Slabe hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Slabe hamulce

Post autor: piotrekrkk » pn paź 08, 2007 21:29

Witam panowie jestem nowy na Waszym forum. Mam problem z hamulcami poprostu jak dla mnie sa za słabe, nie wiem czy to wina ze to auto jest stare i jego konstrukcja nie pozwala na nic wiecej ale nie sądze . Nie mam tez porównania z innymi samochodami typu VW , jeździlem clio , fabia , jumper , sprinter , iveco - jedynie stare cięzarówki którymi jexdzilem mialy slabsze hamulce niz mój golf .
Zdenerwowalo mnie to w końcu i postanowilem cos z tym zrobić , pojechalem do mechesa najpierw spróbować odpowietrzyć hamulce bo wydaje mi sie ze puchnie pedał gdy go pompuje na zapalonym silniku - raz puchnie raz nie. Tak samo jak hamulce dzialaja raz lepiej raz gorzej głównie lepiej to wszytko dziala gdy jest zimny. dowiedzialem sie ze to wina serva i chcial bym zeby ktos to potwierdzil , gdy wciskam hampel i puszczam to faluja obroty meches mi powiedział ze to moze być glówny obiaw padnietego serva. Zaznaczam ze meches nie sprawdzał okładzin ani tarcz , czy moze być jakas inna przyczyna niz servo w tym wypadku ? czy tarcze miernej jakosci i klocki miernej jakosci mogą po nagrzaniu "jazda w miescie" az tak bardzo pogarszac sile hamowania ? od czego zaczać ? jak sie zabrac do tego? chce mieć hample jak żyleta :)
wszystkie podpowiedzi i odpowiedzi nawet karcące mile widziane
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 21:57 przez piotrekrkk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » pn paź 08, 2007 21:40

Czy pedał hamulca jest tak samo Twardy podczas pracy silnika jak i na wyłaczonym silniku?
Czy przewody ktor ida do serwa sa szczelne?
To ze na właczonym silniku jak pompujesz hamulcem oborty faluja to normalne.
Czy jestej wstanie zblokowac koła jak depniesz do konca hamulcem?



Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekrkk » pn paź 08, 2007 21:47

melon pisze:Czy pedał hamulca jest tak samo Twardy podczas pracy silnika jak i na wyłaczonym silniku?
Czy przewody ktor ida do serwa sa szczelne?
To ze na właczonym silniku jak pompujesz hamulcem oborty faluja to normalne.
Czy jestej wstanie zblokowac koła jak depniesz do konca hamulcem?
1-nie
2-nie wiem
3-to wlasnie chcialem uslyszec
4-tak

dziekuje za odpowiedź ,jak sprawdzić samemu te przewody i co robić dalej?



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pn paź 08, 2007 21:48

sprawdx przewody podcisnienia, dochodzi jeden do serwa; Jesli masz gdzies nieszczelności to właśnie podczas wciskania hamulca będa słabnąć obroty.
dodatkowo zalecam zmienic płyn hamulcowy(cały) mógł ze starosci stracić swoje właściwości.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekrkk » pn paź 08, 2007 21:56

koonrad pisze:sprawdx przewody podcisnienia, dochodzi jeden do serwa; Jesli masz gdzies nieszczelności to właśnie podczas wciskania hamulca będa słabnąć obroty.
dodatkowo zalecam zmienic płyn hamulcowy(cały) mógł ze starosci stracić swoje właściwości.
prawdopodobnie płyn jest stary , mam juz nowy do wymiany . ok sprawdze to jakos jutro musze tylko skombinowac kogos do pomocy.



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » pn paź 08, 2007 22:04

to ze jak pompujesz pedałem hamulca i obroty faluja nieznacznie to dlatego ze zmienia sie cisnienie w kolektorze ssacym.
Serwo raczej jest ok obadaj jeszcze czy nic nie syczy jak napompujesz hamulcem i przytrzymasz wcisniety hamulec na właczonym silniku.
Teraz lista przyczyn takich słabych hebli.
1.Pozagniatane przwody miedziane/stalowe
2.Pompa pomiedzy sekcjami przepuszcza płyn - wymienic w niej gumki lub cała pompe
3.Naprawde przepalony płyn lub jest w nim za duzo wody.
4.Sprawdzic okładziny.

Rozebrałbym pompe hamulcowa wymienił w niej gumki na nowe(zestaw naprawczy).Posprawdzał przewody hamulcowe czy nie pozagniatene.Kupił nowe 4 odpowietrznuki,1 litr płynu DOt-4 przepłukac układ połowa a druga zeby zalac.Posciagac zaciski z przodu i sprawdzic jak sie tłoczki wysuwaja ,jezeli z tyłu masz bębny to byc moze ktorys z tłoczkow puszcza płyn i lekko go ubywa i nie trzyma cisnienia.Trzeba wszystko rozebrac i posprawdzac bo gdybac mozna sobie tygodniami.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn paź 08, 2007 22:20

nowy plyn hamulcowy powinien zalatwic sprawe! ewentualnie moze korektor sily hamowania na tyl nie daje cisnienia, bo czesto potrafi zardzewiec i sie zapiec ale to wtedy tylko przodem bedzie hamowal



Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekrkk » pn paź 08, 2007 22:26

wiem ze był zapieczony cylinderek ale calkowicie to zignorowalem , po Twojej odpowiedzi mysle ze zaczne od bebnów od tego co olałem. zobaczymy , panowie a ile wynosi minimum na tarczach hamulcowych . wiem ze takie rzeczy producent podaje ale niestety nie znam producenta moich tarcz są to fabryczne wiec pewnie przy tym silniku 12mm



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 370 gości