pisałem już kiedyś cytuję
"zauważyłem ostatnio (w lusterku), że (tylko) w momencie przyspieszania np. 3 bieg od ok. 2000 t obr. do ok. 3000 obr/min pojawia się z wydechu czarny dym, jest to zjawisko chwilowe, ostatnio też jechałem pod dosyć stromą górkę na drugim biegu (też w lusterku widziałem troche czarnego dymu), jest to silnik 1Z 1,9 TDi, ogólnie silnik dobrze ciągnie i nie zamula, spalanie też w normie"
są takie możliwe powody z tego co udało mi się ustalić:
- uszkodzony EGR,
- nieszczelność na dolocie.
O ile to pierwsze sprawdze tylko na VAGu (w nadchodzącym tygodniu), to to drugie sprawdziłem już zgodnie z zaleceniem Mastera, organoleptycznie wynik = wszystkie węże i wężyki w okolicach turba, przepływki itd. OK , jednak zajżałem w okolice INTERCOOLERA (położony w MkIII w okolicach przedniego lewego błotnika, tak za lampą) i co się okazuje wlaśnie tam chyba jest jakaś nieszczelność bo oklice lampy i górna część IC ta plastikowa do której wpada powietrze są spocone jakby olejem. Co w takim przypadku dalej czynić ??
[MkIII 1,9TDI 1Z] HELP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
[MkIII 1,9TDI 1Z] HELP
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: [MkIII 1,9TDI 1Z] HELP
dalej musisz qpić klej JOWAT 960 (dostępny w firmach robiących kleje na zamówienie) - jest to klej którym z powowdzeniem skleisz cieknący cooler - najlepeij rozebrać IC - czyli odłączyć część alu od częsci plastikowej - sprawdzic w jakim stanie jest uszczelka (ewentualnie wymienić ) pokleić na łączeniu uszczelka plastik aluminium - i po kłopocie ... klej idealnie nadaje się do tego typu operacji - 2 coolery poklejone tym klejem banglają już od kilku miesięcy bezproblemowoRazal pisze:pisałem już kiedyś cytuję
"zauważyłem ostatnio (w lusterku), że (tylko) w momencie przyspieszania np. 3 bieg od ok. 2000 t obr. do ok. 3000 obr/min pojawia się z wydechu czarny dym, jest to zjawisko chwilowe, ostatnio też jechałem pod dosyć stromą górkę na drugim biegu (też w lusterku widziałem troche czarnego dymu), jest to silnik 1Z 1,9 TDi, ogólnie silnik dobrze ciągnie i nie zamula, spalanie też w normie"
są takie możliwe powody z tego co udało mi się ustalić:
- uszkodzony EGR,
- nieszczelność na dolocie.
O ile to pierwsze sprawdze tylko na VAGu (w nadchodzącym tygodniu), to to drugie sprawdziłem już zgodnie z zaleceniem Mastera, organoleptycznie wynik = wszystkie węże i wężyki w okolicach turba, przepływki itd. OK , jednak zajżałem w okolice INTERCOOLERA (położony w MkIII w okolicach przedniego lewego błotnika, tak za lampą) i co się okazuje wlaśnie tam chyba jest jakaś nieszczelność bo oklice lampy i górna część IC ta plastikowa do której wpada powietrze są spocone jakby olejem. Co w takim przypadku dalej czynić ??
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Będzie klejenie, albo wymiana ...
Być może masz racje z tym "zakopci", ale przyznasz że to pocenie się w okolicach IC jest lipa i może być przyczyną jakiejś nieszczelności. Mam tu na myśli nieszczelność na wlocie do IC przez co mniej powietrza dostaje się do dolotu, skutek mało powietrza schlodzonego + paliwo = stefek batory.Unicron pisze:a czy to nie jest normalne, że dieselek zakopci sobie czasem??
Zaczne działać z tym IC jak tylko znajde chwile wolną
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
Pozdro.
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Wyciągał ktoś InterCooler z Golfa MkIII TDI 90KM 1Z ??
jak to zrobic szybko i bezboleśnie ??
bo z tego co widziałem to chyba trza go zaatakować od spodu bo od góry to chyba nie da rady za bardzo ??
Ktoś może ma już to za sobą i zechce się podzielić radami ??
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ktoś może ma już to za sobą i zechce się podzielić radami ??
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 363 gości