cieple felgi i gorace tarcze
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
witam.powinneś sprawdzić grubość klocków i czy hamulce nie blokują,ale skoro piszczy podczas jazdy to prawdopodobnie blokują,przykładem tego może być jeszcze nadmierne nagrzewanie sie felg podczas jazdy.a to że piszczy przy hamowaniu to prawdopodobnie objaw kiepskiej jakości materiałów z jakich są wykonane lub są już bardzo przegrzane.drżenie kierownicy przy hamowaniu to objaw krzywych tarcz hamulcowych.pozdrawiam.
Tarcze po hamowaniu są gorące, nawet nie próbuj dotykać, piasta też jest gorąca, felga jest ciepła. Tak to działa .
Swego czasu miałem taki problem z jednym kołem. W deszczowy dzień prawa felga po dojechaniu do celu była mokra (norma) a lewa suchutka :]. Oczywiście nie szło jej dotknąć nawet. Problemem był spęczniały wężyk elastyczny przy kole. Wciskając hamulec używasz dużej siły i dlatego przepchnięcie płynu przez spęcznienie nie jest problemem. Jak puszczasz hamulec to jedyną siłą, która wraca płyn do pompy oraz która cofa tłoczek jest sprężyna w pompie (poprawcie mnie jeśli się mylę). I ta siła nie jest w stanie już szybko ten płyn przepchać z powrotem przez spęcznienie. Wtedy jakiś czas po hamowaniu koło lekko hamuje (a to wystarczy, żeby porządnie nagrzewać komponenty koła).
Zrób tak jak koledzy pisali: podnieś samochód, zakręć kołem zobacz jakie stwarza opory, potem popompuj trochę hamulcem i znów zobacz jak się kręci. Jeśli będzie spora różnica to winą prawdopodobnie jest wężyk.
W sumie skoro kupiłeś dopiero samochód to nie ma pewności ile lat ma płyn (zapewne sporo). Wymiana może wyjść tylko na dobre.
Pozdrawiam
yoobi
Swego czasu miałem taki problem z jednym kołem. W deszczowy dzień prawa felga po dojechaniu do celu była mokra (norma) a lewa suchutka :]. Oczywiście nie szło jej dotknąć nawet. Problemem był spęczniały wężyk elastyczny przy kole. Wciskając hamulec używasz dużej siły i dlatego przepchnięcie płynu przez spęcznienie nie jest problemem. Jak puszczasz hamulec to jedyną siłą, która wraca płyn do pompy oraz która cofa tłoczek jest sprężyna w pompie (poprawcie mnie jeśli się mylę). I ta siła nie jest w stanie już szybko ten płyn przepchać z powrotem przez spęcznienie. Wtedy jakiś czas po hamowaniu koło lekko hamuje (a to wystarczy, żeby porządnie nagrzewać komponenty koła).
Zrób tak jak koledzy pisali: podnieś samochód, zakręć kołem zobacz jakie stwarza opory, potem popompuj trochę hamulcem i znów zobacz jak się kręci. Jeśli będzie spora różnica to winą prawdopodobnie jest wężyk.
W sumie skoro kupiłeś dopiero samochód to nie ma pewności ile lat ma płyn (zapewne sporo). Wymiana może wyjść tylko na dobre.
Pozdrawiam
yoobi
OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)
-
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
- Lokalizacja: pomorskie
a ja mam inny problem z hamulcami a może bardziej z dociskiem: strasznie hałasuje mi docisk przednich klocków jest cały luźny z tego co zauważyłem śruby mocujące wchodzą a plastikowe tulejki podejżewam ze są one wrobione czy mozna kupić same te tulejki czy trzeba zmienić cały docisk z tego co wiem jest to część doś droga.
a moze ma ktoś inną recepte na to????
a moze ma ktoś inną recepte na to????
- fazi205
- Mały gagatek
- Posty: 102
- Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:56
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
koleś zrób tak zdejmij koło wyjmji klocki i sprawdź grubość obu jeżeli jest dobry stan sprwdź tarcze żadna filozofia od tego zacznij. Sam to zrobisz ja mam 18 lat i zaoszczędziłem na mechaniku i wymianie klocków to ty sobie też poradzisz na bank. To jest bardzo proste odkręcasz 2 śruby zapieczone będą psiknij WD40 albo jakimś innym preparatem i odkręć tylko polecam do tego kanał POZDRAWIAM
sie lata lewy pas gaz i płyne
Wewnętrzne klocki zużywają się szybciej. Koniecznie je sprawdź. U mnie zewnętrzne wyglądały ok a wewnętrzne miały zaledwie ok 4mm. Tłoczek wysunoł się za daleko i zablokował, był lekko przekrzywiony. Efekt był taki że po jednej stronie tarcza i felga mocno się grzała. Po wymianie klocków jest ok. Wymieniłem też tarcze jak pojechałem na diagnostyke to pan powtórzył test hamulców bo myślał że coś źle się zmierzyło. Stwierdził że żadko które auto nowe tak hamuje.Craven4 pisze:szczerze sie przyznam ze nie, a co moze byc z nimi nie tak?
Pzdr
GT III
-
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
- Lokalizacja: pomorskie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 284 gości