pasek rozrzadu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

pasek rozrzadu

Post autor: norek111 » wt paź 16, 2007 10:31

mam pytanie dlaczego mimo wymiany paska rozrzadu i rolki nadal wydaje dziwny dzwiek jakby byl za mocno naciagniety (poluzowalem nawet do wszelkich granic) za pomoc dzieki :pub:



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » wt paź 16, 2007 11:36

a skąd wiesz że to pasek może pompa wody hałasuje


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt paź 16, 2007 11:42

albo wspomagania, moze kompresor klimy jezeli masz?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt paź 16, 2007 15:34

zadne pompy ani kompresor jestem pewny ze to pasek rozrzadu bo sprawdzilem to( jak mam autko na biegu i pcham) to pasek taki dzwiek wydaje jakby byl za mocno naciagniety slychac to wyraznie niewiem czy to wina felernego paska czy cos innego



Awatar użytkownika
Acid
BLACK MAGIC
BLACK MAGIC
Posty: 216
Rejestracja: pn sie 21, 2006 17:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Acid » wt paź 16, 2007 15:38

Bąku pisze:a skąd wiesz że to pasek może pompa wody hałasuje
nie ubywa ci płynu?
moze też byc alternator jak wymieniłem rozrząd to mi zaczął brzęczeć.
Zdejmij pasek od alternatora i sprawdz



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » wt paź 16, 2007 17:25

albo tylko wydaje Ci się że poluzowałeś już na max - za mocno napięty będzie głośny, a niedługo i rolka da znać (sam miałem za mocno naciągnięty jak bycze jaja i po poluzowaniu wszystko ucichło)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt paź 16, 2007 17:33

naciągnij poprawnie pasek moze wszystko wróci do normy obserwuj
krawędz paska (osnowę ) czy czasami nie strzepi sie



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt paź 16, 2007 19:34

pasek jest naciagniety jak powinien ale mam jeszcze jedna zagadke jak autko jest zimne to pasek jest nawet za luzny jak osiagnie odpowiednia temperature to jest napiety jak baranie jaja i wydaje mi sie ze to jest glowna tego sprawa jak go poleje woda to milknie na jakis czas



toomii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 19:52
Lokalizacja: turek

Post autor: toomii » śr paź 17, 2007 18:39

to normalne ze na zimnym silniku pasek bedzie luzniejszy niz na goracym. pod wplywem temperatury sie kurczy. napinanie paska nalezy przeprowadzac na zimnym silniku i powinien o spoczywac swobodnie. powinien mic luz, mniej wiecej okolo 0,5cm w obie strony. a tak poza tym, odradzam polewanie paska czymkolwiek.



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » śr paź 17, 2007 20:21

Hmmm też mam AFT i jak zmieniałem pasek to mój uparty teść chciał być mądrzejszy odemnie i tak mi naciągnął pasek że jak jechałem to w okolicach 2900 obr pojawiał się przeraźliwy kwik - ludzie na ulicy się oglądali. Poluzowałem tak jak książka podaje i generalnie jest cicho ale czasami da się słyszeć cichutki pisk właśnie w okolicach 2900. Zmieniłem rolkę na nową i nic to nie dało. Być może to coś innego niż pasek-rolka a zbiegiem okoliczności pojawia się przy tych samych obrotach. Rolka INA pasek gates.

Pzdr


GT III

toomii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 19:52
Lokalizacja: turek

Post autor: toomii » śr paź 17, 2007 22:38

moze to piszczy pasek klinowy? pasek rozrzadu wydaje raczej inne dzwieki. rzezi lub chrobocze.



Luca
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn cze 25, 2007 22:33
Lokalizacja: Plock
Kontakt:

Post autor: Luca » śr paź 17, 2007 22:51

toomii, o jakim luzie ty mówisz?
norek111, na rolce napinającej jest taka wskazówka i należy napiąć pasek tak aby ta wskazówka wypadała na takie wycięcie.już teraz nie pamiętam dokładnie ale ta rolka powinna mieć dwa wycięcia i musisz wskazówke ustawić na to pierwsze,wtedy będzie dobrze napięty pasek.pzdr



toomii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 19:52
Lokalizacja: turek

Post autor: toomii » czw paź 18, 2007 08:20

dokladnie, nie doczytalem jaki silnik. moj blad. rolka napinajaca jest ze wskaznikiem. nalezy ja tak ustawwic, aby strzalka wskazywala miejsce miedzy dwoma punktami na rolce. tylko po ustawieniu, radze obrocic walem kilka razy i zobaczyc czy napiecie paska sie nie zmienilo i wrazie potrzeby poprawic.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw paź 18, 2007 19:58

jak masz rolke z samonapinaczem to tak ale moja niema samonapinacza i napinam skrecajac paskiem o 90 stopni (a ile taka rolka z samonapinaczem kosztuje i czy do AFT jest dostepna)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 288 gości