ze to halla



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » wt paź 23, 2007 22:43

No nie przesadzaj :) Kostkę dostaniesz na szrocie a jak nie to w serwisie za pare złotych a na halla musisz wydać co najmniej 150 zł.



Awatar użytkownika
amenusik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 23, 2007 22:16
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: amenusik » wt paź 23, 2007 22:46

I wlasnie tu mam maly problem bo objechalem wszystkie szroty w mojej okolicy a w serwisie vw powiedzieli mi ze tego nie maja :kac: i stad moj wielki problem



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » wt paź 23, 2007 22:54

To trzeba zadzwonić do jakiegoś sklepu z częściami używanymi nie koniecznie w twojej miejscowości i poprosić ładnie o wysłanie części pocztą. Czasem uprzejmość sprzedawcy jest tak duża, że zgadzają się na taki zabieg. Koszty oczywiście za pobraniem. Myślę, że nie ma sensu kupować od razu halla gdyż może okazać się, że on jest dobry. Bo hall jak padnie to koniec, żadne odpinanie kostek nie pomoże. Czasem pomaga przestudzenie silnika ale i tak po nagrzaniu zgaśnie! A postaraj się ją rozebrać i ładnie zaizoluj. Jestem przkonany że twój problem może stanowić właśnie ta kostka



Awatar użytkownika
amenusik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 23, 2007 22:16
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: amenusik » wt paź 23, 2007 22:56

Dziekuje serdecznie za pomoc biore sie jutro do naprawy:] jeszcze raz dzieki. Pozdrawiam :okej:



Awatar użytkownika
wierzba123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 15:00
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: wierzba123 » wt paź 23, 2007 23:23

Mialem identyczny problem. Okazalo sie ze byla to wina przekaznika. Jak auto gaslo to przekrecalem zaplon i dopiero odpalil jak podskoczyla wskazowka od predkosciomierza. Jak ci zgasnie przekrec zaplon wsadz reke do skrzynki z bezpiecznikami i poruszaj 4 przekaznikiem od lewej jesli podskoczy wskazowka wylacz zaplan i auto powinno odpalic jesli to przekaznik sie zawiesza.



Awatar użytkownika
amenusik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 23, 2007 22:16
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: amenusik » wt paź 23, 2007 23:35

Slyszalem wlasnie jeszcze o tych przekaznikach, i np u mnie one robia sie mocno cieple nie wiem czy tak powinno byc, orietnujesz sie ile taki przekaznik kosztuje?
DObrze zrozumialem ze wskazowka predkosciomierza powinna ruszyc sie nawet na wylaczonym silniku?



Awatar użytkownika
wierzba123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 15:00
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: wierzba123 » śr paź 24, 2007 00:42

Nowy kosztuje 12 zl a na szrocie 10zl :jezor: U mnie to wygladalo tak jechalem silnik gasl. Moglem sobie krecic i krecic ale nie odpalal. Przekrecalem zaplon czekalem i nagle slychac pyk i wskazowka podskakuje wylaczam zaplon przekrecam kluczyk i auto jakby nigdy nic odpala. Zanim kupilem przekaznik to jak zgasl wystarczy ze go lekko puknalem i auto zaraz palilo. Jak sie nie myle to przekaznik nr 18 od styku x. Sprawdz sobie jak ci zgasnie to poruszaj przekaznikiem na przekreconym zaplonie jak wskazowka pyknie to wylacz zaplon i probuj palic auto.
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 00:43 przez wierzba123, łącznie zmieniany 1 raz.



pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » śr paź 24, 2007 14:01

amenusik, poczytaj to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
jeśli to nie hall i przekaźnik to zostaje tylko czujnik obrotów wału
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr paź 24, 2007 16:01

a czytaliście co kolega pisze o kostce od halla, bo tak jakoś wydaje mi się że nie :)



Awatar użytkownika
amenusik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt paź 23, 2007 22:16
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: amenusik » śr paź 24, 2007 17:30

No to zaczynam od wymiany kosty na czujniku halla, jesli nie pomoze to sam czujnik jesli to nic nie da sprawdze przekazniki a jezeli to nic nie pomoze to zepchne go ze skarpy;]



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 336 gości