Pilne opony zimowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Pilne opony zimowe

Post autor: feniks » wt paź 16, 2007 08:55

Właśnie zauważyłem ze mam kapcia z przodu. jako ze opony te już sie do niczego nie nadają z przodu, mam pytanie czy mogę założyć na przód zimówki - r15 195/50 a tył letnie zostawić też 15 185/65, czy nie będę ,miał żadnych problemów w razie kontroli policji? Dodam ze tymczasowo nie mam kasy na opony na tył zimówki.


Obrazek

Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » wt paź 16, 2007 09:02

Witam.
Nie będziesz miał problemów z policją o ile na jednej osi będą opony o tym samym bierzniku i rozmiarze.
Pozdrawiam BzyTek


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

matikdalik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
Lokalizacja: Pomorze

Re: Pilne opony zimowe

Post autor: matikdalik » wt paź 16, 2007 09:06

feniks79 pisze:Właśnie zauważyłem ze mam kapcia z przodu. jako ze opony te już sie do niczego nie nadają z przodu, mam pytanie czy mogę założyć na przód zimówki - r15 195/50 a tył letnie zostawić też 15 185/65, czy nie będę ,miał żadnych problemów w razie kontroli policji? Dodam ze tymczasowo nie mam kasy na opony na tył zimówki.
Kurcze puki sucho to nie ma problemu, ale to nie nadaje się na zimę. Już nie jeden wyleciał z drogi przez letnie opony na jednej osi. Uważaj bo na śliskim taki zestaw potrafi jechać jak samochód na rolkach do nauki jazdy w poślizgach.

maciek


Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt paź 16, 2007 09:08

Hm tzn będę miał problem gdyż mam inny rozmiar 15/195/50 - zimówki, letnie 15/185/65

[ Dodano: 16 Paź 2007 09:11 ]
cóż chyba zakołkuję oponę jak się jeszcze da póki zimy nie ma, i bedę spokojnie szukał 2 zimówek 195/50 a to problem :( dostać


Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt paź 16, 2007 12:45

http://opony.com/opony/52_barum_polaris_2.html

http://opony.com/opony/844_firestone_winterhawk.html

http://opony.com/opony/919_fulda_kristall_supremo.html

znalezc nie trudno :D tylko troszke kosztuja :D a tak na marginesie to wiesz ze na zime lepsze sa wezsze opony ? nie mialbym odwagi wjechac w głebszy snieg na 195.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt paź 16, 2007 20:12

guti pisze:znalezc nie trudno :D tylko troszke kosztuja :D a tak na marginesie to wiesz ze na zime lepsze sa wezsze opony ? nie mialbym odwagi wjechac w głebszy snieg na 195.
A ja nie narzekam zeszłą zimę przejechałem :) i ok
A co do nówek troszkę na lampach przednich się spłukałem :(


Obrazek

Awatar użytkownika
zjawa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: wt cze 26, 2007 08:53
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: zjawa » śr paź 17, 2007 09:47

jak założysz na tył letnie to możesz sie przejechać na śliskim , w zakręcie cie może tył wyprzedzić :grin: a jak spowodujesz wypadek albo bedziesz uczestniczył w wypadku nie ze swojej winy to od ubezpieczyciela nie dostaniesz nawet złotówki (jest to fakt potwierdzony pare osób już sie na tym przejechało ) . co do oponek to idzie dostać 185/55 R15 w urzywce i to całkiem ładne i szybciej je dostaniesz niż 195/50


-----------o00o----'(_)'----o00o-----------

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr paź 17, 2007 20:22

zjawasg pisze:185/55 R15
takie mam letnie właśnie, a szkoda mi się pozbywać Kumho 2 szt. 15 195/50 7mm bieżnika, jakbym miał wiecej kasy kupiłbym pewnie fele stal 14 +oponki na zime i po problemach a tu niestety kiszka ;)


Obrazek

andy94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: andy94 » śr paź 17, 2007 23:56

guti pisze:a tak na marginesie to wiesz ze na zime lepsze sa wezsze opony ? nie mialbym odwagi wjechac w głebszy snieg na 195.
Dwa lata temu doświadczyłem czegoś zupełnie odwrotnego - ja na oponkach 185 kopałem się 15 minut przez podwórko, a sąsiad BM-ką (napęd na tył, a silnik z przodu!) na kapciach 205 nie miał najmniejszych problemów.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw paź 18, 2007 01:05

andy94 pisze:Dwa lata temu doświadczyłem czegoś zupełnie odwrotnego - ja na oponkach 185 kopałem się 15 minut przez podwórko, a sąsiad BM-ką (napęd na tył, a silnik z przodu!) na kapciach 205 nie miał najmniejszych problemów.
ja wiem jak jest w przypadku golfów, kolega w MK II mial 195/50/15 na alusach , nie powiem ladnie szeroka opona wyglada, ale zrobilismy tescik , ja na swoich 155/70/13, wjechalem w snieg do połowy koła, zatrzymalem sie , spokojnie wykreciłem, i wrocilem na miejsce, pozniej on wjechal w nienaruszony snieg, poki jechal to jakos sie przemieszczał ale jak stanął i chciał ruszyc to zakopywal sie bardziej , wyslizgał sobie pod oponami i musielismy go wyciagac.Ja mialem zalozone nowe, najtansze Debice :) a on jakies niemieckie i tez nowe. Miejsce testu- stare boisko piłkarskie wiec mieeejsaaa od cholery ( fajnie sie bokami fruwa jak jest mniejszy snieg).
A co do BMki to moze mial moze lepsze opony :D a z drugiej strony to zobacz co sie dzieje z tylnonapedowcem jak dodaje gazu , tył przysiada.A opony pchaja i maja wiekszy opor zeby sie obrocic, a nie tak jak w FWD minimalnie gazu wiecej i kołka buskuja. Zauwaz ze np w WRC zakladaja takie oponki na rajdy zimowe ze auto az smiesznie wyglada:) ale jest najskuteczniejsze. Ten sam ciezar przypada na mniejsza powierzchnie i stad wiekszy nacisk, a wtedy opona swoim bieznikiem robi cala robote.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 370 gości