Problem z temperaturą silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
loverboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 14, 2007 21:08
Lokalizacja: WA
Kontakt:

Problem z temperaturą silnika

Post autor: loverboy » ndz paź 21, 2007 23:20

Witam
Mam niewielki problem ale nikt mi nie jest wstanie powiedzieć dokładnie co jest przyczyną!
A mianowicie, podczas normalnej jazdy wskaźnik temperatury wskazuje 80c a w korku max 92c.
Wymieniłem już 2 termostaty i dalej jest to samo. Pierwszy termostat był firmy Topran a teraz jest Wahler.
Czy wina leży po stronie czujnika temperatury?
Co jest przyczyną?


Kupię zadbanego Volkswagena TDI 110 PS Z Warszawy lub okolic, cena do 12,5 tyś

Awatar użytkownika
SebaVr6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 23:07
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: SebaVr6 » ndz paź 21, 2007 23:40

To chyba wszystko jest dobrze:-)Jak wentylatory sie zalaczaja nie gotuje sie to jest ok.....


Golfik Ogień Vr6 robi swoje:)

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz paź 21, 2007 23:43

no tak ale lepiej sie patrzy na wskaznik ktory pokazuje polowe :) sprawdz czujnik, miernik w dlon i do dziela, tu wartosci http://img137.imageshack.us/my.php?imag ... empem1.jpg



Awatar użytkownika
Mirekmiro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn gru 11, 2006 16:24
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Mirekmiro » ndz paź 21, 2007 23:43

a kupiles dobry termostat bo sa na roze temp. 84 i chyba 87 jak sie nie myle ale to rowniez moze byc przeklamianie wskaznika temp



Awatar użytkownika
shift
Forum Master
Forum Master
Posty: 1494
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:10
Lokalizacja: pomorze środkowe

Post autor: shift » ndz paź 21, 2007 23:45

u mnie na przykład wskaźnik zawyża temperature o ok 10 stopni, termostat działa, wentyl załącza sie przy 98 stopniach, gdy moj wskaźnik pokazuje ponad 100. Przynajmniej u mnie to kwestia rozebrania zegarów i przestawieniu wskazówki



Awatar użytkownika
loverboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 14, 2007 21:08
Lokalizacja: WA
Kontakt:

Post autor: loverboy » ndz paź 21, 2007 23:59

gOOzOl pisze:no tak ale lepiej sie patrzy na wskaznik ktory pokazuje polowe :) sprawdz czujnik, miernik w dlon i do dziela, tu wartosci http://img137.imageshack.us/my.php?imag ... empem1.jpg
Zgadza sie, lepiej jak wskazówka stoi prosto :grin: , termostat ma temperaturę otwarcia 87c
silnik sie nie gotuje wentylator się włącza, wskazówka nie przekracza 92c.
Mechanior mi polecił żebym zakrył część chłodnicy, co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony pn paź 22, 2007 00:04 przez loverboy, łącznie zmieniany 2 razy.


Kupię zadbanego Volkswagena TDI 110 PS Z Warszawy lub okolic, cena do 12,5 tyś

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pn paź 22, 2007 00:07

bez sensu. przy sprawnym termostacie i tak sie bedzie nagrzewal ok. zrob tak, jak ci sie wlaczy went to zmierz ten czujnik, ma miec opor o wartosci takiej jak temp zalaczenia went czyli te 90 pare stopni.



Awatar użytkownika
loverboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 14, 2007 21:08
Lokalizacja: WA
Kontakt:

Post autor: loverboy » pn paź 22, 2007 00:17

gOOzOl pisze:bez sensu. przy sprawnym termostacie i tak sie bedzie nagrzewal ok. zrob tak, jak ci sie wlaczy went to zmierz ten czujnik, ma miec opor o wartosci takiej jak temp zalaczenia went czyli te 90 pare stopni.
ok! sprawdzę oporność


Kupię zadbanego Volkswagena TDI 110 PS Z Warszawy lub okolic, cena do 12,5 tyś

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn paź 22, 2007 07:39

Jeżeli mechanior ci powiedział żebyś zakrył część chłodnicy to więcej do niego nie jedź, bo to nie rozwiąże problemu a mechanior nie ma pojęcia o tym co robi. Posprawdzaj oporności, możesz też włożyć termometr do zbiorniczka wyrównawczego (pamiętej że jest pod ciśnieniem) i zobacz przy jakiej temperaturze otwiera się termostat i będziesz wiedzał czy to czujnik czy coś innego.

Jak kupiłem nowy czujnik temp do golfa III silnik 1Y to termostat otwierał mi się przy 110 stopniach (wg wskaźnika temp), a na starym czujniku przy 90 więc z tymi czujnikami też różnie bywa.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
szwendak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob lut 03, 2007 15:14
Lokalizacja: TORUN
Kontakt:

Post autor: szwendak » pn paź 22, 2007 07:39

Witam
Wez ten termostat włuz do wodi i podgrzewaj ja,jedmocześnie sprawdzając temp. termometrem. Wtedy dokładnie bedziesz wiedział jak on sie zachowuje.


110 TYŚ. I MKNIEMY DALEJ!!!

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn paź 22, 2007 08:16

loverboy pisze:Mam niewielki problem
Moim zdaniem nie masz żadnego problemu. Zarówno czujniki jak i wskaźniki obarczone są pewnym błędem.Twój mieści się w granicy tolerancji.



Awatar użytkownika
loverboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 14, 2007 21:08
Lokalizacja: WA
Kontakt:

Post autor: loverboy » pn paź 22, 2007 21:58

teraz to już nie wiem o co chodzi. Zrobiłem test po jeździe gdy była temperatura niby 80c zatrzymałem auto i sprawdziłem kiedy nagrzeje sie dolna rura od chłodnicy. silnik nagrzał sie do 90 i rura zrobiła sie gorąca, temperatura wzrosła do 92 i włączył się wentylator, temperatura zeszła do 90 i tak stała. jak zacząłem jechać dalej to samo 80c.
niestety nie mogę znaleźć miernika i jeszcze nie mierzyłem oporności
co radzicie?


Kupię zadbanego Volkswagena TDI 110 PS Z Warszawy lub okolic, cena do 12,5 tyś

Awatar użytkownika
shift
Forum Master
Forum Master
Posty: 1494
Rejestracja: sob lip 07, 2007 23:10
Lokalizacja: pomorze środkowe

Post autor: shift » pn paź 22, 2007 22:01

co radzicie?
nie przejmuj się tym :bigok:



Awatar użytkownika
ssuchyy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 20:26
Lokalizacja: LUBLIN-CENTRUM
Kontakt:

Post autor: ssuchyy » pn paź 22, 2007 22:02

może masz zapowietrzony układ tak jak ja dzieje sie u mnie podobnie odpowietrzenie układu pomogło i uszczelnienie jednego z przewodów niby nie ciekło ale stworzył się osad na łączeniu kroćca z chłodnica



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 265 gości