Koło dwumasowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Koło dwumasowe

Post autor: RALFI » pn paź 08, 2007 09:29

Witam

Mam pytanie do Was odnośnie koła dwumasowego - czy jak ono siada i powiedzmy"tłucze" dodatkowo na bude drgania są przenoszone to na wolnych obrotach silnika obrotomierz minimalnie się rusza (podnosi góra dół - dosłownie pół milimetra)? tak jakby się zwiększały i zmniejszały obroty ale bardzo minimalnie. Prośba o odpowiedź bo zauważyłem coś takiego i po przegazowaniu delikatnym uspokoi się nie tłucze i obrotomierz równo stoi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 09:30 przez RALFI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » pn paź 08, 2007 13:47

w moim poprzednim koło dwumasowe dogorywało a w obecnym mk4 zaczyna się kończyć i nie zaobserwowałem takiego zjawiska - ale jeśli przestanie drgać a silnik na słuch nie faluje to chyba nie trzeba się martwić mikrometrowymi drganiami wskazówki obrotomierza
na pewno tłucze np przy dojeżdżaniu do światem a po zatrzymaniu zanika tłuczenie - takie są podstawowe objawy
wpisz jeszcze w szukaj "koło dwumasowe" bo naprawdę dużo o tym było i jak sam tego szukałem to sporo się dowiedziałem właśnie w ten sposób (nie pamiętam żeby było coś o "falowaniu" nawet niewielkim obrotów)


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » pn paź 08, 2007 15:05

mg-maciek pisze: na pewno tłucze np przy dojeżdżaniu do światem a po zatrzymaniu zanika tłuczenie - takie są podstawowe objawy
wpisz jeszcze w szukaj "koło dwumasowe" bo naprawdę dużo o tym było i jak sam tego szukałem to sporo się dowiedziałem właśnie w ten sposób (nie pamiętam żeby było coś o "falowaniu" nawet niewielkim obrotów)
U mnie tłucze też po zatrzymaniu a jak przegazuje to cichnie - oczywiście nie zawsze - Maciek a z własnego doświadczenia jakie koło proponujesz nowe czy używane a może regenerowane?



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » pn paź 08, 2007 16:34

ja w obu przypadkach koła nie wymieniałem bo doszedłem do wniosku że jeszcze da się jeździć i się dało i daje jednak interesowałem się zagadnieniem zakupu części używanej, regenerowanej bądź nowej i teraz pytanie ile będziesz jeździć tym autem jeśli krótko to tylko opcja używane bądź renenerowane - ryzyko podobne chociaż pewnie dają gwarancję więc nie będzie tak źle
jeśli jednak chcesz zostawić to auto na dłużej to tylko opcja nowej części ze sprzęgłem jeśli nie było wymieniane to będziesz miał z głowy na długo ale wydatek nie mały bo cały komplet sprzęgło i koło 2 tys dobrej firmy + wymiana zależy od modelu jeszcze
za moje do 1.9 90 km samo koło kosztowało 1300 zł
U Ciebie trzepie już dosyć mocno więc tak czy siak decyzja musi zapaść w miarę szybko
pozdrawiam


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 08, 2007 17:28

szczegółów nie znam ale dla oszczędnych jest chyba opcja zakupu koła jednomasowego, w necie o tym sporo.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 216 gości