Podświetlenie wyłącznika podgrzewanych foteli

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

akwarysta
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 27, 2007 14:05
Lokalizacja: Łódź Bałuty
Kontakt:

Podświetlenie wyłącznika podgrzewanych foteli

Post autor: akwarysta » wt paź 16, 2007 18:55

Witam,

Dziś wymontowałem włącznik do podgrzewanych foteli gdyż nie działało podświetlenie. Sądziłem że tam jest zwykła dioda na 12V to sobie ją przelutuje. No ale niestety, w wyłączniku jest taka malutka dioda dopasowana do wyżłobienia w wyłączniku i większa dioda nie wejdzie.
Zanim udam sie na poszukiwania chciałem zasięgnąć języka gdzie można taką malutką diodę kupić.

I jeszcze jedno, czy trzeba dokładać opornik do nieoryginalnej diody na 12V? (gdybym nie dostał oryginalnej w sensownej cenie)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt paź 16, 2007 18:58

akwarysta pisze:do nieoryginalnej diody na 12V?
trzeba



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt paź 16, 2007 19:11

w każdym elektronicznym kupisz co do zasilania tak jak dziejo napisał trzeba wstawić opornik w przedziale 800-1000ohm oryginalne diody stosowane w vw są przystosowane do 12V a zwykłe diody potrzebują ok. 2V


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

akwarysta
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 27, 2007 14:05
Lokalizacja: Łódź Bałuty
Kontakt:

Post autor: akwarysta » wt paź 16, 2007 19:37

AD6 pisze:oryginalne diody stosowane w vw są przystosowane do 12V a zwykłe diody potrzebują ok. 2V
no dobra, ale w samochodzie jest instalacja na 12V, więc jeśli kupię diodę na 12V to czy nadal będę potrzebował rezystor ?
Kiedyś słyszałem że rezystor włącza sie szeregowo z diodą zawsze, tak profilaktycznie. Czy to prawda ?



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt paź 16, 2007 20:12

akwarysta pisze:no dobra, ale w samochodzie jest instalacja na 12V, więc jeśli kupię diodę na 12V to czy nadal będę potrzebował rezystor ?
Kiedyś słyszałem że rezystor włącza sie szeregowo z diodą zawsze, tak profilaktycznie. Czy to prawda ?

Jeśli uda ci się kupić diody na 12V to nie będzie potrzebny rezystor tylko że zakupienie takich diód może być problemem rezystor jest potrzebny tylko wtedy gdy chcesz podłączyć zwykłą diodę LED pod większy woltaż niż jest ona przystosowana np. właśnie zwykłą diodę pod 12V
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 20:13 przez AD6, łącznie zmieniany 1 raz.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

kuleczka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn lut 14, 2005 16:05
Lokalizacja: VWrocłaWV/Krzyki

Post autor: kuleczka » śr paź 17, 2007 19:45

a od kiedy w samochodzie jest 12V?:>>> sprawdz sobie woltomierzem napiecie na akumulatorze podczas pracujacego silnika;P bedzie ze 14V.

wiec odpowiedz: trzeba dokladac opornik zawsze:)


podpis

Awatar użytkownika
Viteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:57
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Viteq » śr paź 17, 2007 19:51

to te pokrentełka od grzana foteli mają podświetlenie?

to chyba znaczy ze u mnie też nie działa :)


Abre los ojos....

[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » ndz paź 21, 2007 15:10

kuleczka pisze:a od kiedy w samochodzie jest 12V?:>>> sprawdz sobie woltomierzem napiecie na akumulatorze podczas pracujacego silnika;P bedzie ze 14V.

wiec odpowiedz: trzeba dokladac opornik zawsze:)
Oryginalne diody LED są montowane fabrycznie bez rezystora i wytrzymują a zapewne są na 12V a nie na 14V musisz pamiętać że każdy odbiornik elektryczny ma wytrzymałość napięciową zawsze o kilka % większa od podanej tym bardziej dioda która jest półprzewodnikiem i nie ulega uszkodzeniu pod wpływem czasu tak jak np. żarówka


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 249 gości