[ABS 1.8] Bierze olej 1l/6...8tys km i piszczaca kontrolka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pelos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 22:30
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

[ABS 1.8] Bierze olej 1l/6...8tys km i piszczaca kontrolka

Post autor: Pelos » śr paź 10, 2007 11:27

Hej
Silnik 1.8 ABS z LPG zalany olejem GM 10W40 lyknal tak 1litr na 6...8 tys km (nie pamietam teraz dokladnie - raczej 8 kkm). Przebieg autka cos miedzy 200 a 300kkm (trudno ustalic), stawiam 250kkm. Silnik jezdzi OK.

Z tego co poczytalem to uszczelniacze zaworow do wymiany ?
Dzwonilem dzisiaj do volkskliniki w Poznaniu i tam sobie 300PLN netto zaspiewali za operacje bez zdejmowania glowicy. Szefo wspominal cos jeszcze o prowadnicach... Ale to juz ekstra koszty, zdjecie glowicy itd itp.

Druga sprawa to pipczaca kontrolka od oleju przy 2000 RPM - po podniesieniu do 3000RPM przestaje. Zaczac od wymiany czujnikow cisnienia oleju ? Czy zainteresowac sie stanem pompy olejowej ? Filtr oleju raczej skreslam - jest Mana, poprzednio byl chyba Bosha i tez problem wystepowal.


--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762

jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » śr paź 10, 2007 11:54

1 litr na 8tys to nie jest jeszcze tak duzo

kiedy masz to za niskie cisnienie oleju
jak olej jest zimny czy rozgrzany

jak rozgrzany to moze byc to objaw kończących sie panewek ( i nie musza wcale stukac)


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Pelos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 22:30
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Pelos » śr paź 10, 2007 12:06

jozekrjrj pisze:1 litr na 8tys to nie jest jeszcze tak duzo

kiedy masz to za niskie cisnienie oleju
jak olej jest zimny czy rozgrzany

jak rozgrzany to moze byc to objaw kończących sie panewek ( i nie musza wcale stukac)
Rozgrzany. Musze troche przejechac. Ale to roznie jest - niekiedy przejade z 300km i sie nie odezwie - czasami 150km. A niekiedy po przejechaniu z 15km w miescie. temperatura 80 do 90 stopni.


--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » śr paź 10, 2007 12:07

podepnę się pod temat też mam taki sam silnik i podobny przebieg, auto mi nie dymi jeździ normalnie z tą różnicą że nie mam problemu z kontrolką(no chyba że mi się olej kończy to wtedy mruga i "krzyczy"). Czy to uszczelniacze - jeśli tak to ile taka przyjemność może kosztować (części + robota)


Obrazek

szsz01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt lis 23, 2004 01:31

Post autor: szsz01 » śr paź 10, 2007 21:46

uszczelniacze kosztują od 1.5 za sztukę, więc nawet jak kupisz wypasione po 3 zety ;) to majątku nie stracisz, wymiana też nie powinna kosztować wiele, ale moim zdaniem zużycie 1 litra oleju na 6-8tys. nie wskazuje na uszczelniacze, to raczej niewielkie zużycie
szkoda czasu i pieniędzy
może by tak zmienić olej? mineralny 15W40? spróbuj, koszt niewielki a może przestanie piszczeć



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: [ABS 1.8] Bierze olej 1l/6...8tys km i piszczaca kontrol

Post autor: norek111 » śr paź 10, 2007 21:52

moj AFT pobiera na 15tys 1literek dla mnie to spoko a silnik mam dzwon 120000km
Ostatnio zmieniony śr paź 10, 2007 22:01 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » śr paź 10, 2007 22:49

Pelos, jak masz MFA to sprawdz przy jakiej temp. oleju

bo czasami płyn chłodzacy bedzie miał 90st. a olej dopiero 60-70st

mozesz sprobowac zmienic olej ale nie na minerala tylko nadal pozostac przy półsyntetyku

ale o parametrach 10W50 np: MOTUL ma taki olej w ofercie

wtedy bedzie on wytrzymalszy temp. czyli bedzie lepiej sie sprawował przy wysokich temperaturach


jezeli olej osiagnie temp. 100-110st. i na obrotaqch wiekszych niz 2tys kontrolka nie bedzie swiecic a na obrotach biegu jałowego bedzie sie zapalała to na 80% beda panewki


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » śr paź 10, 2007 23:21

Pelos pisze: Zaczac od wymiany czujnikow cisnienia oleju ?
Zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju przy temp. oleju 90'C i obrotach >2000



karol27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: wt paź 09, 2007 19:35
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: karol27 » czw paź 11, 2007 08:49

Witam.Jak mi zaczął piszczeć to mechaniory wymienili mi
pierwszy -czujniki 50 zł piszczy
drugi -olej+ filtr 150 zł piszczy
trzeci-uszczelkę pod głowicą panewki i inne pierdoły 900 zł -przestało piszczeć :bajer:
Oczywiście powodem było powstawanie wody w oleju przez uszczelkę w ostatniej chwili go uratowałem.



Awatar użytkownika
Pelos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 22:30
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Pelos » czw paź 11, 2007 09:30

karol27 pisze:Witam.Jak mi zaczął piszczeć to mechaniory wymienili mi
pierwszy -czujniki 50 zł piszczy
drugi -olej+ filtr 150 zł piszczy
trzeci-uszczelkę pod głowicą panewki i inne pierdoły 900 zł -przestało piszczeć :bajer:
Oczywiście powodem było powstawanie wody w oleju przez uszczelkę w ostatniej chwili go uratowałem.
Hej a jakies inne objawy oprocz pipczenia ten kontrolki miales ?

[ Dodano: 11 Paź 2007 09:31 ]
Matador pisze:
Pelos pisze: Zaczac od wymiany czujnikow cisnienia oleju ?
Zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju przy temp. oleju 90'C i obrotach >2000
I od tego zaczne - dzieki.

[ Dodano: 12 Paź 2007 08:53 ]
szsz01 pisze:uszczelniacze kosztują od 1.5 za sztukę, więc nawet jak kupisz wypasione po 3 zety ;) to majątku nie stracisz, wymiana też nie powinna kosztować wiele, ale moim zdaniem zużycie 1 litra oleju na 6-8tys. nie wskazuje na uszczelniacze, to raczej niewielkie zużycie
szkoda czasu i pieniędzy
może by tak zmienić olej? mineralny 15W40? spróbuj, koszt niewielki a może przestanie piszczeć
A jednak troche wiecej. Dzisiaj popatrzylem jeszcze raz na poziom oleum i wychodzi, ze to 2 literki na 8000km. Widze, ze olej ucieka spod pokrywy zaworow - uszczelka juz byla dwa razy zmieniana - czyli moze jednak te uszczelniacze ?


--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 359 gości