Jak podłączyc moduł domykania szyb??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Jak podłączyc moduł domykania szyb??

Post autor: mlody87 » ndz paź 07, 2007 16:21

Witam! Odrazu mówie ze szukałem na forum takiego tematu i nieznalazłem aby do końca rozwiązac problem z podłączeniem modułu domykania szyb nieorginalnego.

Sprawa jest taka ze w moim golfie mk3 3-drzwi mam załozony alarm z pilota+ centralny zamek nie orginalne taki zwykły zestawik, no i ostatniio załozyłem sobie orginalne elektryczne szyby. Z tego co sie dowiedziałem alarm niema funkcji domykania szyb i przez to dokupiłem specjalny moduł do domykania szyb... i teraz pytanie jak go podłączyc : jedna sprawa to czy w golfie ele szyby sterowane są plusem czy minusem i na które przewody patrzec bo podobna potrzebne są 2 od kazdego siłownika. Pod spodem zamieszczam instrukcje z modułu najlepiej by było jesli ktos pomógł by mi i napisał gdzie jaki kolor kabla podpiąć??

http://www.wskteam.republika.pl/modul.jpg

Z góry dzięki i czekam na pomoc :chytry:


VW forever..

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 07, 2007 18:54

W golfie każdy silnik szyb ma moduł. Wychodzi z niego sporo kabelków. teraz pytanie czy masz wszystkie wiązki do tego i czy prawidłowo połączyłeś stronę lewą z prawą bo od tego zależy sposób podłączenia. Jeśli wszystko jet podłączone na wzór fabryczny to z tego zalego urządzonka wykorzystasz bardzo niewiele. Sterowanie jest ani plusem ani minusem tylko jednym kablem od wlącznika który podaje albo minus albo plus. Jest też para kabli, oba sterowane plusem, podanie na jeden zamyka, na drugi otwiera szyby. Więc schemacik jest do modyfikacji i nie bardzo dokładnie potrafię napisać jakiej nie znając budowy wewnętrzej modułu który kupiłeś.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » pn paź 08, 2007 16:27

Paweł Marek, Jesli chodzi o wiązki idące do elektrycznych szyb to są orginalne i raczej prawidłowo podłączone no wszystko działa ;) Teraz tylko kwestia pod które kable wpiąć moduł a dokładnie kabel pomarańczony w 12pinowej wiązki bo wiem ze czerwony(do lewego) pod kabel na którym pojawia sie plus przy zamykaniu szyby ??

pomoze ktos jeszcze??


VW forever..

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 08, 2007 17:24

Nie za bardzo pomogę, musiałbym zobaczyć wewnętrzny układ przekaźników w tym module, potrzebny ci tylko z tego całego skomplikowanego sterownika impuls plusowy na domykanie i drugi plusowy na otwieranie, impulsy mają trwać tyle co zamykanie/otwieranie szyby od początku do końca. Podłączone do szaro czerwonego i zielonego czerwonego kabelka z modułu
Pary kabli od silniczków takiej jakbyś chciał wg schematu nie znajdziesz przy module. Musiałbyś je wyprowadzić osobno z silników szyb z pominięciem modułu, a nie wiem czy ten sterownik ma odpowiednie zabezpieczenie wyłączające prąd od silnika po skończeniu jej ruchu. Prąd jest "odwracany" już w module szyby, a nie wewnątrz włączników szyb.
Najprościej było kupić zwyczajny tani alarm z obsługą centralnego i opcją komfortu, wszystkie teraz to mają.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pioczel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 21:59
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: pioczel » pn paź 08, 2007 17:58

witam ,podepne się pod ten temat
niedawno zamontowałem magicara 440(robił to jakiś magik),no i stwierdzil że coś tam w lewej szybie kierowcy,sie popaliło i ktoś coś lutował jakieś oporniki czy coś ,teraz jak otwieram auto z pilota to czasem się opuści troche szyba moja...poza tym od środka ,to było cały czas tak że do góry to trzeba cały czas trzymać guzik aż dojedzie ,a pasażera nie..co na to zaradzic i co wymienić,może ktoś ma ten problem też i jakieś fotki ,albo nazwe tej diody ,opornika



niuteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: pt paź 13, 2006 08:34
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: niuteq » wt paź 09, 2007 07:37

jesli mozna to ja tez podepne sie pod temat,
w niedziele zamontowalem do swojego MK3 alarm http://www.allegro.pl/item249659962_rtx ... atis_.html jak wynika z opisu i jak powiedzial sprzedawca mozna podlaczyc sie pod domykanie szyb, alarm dziala od sprzedawcy mam dodatkowy przekaznik niestety nie wiem jak sie podpiac,wiem tyle ze napewno trzeba w centralce wydluzyc czas impulsu przekaldajc zworke ale jakie przewody i gdzie sie piac to nie mam pojecia a funkcja dosc wygodna



Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » wt paź 09, 2007 08:52

niuteq, Jeśli masz funkcje komfort to przytrzymując kluczyk w pozycji zamknij szyby powinny się domknąć. Wtedy przewód z alarmu na którym pojawia się wydłużony czas trzeba podłączyć do przewodu "zamknij" w instalacji auta.


Sprzedam; [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178273][b]zestaw, mono-wtrysk, na przerobienie z gaźnika[/b][/url]

niuteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: pt paź 13, 2006 08:34
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: niuteq » wt paź 09, 2007 08:56

okulik pisze:niuteq, Jeśli masz funkcje komfort to przytrzymując kluczyk w pozycji zamknij szyby powinny się domknąć. Wtedy przewód z alarmu na którym pojawia się wydłużony czas trzeba podłączyć do przewodu "zamknij" w instalacji auta.
aha, kurcze tylko ktory to przewod w alarmie na ktorym pojawia sie impuls(jak sie uda to zamieszcze schemat alarmu? a ten "zamknij" to moze byc przewod szary od centralnego zamka?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt paź 09, 2007 11:53

szaru zamyka zielony otwiera 3/7



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » czw paź 11, 2007 20:39

Panowie pomóżcie bo moduł lezy a ja jestem bezradny :(


VW forever..

Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » czw paź 11, 2007 20:48

mlody87 pisze:Panowie pomóżcie bo moduł lezy a ja jestem bezradny :(
- czy do silniczka szyby idzie więcej niż dwa przewody?
- czy jak przytrzymasz dłużej przycisk "zamknij" szyba idzie sama do góry?



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » czw paź 11, 2007 22:22

okulik pisze:- czy do silniczka szyby idzie więcej niż dwa przewody?
tak od silniczka idzie wiecej bo jest to orginalna instalacja ele szyb od golfa...
okulik pisze:- czy jak przytrzymasz dłużej przycisk "zamknij" szyba idzie sama do góry?
tak szyba sama idzie do góry.

:chytry: ??


VW forever..

Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » pt paź 12, 2007 07:11

mlody87, sprawdź czy masz w module przy silniczku kabel szaro/czerwony i sprawdź miernikiem co na nim jest gdy szyba się zamyka - powinien być plus. Jak będzie to przy otwartej szybie podaj na niego plus przez żarówkę 21W.
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2007 07:14 przez okulik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » ndz paź 14, 2007 19:02

okulik pisze:mlody87, sprawdź czy masz w module przy silniczku kabel szaro/czerwony i sprawdź miernikiem co na nim jest gdy szyba się zamyka - powinien być plus. Jak będzie to przy otwartej szybie podaj na niego plus przez żarówkę 21W.
no i co to da, tzn. sprawdze jak bede miał mozliwosc a jaki to ma cel ??

JESZCZE JEDNA SPRAWA !!!!
Załozyłem orginalny zamek w drzwi kierowcy wpiołem wtyczke od funkcji komfort i o dziwo działa domykanie z kluczyka( orginalny centralny jest nie podłączony mam tylko sam zamek od orginalnego) , teraz kwestia zeby podłączyc to zeby z pilota chodziło ?? MOze ta informacja cos pomoze ??


VW forever..

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 205 gości