Blad cisnienia doładowania? Spadek mocy podczas jazdy...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

clever
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob paź 06, 2007 08:44
Lokalizacja: jelenia

Blad cisnienia doładowania? Spadek mocy podczas jazdy...

Post autor: clever » sob paź 06, 2007 09:20

Golf 1,9 TDI rok 2001 - witam mam problem byłem na wyjeździe ostatnio i na trasie sobie chciałem wypróbować samochód - powyżej 3500 tyś obrotów moje turbo wysiada - przestaje pracować całkiem brak mocy i mam zwykłego wtedy diesla tak jest za każdym razem nie wiem co sie dzieje jakaś blokada czy co - by było wszystko dobrze za każdym razem muszę gasić i na nowo odpalać samochód, wtedy sie chyba resetuje i działa jak gdyby nigdy nic... do kolejnego zamulenia. Czy można jeździć takim autem? Czy istnieje obawa że mogę stanąć na trasie? CO TO MOŻE BYĆ??



Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » sob paź 06, 2007 20:54

witam
przyczyn moze byc kilka.pierwsze uszkodzony przewod podcisnieniowy ktory idzie do membrany przy turbo ktora steruje cisnieniem doladowania.lub elektrozawor sterujacy podcisnieniem,lub zardzewialy walek w turbo ktory jest poruszany ta membrana,albo za male podcisnienie w ukladzie .zeby sprawdzic ta membrane czy porusza sie mozesz podlaczyc kompa wejsc w elektronike silnika i w sprawdzenie elementow wykonawczech jest to chyba adres 03.mozesz takze podlaczyc bezposrednio pompke podcisnieniowa pod zawor membrany i robiac podcisnienie sprawdzic jak chodzi ramie tego walka w turbinie .powinno chodzic tak na oko ok 2 cm a jezeli chodzi tylko minimalne to rozebranie turbiny i wyczyszczenie rdzy powinno pomoc .ale jezeli nie masz wiekszego pojecia o mechanice lepiej daj do mechanika po trzeba do tego wyciagnac turbine a trwa to ok 3 godzin.natomiast zawor sprawdzisz w elementach wykonawczych w ktorejs pozycji jest wlasnie sprawdzenie zaworu sterujacego cisnieniem doladowania jezeli bedzie klikal to jest oka jesli nie to przyczyny mozna szukac w samym zaworze lub przewodach elektrycznych ktore do niego sa podlaczone.takze spotkalem sie z takim problemem gdy uszkodzony byl czujnik mierzacy cisnienie doladowania tez go mozna sprawdzic kompem.uadaj sie lepiej do mechanika niech kompa podlaczy i sprawdzi bledy i jesli bedzie mial pojecie o robocie to powie ci co jest uszkodzone.troche sie rozpisalem pozdrawiam


camels

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Blad cisnienia doładowania? Spadek mocy podczas jazdy...

Post autor: Borys » ndz paź 07, 2007 11:09

clever pisze:Golf 1,9 TDI rok 2001 - witam mam problem byłem na wyjeździe ostatnio i na trasie sobie chciałem wypróbować samochód - powyżej 3500 tyś obrotów moje turbo wysiada - przestaje pracować całkiem brak mocy i mam zwykłego wtedy diesla tak jest za każdym razem nie wiem co sie dzieje jakaś blokada czy co - by było wszystko dobrze za każdym razem muszę gasić i na nowo odpalać samochód, wtedy sie chyba resetuje i działa jak gdyby nigdy nic... do kolejnego zamulenia. Czy można jeździć takim autem? Czy istnieje obawa że mogę stanąć na trasie? CO TO MOŻE BYĆ??

masz uszkodzony czujnik doładowania, tzw mapsensor, znajdue sie w intercollerze pod prawą lampą.
najlepiej podpiac urządzenie diagnostyczne, sprawa się wyjaśni.
ostatnimi czasmi bardzo popularna awaria. tylko wymiana, niestety koszt takiego mapsensora nowego ok 320 zl


www.vrservice.pl

MiKev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 19:05
Lokalizacja: Coventry

Post autor: MiKev » ndz paź 07, 2007 12:13

czesta sprawa w 1.9TDI zapieczone kierownice albo zaworek (N75) znajdz kogos z VAGiem i zrob logi dynamiczne z grupy 011. prawdopodobnie masz przeladowanie turbo w granicach obrotow 3200-3500 i wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny.
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - - jezeli masz ten blad to napewno jest to przeladowanie.
zdarza sie to czesto w Alhambrach, galaxy i sharan. Kierownice turbiny mozna latwo wyczyscic a i zawor (N75) nie jest problem wymienic.



Golf_130tdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: czw cze 07, 2007 12:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Golf_130tdi » ndz paź 07, 2007 12:39

ja miałem ten sam przypadek jednak otworzylem maske i przglądalem wszystkie przewody i z podcisinienia byl poprostu wypadniety



MiKev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 19:05
Lokalizacja: Coventry

Post autor: MiKev » pn paź 08, 2007 22:36

Golf_130tdi pisze:ja miałem ten sam przypadek jednak otworzylem maske i przglądalem wszystkie przewody i z podcisinienia byl poprostu wypadniety
zgodze sie ze jak podcisnienie jest wywalone to TURBO nie dziala jak powinno. Nie powinno ladowac w zadnym zakresie obrotow. jezeli jest inaczej to swiadczy o stojacych kierownicach (ktore sa sterowane za pomoca podcisnien).

Moje pytanie.
Czy nikt na tym forum nie robi logow?



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt paź 09, 2007 10:34

MiKev pisze:
Golf_130tdi pisze:ja miałem ten sam przypadek jednak otworzylem maske i przglądalem wszystkie przewody i z podcisinienia byl poprostu wypadniety
zgodze sie ze jak podcisnienie jest wywalone to TURBO nie dziala jak powinno. Nie powinno ladowac w zadnym zakresie obrotow. jezeli jest inaczej to swiadczy o stojacych kierownicach (ktore sa sterowane za pomoca podcisnien).

Moje pytanie.
Czy nikt na tym forum nie robi logow?
ja robie, ale nie na odległosc ,
niestetty niektorym ciezko pojąc ze do TDI bez kompa nawet nie ma co sie zblizac,


www.vrservice.pl

MiKev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 19:05
Lokalizacja: Coventry

Post autor: MiKev » wt paź 09, 2007 11:29

Borys pisze:
ja robie, ale nie na odległosc ,
niestetty niektorym ciezko pojąc ze do TDI bez kompa nawet nie ma co sie zblizac,
szkoda ze na odleglosc sie nie da ale gdyby kolega zrobil sam logi i wrzucil je na forum to djagnoze mozna na odleglosc postawic.
Dopuki nie pojma to beda wywalali kase na naprawy przez elminacje co naprawde ciagnie kasiory. tu masz logi z galaxegoObrazek zobacz ze praktycznie od 3000obr cisnienie sie nie zmienia



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 190 gości