Rodzaje sprężyn

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz paź 14, 2007 10:37

A ja polecam, jak ktos chce cos "budzetowo" zobic to wstawic sprezyny od diesla. Ona sa grubsze, maj mniejszy skok ugiecia przy lzejszym silniku.



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz paź 14, 2007 10:42

SToRM pisze:A ja polecam, jak ktos chce cos "budzetowo" zobic to wstawic sprezyny od diesla. Ona sa grubsze, maj mniejszy skok ugiecia przy lzejszym silniku.
Tylko czy takie podejdą do benzyniaka?



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz paź 14, 2007 11:25

wolfzan pisze:Tylko czy takie podejdą do benzyniaka?
czemu by mialy nie podejsc...
Z tym, ze mozna sie spodziewac ze w mega lekkich silnikach (1.4 /1.6) moze dojsc do tego ze auto z przodu stanie sie baaardzo wysokie :(



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » ndz paź 14, 2007 11:40

jak chcesz sobie zglebowac autko samymi springami to licz sie z tym ze po roku padna Ci wszystkie amory ( jesli normalnie uzytkuje auto) no chyba ze to auto do lansu na weekend i rocznie zrobisz max 10tys km..sworznie i inne duperele tez sie wybija...i nagle po roku albo niecalym roku bedziesz musial robic cale zawieszenie..nie wiem czy jest sens..troche nie na temat, ale ktos na forum mi odradzil i cale szczescie, bo kupilem sobie konkret felgi i jestem bardzo zadowolony :bigok:



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz paź 14, 2007 11:41

SToRM pisze:
wolfzan pisze:Tylko czy takie podejdą do benzyniaka?
czemu by mialy nie podejsc...
Z tym, ze mozna sie spodziewac ze w mega lekkich silnikach (1.4 /1.6) moze dojsc do tego ze auto z przodu stanie sie baaardzo wysokie :(
A no właśnie, chyba trochę to się mija z celem.



Awatar użytkownika
Alienvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt lut 13, 2007 18:08
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Alienvw » ndz paź 14, 2007 11:48

Ja tam mam czerwone !!! I twarde jak ... Ale zakreciki sie zbiera ufff... :)



Awatar użytkownika
Daniel84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: sob lut 24, 2007 00:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Daniel84 » pn paź 15, 2007 07:34

troszkę nie na temat ale tak sobie myślałem, że jak założe nowe amortyzatory standardowe (KAYABA) i do tego założyłbym sprężyny np. z GTI to chyba amortyzatory by nie uległy takiemu zużyciu jak przy sprężynach twardszych a komfort też byłby duzo lepszy i samochód też by się obniżył. Co o tym myślicie ?? dobrze myśle :P to może jest takie rozwiązanie pośrednie


<b>Moje VWozidło--></b>[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1945101#1945101[/url]
[img]http://img395.imageshack.us/img395/4517/podpisw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn paź 15, 2007 09:04

Z tym, ze mozna sie spodziewac ze w mega lekkich silnikach (1.4 /1.6) moze dojsc do tego ze auto z przodu stanie sie baaardzo wysokie :(
bedzie idealnie -40 :)

u mnie w TDI glebło -60 ale te springi sa dedykowane do silników 1.4-1.8 i wszystko bedzie OK

[ Dodano: Pon Paź 15, 2007 09:11 ]
sorki teraz doczytałem o co chodzi :)



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » pn paź 15, 2007 09:34

Temat raz juz byl poruszany na forum, kolor sprężyn nic do twardości nie ma.
Żaden producent nie podaje wartości twardości, nie ma na to miary. Jedyne co to mozna sie opierac na doświadczeniach uzytkowników "co kto miał" i spekulowac na temat twardości.

Np. pierwsze serie sprezyn HR wychodzily czerwone, potem byly niebieskie aktualnie sa w grafitowym metalicu.

Napewno z doswiadczenia wiadomo ze springi Eibach, H&R, Weitec bedą twarde gdyż sa riobione na ciepło. Natiomiast VOGTLAND, Power Tech, AP czy K.A.W z reguly są ciut mieksze bardziej komfortowe.

Czasami jakis producent wypuści serie sprezyn "Performance coś tam" i poda ze są do wyscigów po torze , to takie wiadomo napewno bedą twarde :hehe:



Awatar użytkownika
Daniel84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: sob lut 24, 2007 00:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Daniel84 » czw paź 18, 2007 00:07

To jak doradzacie będe wymieniał amortyzatory i chcę go troche obniżyć polecacie jakieś sprężyny, które nie spowodują zniszczenia amortyzatorów albo też zakładać sprężyny z GT albo GTI ??


<b>Moje VWozidło--></b>[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1945101#1945101[/url]
[img]http://img395.imageshack.us/img395/4517/podpisw.jpg[/img]

vw_man
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 12:24
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: vw_man » pn paź 29, 2007 11:26

jaszczur, Witam,
Widzę, że się dobrze orientujesz w sprawach sprężyn i ogólnie gleby...
W związku z tym mam pytanie... Posiadam GOLFA III z 93roku poj. 1,4 LPG.
CL - czyli jest to czysty seryjny GOLFIK, chciałem założyć sportowe sprężyny -60/60...

Mój znajomy ma do sprzedania takie sprężyny ale do rocznika ok 95 - czy będą pasowały do mojego GOLFA z 93 ??

Z góry dziękuję za odp.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
tomaz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 22:17
Lokalizacja: Ryki
Kontakt:

Post autor: tomaz » pn paź 29, 2007 11:57

Nie będą pasowały napewno, talerzyki są inne można podobno zmienić ale wiadomo, że po cos robili te orginalne. Od 94 wrzesnia już sie zminieały. Co do springów -60mm to odradzam jak nie jeden uczęstkim pewnie forum na zwykłe amory, do nich tylko -40mm i też badną niedługo siadały. Ja planuje założyć -40mm na zwykłe.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103113&postdays=0&postorder=asc&start=0
Angel Ayes Chrom str.9

vw_man
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 12:24
Lokalizacja: Radomsko

-60/60 sprężyny sportowe

Post autor: vw_man » pn paź 29, 2007 14:06

Ok, to już wiem, że przód nie bardzo będzie pasował... a jak wygląda sprawa z tyłem samochodu??

Czy sprężyny z 95roku będą pasowały do mojego 93 ?? Czy też jest jakaś różnica wymiarów ??
POZDRAWIAM



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pn paź 29, 2007 18:20

witam jak obniżać to tylko ze standardu najlepiej komplet np: http://moto.allegro.pl/item258541702_za ... pline.html
nie bedzie problemów jak masz auto do 94 powinna pasowac wersja sprezyn do mk2. PS. Kumpel cupline do Bmw 3 założyl i sa one mniej twarde od tego co miał wczesniej przy mocnej glebie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/271 ... 36104.html - na wczesniejszym zawiasie
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 18:23 przez feniks, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 258 gości