Wymiana sondy lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

twister

Wymiana sondy lambda

Post autor: twister » śr cze 22, 2005 21:47

Przymierzam sie do wymiany sondy lambda i mam w zwiazku z tym 3 pytanka:

1) jaki rozmiar klucza pasuje do sondy?

2) jaki jest typ oryginalnej sondy do silnika AAM 1,8 Golf III ?

3) Coś sie robi z sondą, czy po prostu wykręca starą i wkręca nową ?



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Re: Wymiana sondy lambda

Post autor: paulox » śr cze 22, 2005 21:49

twister pisze:Przymierzam sie do wymiany sondy lambda i mam w zwiazku z tym 3 pytanka:

1) jaki rozmiar klucza pasuje do sondy?

2) jaki jest typ oryginalnej sondy do silnika AAM 1,8 Golf III ?

3) Coś sie robi z sondą, czy po prostu wykręca starą i wkręca nową ?
Nie jestem pewnien ale chyba analogiczniej jak postępujesz przy wymianie swiecy.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr cze 22, 2005 23:49

jak sonda będzie bardzo zapieczona to będziesz musiał wyciągać cały kolektor żeby wyciągnąć.



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » czw cze 23, 2005 14:50

a przy wykrecaniu mocna zapieczonej sondy mozna razem z nia wytargac gwin , ja tak mialem , potem trzeba bylo zawiesc na regeneracje gwintu.



Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: Wymiana sondy lambda

Post autor: briano » czw cze 23, 2005 14:52

A czy później na vagu nie trzeba przypadkiem usunąć błędu starej sondy??



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » czw cze 23, 2005 15:45

ja nie musialem , ale mam inny rodzaj sterownika



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » czw cze 23, 2005 16:12

Najczęściej wystarczy odpiąć akumulator i jest ok !!!! Jak kupisz nową to sobie zobaczysz jaki klucz :bajer: , polej najpierw WD-40 odczekaj chwilę i kręć tylko na początku delikatnie to zobaczysz jak się zachowuje, czy jest bardzo zapieczona, mi w benzyniaku poszła bez problemu a była od nowości.



Baster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob maja 07, 2005 02:05
Lokalizacja: Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Baster » czw cze 23, 2005 17:33

U mnie skonczylo sie zerwanym gwintem....nic na sile....



twister

Post autor: twister » wt lip 19, 2005 21:27

niestety będzie opcja z wykręcaniem kolektora wylotowego...dobierać sie do tego od góry czy od dołu ?



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » wt lip 19, 2005 22:23

U mnie mechanior zrobil tak:
Podniosl auto do gory rozbil zewnetrzna czesc sondy pretem zalozyl nasadowy klucz chyba 24 zaparl sie i ja wykrecil.



Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » śr lip 20, 2005 12:07

Jeżeli jest zapieczona to spróbuj na gorącym silniku, tylko uwaga na ręce :)



Paluch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw mar 10, 2005 19:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Paluch » czw lip 21, 2005 09:32

guli pisze:Jeżeli jest zapieczona to spróbuj na gorącym silniku, tylko uwaga na ręce :)
Ostatno mechanior zmienial mi sonde w 1.8 RP. Dwa razy grzal ja palnikiem i dopiero po takich zabiegach poszla - razem z gwintem.

Klucz byl 22



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » czw lip 21, 2005 10:08

zazwyczaj sondy siedza w autach od nowosci i ciezko jest je odkrecic, czesto konczy sie to wyrwaniem gwintu niestety.ale nie jest to regula, ale dobrze miec pod reka palnik duzo pomoze przy tej robocie , grzanie silnika nic nie da to nie ta temperatura , zawsze mozesz probowac proby nigdy nie zaszkodza. pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 180 gości