Automatyczna skrzynia biegów zablokowala sie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rott
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 13, 2007 08:06
Lokalizacja: lublin

Automatyczna skrzynia biegów zablokowala sie

Post autor: rott » sob paź 13, 2007 08:44

Witam Panowie,
poproszę o pomoc, bo z własnym autem muszę sobie radzić sama...
Otóż:jeżdżę automatikiem, 1999, 1.6 benzyna... dwa razy zdarzyło mi się, że przy wrzucaniu biegu zblokowała mi się skrzynia...tzn.moja golfunia nie chciała przyjąć ani D ani R...po kilku próbach odpalenia auta, przyjął się bieg, ale martwi mnie to...nie znam się na tym(choć blondi nie jestem)..może coś trzeba wlać albo wymienić, żeby biegi wskakiwały sprawniej?
Jestem z Lubelskiego, może któryś z Panów podpowie coś...
Pozostanę wdzięczna
Pozdrawiam:)
rott
Ostatnio zmieniony sob paź 13, 2007 10:41 przez rott, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr lut 28, 2007 19:19
Lokalizacja: to wiesz?

Post autor: tmk » sob paź 13, 2007 09:31

Pytanie czy drążek nie chciał zejść z P, czy też po wrzuceniu na D lub R nic się nie działo. Jeśli opcja pierwsza, to podejrzewam, że może się zacinać blokada, która zwalnia się przy naciskaniu stopu. Sprawa nie jest poważna, brat miał podobnie w Audi A3 1.8. On sprawę rozwiązał w ten sposób, że usunął bolec blokujący.



Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » sob paź 13, 2007 11:44

tmk pisze:Pytanie czy drążek nie chciał zejść z P, czy też po wrzuceniu na D lub R nic się nie działo. Jeśli opcja pierwsza, to podejrzewam, że może się zacinać blokada, która zwalnia się przy naciskaniu stopu. Sprawa nie jest poważna, brat miał podobnie w Audi A3 1.8. On sprawę rozwiązał w ten sposób, że usunął bolec blokujący.
witam
jezeli sa takie objawy jak pisze kolega to nalezalo by sprawdzic takze czujnik stopu ktory takze jest odpowiedzialny za odblokowanie drazka zmiany biegow po nacisnieciu pedalu hamulca.
pozdrawiam


camels

rott
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 13, 2007 08:06
Lokalizacja: lublin

Post autor: rott » sob paź 13, 2007 16:58

Panowie,
zdarzyło się tak 2 razy
1.wycofałam i nie przełozyła się dźwignia z pozycji R do pozycji D. po kilku spokojnych próbach odpalenia i zgaszenia silnika i modlitwy do drążka zmiany biegów wreszcie udało się:)
2.w drugim przypadku :odpaliłam i nie ruszyło sie z pozycji P....znowu po kilku próbach...
ktoś mi podpowiedział, że może nie ma oleju w skrzyni i cieżko chodzi...możliwe?
dziekuję Wam za pomoc i dobre rady



Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » sob paź 13, 2007 17:06

witam
olej warto sprawdzic a moze nawet wymienic jesli nie byl wymieniany a co do tego ze nie ma oleju w skrzyni to raczej nie mozliwe bo automatem bez oleju to bys daleko nie zajechala.jak masz jakiegos mechanika to niech do kompa podlaczy moze jakis blad pokaze i bedzie po problemie.
pozdrawiam


camels

rott
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 13, 2007 08:06
Lokalizacja: lublin

Post autor: rott » sob paź 13, 2007 17:16

oki.czaję.
w takim razie w poniedzialek kłania sie podnośnik i sprawdzanie wszystkiego, co płynne w tym ferrari...nie mogę się w briefie doczytać kiedy to było wymieniane...a na badaniu był w maju, zaraz po zakupie, ale wiesz jak to bywa...i jak czasami do przeglądu tech. sprawdzają....
fakt, że od początku cos ciekło czasami...wjechałam na kanał w garażu u siebie, ale nie znalazłam źródła...potem sprawdzał mechanik...też niebardzo...dalej plamy na podjeździe...mechanik orzekł, że to z klimy...
ufff....



opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » sob paź 13, 2007 20:02

możliwe że rozregulował się pozycjometr,podjedz do kogoś z serwisem automatów, zajmie im to kilkanaście minut


Każdemu brakuje-jednemu do jachtu,drugiemu do chleba

klimatyzacje-serwis i ozonowanie

Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » sob paź 13, 2007 20:22

opał pisze:możliwe że rozregulował się pozycjometr,podjedz do kogoś z serwisem automatów, zajmie im to kilkanaście minut
witam
a co to takiego jest ten pozycjometr?pytam bo nie slyszalem i nie wiem co to jest?


camels

opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » sob paź 13, 2007 21:56

urządzenie montowane przy dzwigni zmiany biegów lub przy samej skrzyni, nie wiem gdzie jest w VW bo nie miałem okazji sie doktoryzować. Urządzenie to mówi eletronice skrzyni który bieg jest włączony a ta np. odblokowuje skrzynie z pozycji P na pozostałe biegi, i tak np. przy rozregulowaniu możesz mieć na siłę włączony R a auto stoi. Niby to jest połączone z mechaniką wybierania biegów ale działa osobno, spotkałem sie z tym w volvo, jagu i bmkach


Każdemu brakuje-jednemu do jachtu,drugiemu do chleba

klimatyzacje-serwis i ozonowanie

rott
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 13, 2007 08:06
Lokalizacja: lublin

Post autor: rott » sob paź 13, 2007 23:45

dziękuję Mr.Opał.
podpowiem mechanikowi. :)



Awatar użytkownika
Remigiusz78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Remigiusz78 » ndz paź 14, 2007 19:30

na moje oko to będzie czujnik pedału hamulca, tani i po wymianie będzie dobrze!


Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!

Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » pn paź 15, 2007 08:20

rott co do pierwszego punktu to pewnie przedmówcy mają rację ale jeśli chodzi o zablokowanie na p to najbardziej prawdopodobne (zdarza mi się jeżdzić tiptronickiem i popełniłem taki błąd) że stanęłaś na lekko pochyłym terenie i po włączniu P zgasiłaś silnik, auto lekko się stoczyło blokując mocno zapadkę blokady skrzyni
prostym sposobem na uniknięcie takiego problemu jest przynajmniej lekkie zaciągnięcie hamulca ręcznego a dopiero wtedy przełączanie na P a jak chcesz ruszyć to napierw na D lub R i dopiero spuszczasz ręczny z resztą jak sobie poczytasz posty np. pod tyt "jak jeździć tiprtonickiem albo automatem" (a warto) to tam jest informacja o koniczności zachowania ostrożności przy zostawianiu auta na P na pochyłym terenie
aha z ręcznym uważaj zimą bo jak zmokną ci tarcze i zaciągniesz na maxa ręczny a w nocy będzie mróz to przymarzną klocki do tarcz na amen i nie ruszysz bez grzania albo kombinacji ruszania przód - tył w najlepszym przypadku ( przerabiałem to)
Ostatnio zmieniony pn paź 15, 2007 08:27 przez mg-maciek, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 447 gości