[mk3]Roznice miedzy 1.6 ABU a 1.6 AEE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

[mk3]Roznice miedzy 1.6 ABU a 1.6 AEE

Post autor: pkirylcz » czw maja 12, 2005 00:00

Witam.
Jaka jest roznica miedzy tymi silnikami. Interesuje mnie glownie czesc zaplonowa.
Jaki ABU ma wtrysk i kolektor ssacy a jaki ma AEE??


Jak patrzylem to ABU jest troszeczke starsze.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
Lothar
Car programmer
Car programmer
Posty: 40
Rejestracja: śr lut 16, 2005 10:10
Lokalizacja: WwW.Plock.INFO
Kontakt:

Post autor: Lothar » czw maja 12, 2005 08:03

AEE:
okres produkcji: 11.1994 - 12.1997
Pojemność: 1598 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka: 76,5 x 86,9 mm
Moc maksymalna: 55 kW / 75 KM
- przy obrotach: 5200 4800 obr/min
Moment maksymalny: 128 135 Nm
- przy obrotach: 2800-3400 2800-3600 obr/min
Stopień sprężania: 10,0 9,8
Ciśnienie sprężania: 1,0-1,5 MPa (min 0,7)

wtrysk wielopunktowy Magneti Marelli 1 AV

O ABU niestety niewiele wiem :(


Książka Serwisowa - http://www.realitycom.pl (pełna wersja programu)

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » czw maja 12, 2005 10:54

Wlasnie sie zorientowalem ze AEE ma na wielopunktowym wtrysku(czy to nie jest przypadkiem silnik taki jak MPI), ABU ma na jednopunkcie.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
crupez
Golf Lover
Golf Lover
Posty: 87
Rejestracja: czw mar 17, 2005 23:03
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: crupez » czw maja 12, 2005 11:23

Tu masz chyba wszystko !!
http://vwgolf.pl/silniki_VW.html

Z tych danych wynika, ze AEE jest duzo dynamiczniejszy i bardziej elastyczny.



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » czw maja 12, 2005 11:29

Tak moze z innej beczi, ale widze uzytkownikow AEE ;)
Moja dziewczyna tez ma MK3 z silnikiem AEE i chcialbym sie dowiedziec na jakim poziomie macie ustawione wolne obroty i jak Wasze autka zachowuja sie przy ruszaniu (jej AEE ma 900rpm na wolnych i ciezko sie tak startuje).
Moze wkrotce bedzie chip do tych silnikow od GTO.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
Lothar
Car programmer
Car programmer
Posty: 40
Rejestracja: śr lut 16, 2005 10:10
Lokalizacja: WwW.Plock.INFO
Kontakt:

Post autor: Lothar » czw maja 12, 2005 12:05

Apsik pisze:Tak moze z innej beczi, ale widze uzytkownikow AEE ;)
Moja dziewczyna tez ma MK3 z silnikiem AEE i chcialbym sie dowiedziec na jakim poziomie macie ustawione wolne obroty i jak Wasze autka zachowuja sie przy ruszaniu (jej AEE ma 900rpm na wolnych i ciezko sie tak startuje).
Moze wkrotce bedzie chip do tych silnikow od GTO.
Ja mam ok 900-1000 rpm (ze wskazaniem na 1000), w zime zanim się rozgrzeje ma 1200-1300. Nie mam problemów z ruszaniem.


Książka Serwisowa - http://www.realitycom.pl (pełna wersja programu)

Shadow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw gru 30, 2004 17:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Shadow » pn cze 20, 2005 23:17

Panowie to co ja mam powiedzieć, ja na wolnych obrotach mam 600 RPM na zimnym 1000 RPM, ale przy starcie na ciepłym jest bardzo zrywny, nie ma problemu z wchodzeniem na obroty, reaguje na każde szybkie depnięcie gazu. W serwisie VW odradzili mi kręcenie obrotów wyżej, powiedzieli, że ten silnik tak ma.



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » pn cze 20, 2005 23:35

W serwisach VW to wszystkie typy tak mają...bo to ograniczeni mózgowo ludzie...najlepiej wymienić olej, skasować money i jak jest jakiś problem to odpowiadać ten typ tak ma.

Jeździłem i ABU i AEE.
Opinie:
ABU to muł...niestety zasilanie jednopunktowe to lipa (jedynie co daje to mniej toksyczne spaliny) tak samo jak mój RP...wystarczy spojrzeć na osiągo 1.8 gaźnikowca i 1.8 jednopunkta.
Poza tym jak na takie marne osiągi to ABU za dużo pali.

Co do AEE jest dużo żwawszy...chociaż po osiągach tak bardzo tego nie widać.A i pali odrobinę mniej.

Jeżeli już 1.6 to motor AFT 101PS.


Obrazek

Awatar użytkownika
KRIS77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:21
Lokalizacja: CT
Kontakt:

Post autor: KRIS77 » wt cze 21, 2005 08:36

Shadow pisze:Panowie to co ja mam powiedzieć, ja na wolnych obrotach mam 600 RPM na zimnym 1000 RPM, ale przy starcie na ciepłym jest bardzo zrywny, nie ma problemu z wchodzeniem na obroty, reaguje na każde szybkie depnięcie gazu. W serwisie VW odradzili mi kręcenie obrotów wyżej, powiedzieli, że ten silnik tak ma.
Ja mam na rozgrzanym silniku 650 obr/min i powiem szczerze, że trochę mnie to wkurza, czy jest możliwość podkrcenia tych obrotów domowym sposobem czy trzeba sie podpiąć do komputera?



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » wt cze 21, 2005 09:26

A może wystarczy przepiąć zabezpieczenie linki gazu o dwa ząbki żeby linka pociągała trochę cięgno gazu i będzie spokój?

U mojego ojca w AEE obroty są na poziomie 900-950 na wolnych obrotach. Kiedyś zaniżał obroty albo zawyżał ale podobno ten typ silnika potrzebuje od czasu do czasu czyszczenia przepustnicy i jest ok. Ale do tego potrzebny jest komputer żeby po czyszczeniu wszystkie parametry posprawdzać.

A tak to uważam że 1.6 AEE jest jednym z lepszych silników VW. Mój ojciec ma już przejechane 350tys km bez remontu i zero zużycia...Naprawdę dobry silnik.


Obrazek

Awatar użytkownika
Sei
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw sty 06, 2005 03:31
Lokalizacja: Warszawa / Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: Sei » wt cze 21, 2005 13:11

a mnie ten silniczek ostatnio zawiódł.. :panna:

padł i powstać juz nie chce, najprawdopodobniej cewka lub moduł, dzis bedzie podmieniana z innego golfika.

a tak to wszystko ok jeżeli chodzi o silniczek, żadnych problemów.

pozdr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 250 gości