wspomaganie kierownicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Craven4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 02, 2005 17:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

wspomaganie kierownicy

Post autor: Craven4 » pn paź 15, 2007 16:08

Witam,

mam taka sprawe, ostatnio padla mi pompa od wspomagania, zostala wymieniona ale jakos ciezej sie kreci kierownica... wiecie moze od czego to moze byc? czy jakos specjalnie trzeba odpowietrzac ten uklad?



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pn paź 15, 2007 16:25

Powinien sie sam odpowietrzyc, moze cos z ta pompa jest nie tak, i sprawdz czy nie ubylo ci plynu jak zalales moglo byc ok a z czasem mogl troche opasc



Craven4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 02, 2005 17:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Craven4 » pn paź 15, 2007 16:36

a jesli jest go troche mniej to moze byc tak ze ciezej kierownica chodzi?



Awatar użytkownika
Halik82
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: wt paź 03, 2006 10:05
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

Post autor: Halik82 » wt paź 16, 2007 08:00

a jesli "świszczy" powietrze ze zbiorniczka plynu przy skrecaniu to moze to byc objaw zablokowanego tloczka przy zaworku? Bo mi sie raz po zlozeniu pomy zablokowal, naciagnalerm bardziej sprezyne i tyci tyci przeszlifowalem tloczek na papierze wodnym 2000, zlozylem wszywtsko do kupy i niby dziala :) ale czasem "swiszczy" powietrze :)


[size=150]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=121931[/size]
[img]http://img263.imageshack.us/img263/3299/beznazwy1tx7.gif[/img]

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt paź 16, 2007 10:36

Moim zdaniem:

1. za słabo naciągnięty pasek,
2. zaolejony pasek (do wymiany)
3. jeżeli pompa była używana to poprostu jest zużyta i ma mniejszą wydajność (co prawda zużyta pompa powinna wydawać z siebie dzwięki)



Craven4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 02, 2005 17:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Craven4 » wt paź 16, 2007 12:17

tzn powiem tak ze pasek owszem byl troche przyolejony z racji na to ze jak padla wczesniejsza pompa to zagotowal sie plyn od wspomagania i pochlapal troche... mechanior mowil ze sie wytrze z czasem wiec nie wiem czy mu wierzyc czy zmienic pasek... nic w pompie nie swiszczy wiec sadze ze pompa jest dobra...



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » wt paź 16, 2007 13:03

ja bym radził wymienić pasek bo nie są to jakieś duże koszty a może Ci to pomoże.


Obrazek

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt paź 16, 2007 13:04

Craven4 pisze:mechanior mowil ze sie wytrze z czasem
Typowe!!! Nie powiem co mu się wytrze. Wymień pasek i wytrzyj kółko i będzie ok.



Craven4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 02, 2005 17:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Craven4 » wt paź 16, 2007 15:19

a tak zeby nie tworzyc nowego tematu, moze wiecie co moze byc przyczyna czegos takiego: podczas jazdy popiskuja mi hamulce z przodu, grzeja sie felgi tak ze sa gorace a do tarcz nie mozna sie dotknac, wiem ze szczeki odbijaja i sie nie blokuja wiec podejzewam ze moga byc krzywe tarcze... co o tym sadzicie?
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 17:28 przez Craven4, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » wt paź 16, 2007 17:32

a ja jestem bardzo ciekaw, jaką wsadziłeś pompę, nową/regenerowaną/używaną z nieznanego źródła. Bo sam jak wymienię wkońcu pompę (o ile wcześniej nie zmienię vwozu) to może sprzedam jako używkę i klient będzie miał dokładnie te samo pytanie na forum... Też ciężej już chodzi kiera...

Oczywiście :bajer: nie zrobię tego, ale to możliwy scenariusz.



Craven4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 02, 2005 17:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Craven4 » wt paź 16, 2007 17:37

wsadzilem uzywana pompe ze znanego zrodla...



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt paź 16, 2007 17:38

a tak zeby nie tworzyc nowego tematu,
ale ten twój temat jest nie na temat więc załóz nowy temat :bigok:
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 17:39 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » wt paź 16, 2007 17:47

Craven4 pisze:wsadzilem uzywana pompe ze znanego zrodla...
ale wydaje mi się, że to jest niestety przyczyna... Sam odczuwam pewne niedostatki, zanim zaczęła głośniej pracować już jej wspomoc była słabsza, teraz po jakimś roku jest głośniej, siła do kręcenia na oko podobna (większa niż u kumpla w mkIII). Czas na wymiankę nadczodzi.
Ale akurat ta Twoja może być z takiego np.rozbitka, jakbym swoim rok temu przyj..ał. I masz babo placek... Jeśli sprawa jest świerza to oddaj ten złom i rozejrzyj za nową lub regenerowaną porządnie. :bigok:



Craven4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 02, 2005 17:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Craven4 » wt paź 16, 2007 17:53

hymm nie wiem generalnie pompa wyglada dosc swierzo, chodzi cicho, nie ma na niej zadnych luzow....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 272 gości