Nieodbijajaca kierownica i sciaganie.Pomozecie?....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Nieodbijajaca kierownica i sciaganie.Pomozecie?....

Post autor: kadet » śr cze 15, 2005 17:10

Witam
Ostatnio zaobserwowalem w swoim bolidzie nastepujacy problem. Otoz aby jechac na wprost musze miec lekko skrecona kierownice w prawo bo inaczej bryczka ciagnie mi troche w przeciwna strone tj w lewo. Gdy skrecam w lewo nawet przy niewielkiej predkosci to z opony (prawy przod) slychac pisk (nie jakiis przerazliwy ale po prostu go slychac) poza tym gdy maksymalnie skrece kierownice w lewo to nie zawsze potem mi "odbija".

Moje pytanie co moze byc tego przyczyna? Czy wystarczy zrobic geometrie kol i ewentualnie wywazyc opony (kupilem bryke w marcu a kiedy byly wymieniane opony i przez kogo to nie wiem). Bierznik jest jeszcze w miare dobry i na oponach(Vredestein) nie ma niczego nadzwyczajnego. Bardzo bym prisl o pomoc w tej sprawie. Z gory thx



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr cze 15, 2005 17:28

jak na dodatek piszczy na zakrętach to ja stawiam na 99% na geometrię - zacznij od tego



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr cze 15, 2005 18:11

jak masz jeszcze zimówki to też moze Ci przez to piszczeć



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » śr cze 15, 2005 19:49

Zanim ustawisz zbieżność to proponuje zrobić przegląd wahaczy mozliwe ze tuleje są pozrywane a potem geometria


MORE POWER

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » śr cze 15, 2005 21:10

tak jak kobra mówi, zanim ustawisz geometrie to posprawdzaj albo niech ci ktoś na trzepaczkach posprawdza co w zawieszeniu piszczy, poco na marne kase wydawać.
tak dodam od siebie ze miałem kiedyś podobnie, ale niekoniecznie to samo, bo w zasadzie nie odbijało i sciagało w prawo, miałem zle wyregulowany luz na kierownicy, tzn skręcili mi tam za mocno i przez to z wiekszym oporem kierownica sie obracała i sciagało.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » śr cze 15, 2005 22:00

cholera akurat jutro szykuje mi sie dalszy wyjazd wiec z rana skocze chyba tylko ta geometrie zrobic...



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » czw cze 16, 2005 09:41

Uwazam, ze powinienes sprawdzic wahacze i albo je wymienic, albo zregenerowac.
Wtedy ustawienie zbieznosci. Tak czy inaczej pewnie i tak udasz sie do mechanika to ci doradzi


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » ndz cze 19, 2005 22:53

ustawilem cala geometrie.Wahacze sa ok. Prawe kolo mialem prawie 2 stopnie odchylone (przednie). Teraz smigam juz bez problemow. Dzieki za rady



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn cze 20, 2005 17:31

teraz wypada życzyć tylko miłej jazdy :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości