[MK3] 1,9TDI - uwagi odnosnie użytkowania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Pirat_666
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
- Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
- Kontakt:
[MK3] 1,9TDI - uwagi odnosnie użytkowania
Witam...
Pewnie przez forum przewinął sie juz taki temat (ale jestem nowy więc proszę wybaczyć:))
Sprowadziłem sobie właśnie Golfa III 1,9TDI. Wszystko co trzeba z miejsca wymieniłem, a teraz czekam na papiery z Celnego i Skarbowego aby go zarejestrować.
Pierwszy Diesel więc ma prośbę o porady odnośnie użytkowania. Na co zwrócić szczególna uwagę, jak ew. dodatkowo dbać o silnik. (ma przejechane 184tys Km)... Auto będzie na dojazdy do pracy więc tak ok 40km bedzie codziennie jeździć (co najmniej)...
Pozdrawiam
Pewnie przez forum przewinął sie juz taki temat (ale jestem nowy więc proszę wybaczyć:))
Sprowadziłem sobie właśnie Golfa III 1,9TDI. Wszystko co trzeba z miejsca wymieniłem, a teraz czekam na papiery z Celnego i Skarbowego aby go zarejestrować.
Pierwszy Diesel więc ma prośbę o porady odnośnie użytkowania. Na co zwrócić szczególna uwagę, jak ew. dodatkowo dbać o silnik. (ma przejechane 184tys Km)... Auto będzie na dojazdy do pracy więc tak ok 40km bedzie codziennie jeździć (co najmniej)...
Pozdrawiam
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
Ja mam takiego juz 9 miesięcy i tez z niemiec. Zrobiłem nim już 20 tyś. km i wszystko jest ok. O co trzeba dbać? Wymiana na czas pasków, rozrządu, filtrów, oleju i czywiście nie gonic go 180 km/h, bo tyle pojdzie, ale po co go tak męczyć. Spala mi srednio 4,6 litra na 100 km nie ma róznicy czy to miasto czy to trasa i 140 km/h bo tak najczesciej jeżdzę. A rozrząd wymieniałem u mechaników VW z Katowic po pracy u nich w domu za 100 zł są to profesjonaliści i mają profesjonalny sprzęt, i wszystko jest ok, a słyszałem że jak niektórzy mechanicy wymienią rozrząd to potem auto nie chce wogóle iść, kopci, dużo pali itd, a to i tak szczęście jak tylko tyle po wymianie nie gra w samochodzie.
- Pirat_666
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
- Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
- Kontakt:
Qrcze, ile ja dałem za rozrząd to nie pamiętam (wymieniłem razem z rolką). Do tego od razu filtr oleju, paliwa, powietrza(X2), olej, uszczelka pod deklem po mi trochę ciekło, płyny itd. Za wszystko dałem 550zł... (za części i 100 za robotę bo to u znajomego w warsztacie)...
Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Zgadzam się, jeśli nie chcesz zajechać turbiny musisz dać autku chwilkę pochodzić na biegu jałowym przed wyłączeniem i tak samo nie katować go zaraz po odpaleniu. Ważne regularne wymiany oleju i filtrów oraz kontrola poziomu oleju pomiędzy wymianami. Kiedyś miałem za niski poziom oleju i turbinka mi padła.
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Jeśli chodzi o poziom oelju w TDI (1Z)
ja mam taki bagnet, że tak naprawdę nie wiem czy max jest na końcu pola zakratkowanego czy max jest na górnym zagięciu.
Bagnet wygląda tak, że ma na dole zagięcie potem jest gładkie pole, zaczyna się pole zakratkowane, za polem zakratkowanym znowu jest gładkie pole i zagięcie w drugą stronę. Gdzie tak naprawdę jest ten MAX ?? Jaki stan utrzymujecie w swoich TDI ??
A co do użytkowania to potwierdzam opinie kolegów z powyższych wypowiedzi
Bagnet wygląda tak, że ma na dole zagięcie potem jest gładkie pole, zaczyna się pole zakratkowane, za polem zakratkowanym znowu jest gładkie pole i zagięcie w drugą stronę. Gdzie tak naprawdę jest ten MAX ?? Jaki stan utrzymujecie w swoich TDI ??
A co do użytkowania to potwierdzam opinie kolegów z powyższych wypowiedzi
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Pirat_666
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
- Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
- Kontakt:
Dzięki. W poniedziałek zarejestrowałem no i dzisiaj dopiero pierwszy raz sprawdziłem go na trasie (200 KM), jestem zadowolony. Chodzi równo i spokojnie, wszystko OK. A odnośnie obrotów to niestety nie mam obrotomierza ;/ (jakieś sugestie odnośnie przerobienia?). Dziękuję za porady. Pozdrawiam...
Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.
- Pirat_666
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: pn cze 13, 2005 11:12
- Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
- Kontakt:
Acha jeszcze jedno... Ile będzie kosztować wymiana tulei przy tylnej belce bo mi stuka... Mechanik na wymianie po sprowadzeniu powiedział, że to nic takiego i nic mu nie będzie ale mnie to zaczyna denerwować... Pozdr.
Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.
Re: Jeśli chodzi o poziom oelju w TDI (1Z)
poziom powinien być po środku zakratkowanego pola - optymalnie - jaesli utrzymuje się w zakratkowanym polu jest ok - nie moze być powyzej czy poniżej - czyli do zgieciaRazal pisze:ja mam taki bagnet, że tak naprawdę nie wiem czy max jest na końcu pola zakratkowanego czy max jest na górnym zagięciu.
Bagnet wygląda tak, że ma na dole zagięcie potem jest gładkie pole, zaczyna się pole zakratkowane, za polem zakratkowanym znowu jest gładkie pole i zagięcie w drugą stronę. Gdzie tak naprawdę jest ten MAX ?? Jaki stan utrzymujecie w swoich TDI ??
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
- Ma gadane
- Posty: 209
- Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontakt:
Generalnie jest to auto, które lubi niskie obroty.
Ja pierwszego biegu używam tylko po to by ruszyć kołami i zaraz daje
2-gi bieg itd.
Skrzynia biegów jest na tyle elastyczna że nie ma co go żyłować obrotami tak jak już napisali przedmówcy - to nie jest benzyna tylko Diesel.
Jest bez sensu zapierdalać nim pow. 160 km/h, wiesz, zyskasz 5 min a twojemu TDI na pewno to do szczęścia nie potrzrebne.
Ja pierwszego biegu używam tylko po to by ruszyć kołami i zaraz daje
2-gi bieg itd.
Skrzynia biegów jest na tyle elastyczna że nie ma co go żyłować obrotami tak jak już napisali przedmówcy - to nie jest benzyna tylko Diesel.
Jest bez sensu zapierdalać nim pow. 160 km/h, wiesz, zyskasz 5 min a twojemu TDI na pewno to do szczęścia nie potrzrebne.
-
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości