Czujnik spalania stukowego prośba o pomoc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Czujnik spalania stukowego prośba o pomoc

Post autor: dnadna » pn paź 08, 2007 00:20

a więc vag pokazuje no signal
podmiana na inny nie pomaga
wtyczka połączeniowa wydaje się sprawna

podejrzewam przerwę przewodu do komputera ... ale

1. czy ten czujnik jest bezpośrednio połączony z komputerem ?
2. do jakich wyprowadzeń w kompie wchodzą przewody ?
a może jest jeszcze jakieś oznaczenie tych kolorów przewodów ?

III rocznik 93 z wtryskiem rozruchowym
motor 2E digifant 2
ECU: 037 906 024 D

nie mam schematu a boje się że podłącze do złych wyprowadzeń jakby co.
Zresztą szukałem trochę i mam rozbieżne informacje co do nr wyprowadzeń ..
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 00:21 przez dnadna, łącznie zmieniany 1 raz.



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » pn paź 08, 2007 06:19

1. czy ten czujnik jest bezpośrednio połączony z komputerem ?
jest połączony bo jak czujnik wykrywa stuki to ECU opóźnia zapłon żeby je wyeliminować


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn paź 08, 2007 07:12

Czujnik spalania stukowego podłaczony jest na 34 i 36 wyprowadzenie ECU, masa (ekran przewodu) na 9 wyprowadzenie ECU.
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 07:15 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Post autor: dnadna » pn paź 08, 2007 13:18

zodiak pisze:Czujnik spalania stukowego podłaczony jest na 34 i 36 wyprowadzenie ECU, masa (ekran przewodu) na 9 wyprowadzenie ECU.
a skąd to wiesz ? chodzi mi o żródło ? program ? czy książka jakaś ?



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn paź 08, 2007 13:32

Schemat instalacji silnika 2E.
Pełno wszelkiego rodzaju "rozpisek" w sieci .

Link do pobrania dokumentacji Pin_Outów VW
http://volkswagen.msk.ru/injector/pindata_vw_eng.zip


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Post autor: dnadna » pn paź 08, 2007 14:24

tak o tym wiedziałem ale miałem jakiś schemat gdzie inne piny były,
ale ok zaufam ruskim chociaż nigdy w niczym nie powinno się im ufać...
swoją drogą gdyby to przetłumaczyć to sporo ciekawych rzeczy może by się dowiedziało
o naprawie 2e i regulacji http://www.vws.ru/index.php?option=com_ ... Itemid=289



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn paź 08, 2007 14:32

Niee tylko w "ruskich" żródłach podawane są te piny, w schemacie 2E z Autodaty (na płycie) w knock sensor też jest podłaczony tak samo.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn paź 08, 2007 18:48

a więc vag pokazuje no signal
podmiana na inny nie pomaga
wtyczka połączeniowa wydaje się sprawna
cholera ja sie nie znam na VAGu za bardzo, ale
czy stukowy nie powinien dawać "no signal" gdy sie nic nie dzieje. Impuls z tego czujnika pojdzie tylko gdy zostanie przekroczona jakas tam wartosc cisnienia i wtedy bedzie sygnał? (wybaczcie jesli palnąłem głupote)

odezwałem sie bo sam mam problem z tym czujnikiem a dokładniej z kablem. Cala izolacja spraciała począwszy od czujnika a do kostki, a ze jest on dość mocno ekranowany to mam obawy czy nie mam gdzies przebicia.
Co sie dzieje gdy stukowy nie działa? Od razy wywala jakiś błąd i zmula motor czy mozna jezdzic z niesprawnym? jak sprawdzic sam czujnik a jak sprawdzic czy nie mam przebicia ? dzieki za odp bo z "pradów" to ja jeleń jestem
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 18:50 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Post autor: dnadna » pn paź 08, 2007 19:09

tzn u mnie jest no signal na vagu , ale na innym czujniku jest to samo więc podejrzewam
uszkodzenie przewodu przy komputerze albo w ogóle komputera.... brrrrrr....
a jeżdzic to jezdze normalnie tyle ze na benzynie na ciepło szczególnie na 2 i 3 biegu przy gwaltownym przyspieszaniu slychac zawory .... na gazie bardzo slabo lub wcale
a co do sprawdzenia to powinno sie sprawdzić kształt jaki daje czujnik na oscyloskopie
a tak prowizorycznie to milivoltomierz i popukać a wskazówka powinna się wychylać , co do przebicia to nie powinno być bo tam nie ma napięc wysokich no chyba że sprawdzić czy żyły przewodów nie mają małej oporności między sobą co wskazuje na zwarcie

co do " no signal " to sam jestem ciekawy jaka usterka daje taki błąd ?
czy odłączenie czujnika ? chyba tak ... ale co jeszcze to nie wiem
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 19:22 przez dnadna, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » pn paź 08, 2007 20:38

na 3 pinie powinno byc 0.6v ,po dodaniu gwałtownie gazu napiecie powinno wzrastac tak mowi auto-data.Nic nie odłączać tylko wpiac sie w układ.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 08, 2007 21:20

dnadna pisze:a tak prowizorycznie to milivoltomierz i popukać a wskazówka powinna się wychylać
owszem popukać, ale tylko oscyloskop pokaże falę
sas_gti pisze:czy stukowy nie powinien dawać "no signal" gdy sie nic nie dzieje
w zasadzie musi dawać sygnał, bo ECU działa tak że jest zapłon cofany aż do momentu spalania stukowego potem wyprzedzany i na nowo, więc nie ma takiej opcji żeby nie zadziałał

[ Dodano: Pon Paź 08, 2007 9:24 pm ]
Co do pinów, mam 3 schematy, na dwóch ekran to 9. W polskiej serwisówce "VW Golf i Vento w schemacie jest błąd i do 7 a do 7 to jest cewka podłączona

[ Dodano: Pon Paź 08, 2007 9:30 pm ]
strzał z czujnika to ułamek sekundy dlatego tylko oscyloskop, a pomierzyć omomierzem należy kable od czujnika do ECU i ma być jak na wszystkich kablach poniżej 1 om


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Post autor: dnadna » wt paź 09, 2007 22:34

no i po wymontowaniu komputera i sprawdzeniu okazalo sie ze przewody byly ok
faktycznie 34, 36 i 9masa-ekran
a po zlożeniu okazało się że
musialo cos tam we wtyczce nie kontaktowac bo juz bledu nie wywala
a wiec ta prowizoryczna metoda sprawdzenia czujnika milivoltomierzem
chyba zdaje egzamin bo jest dobry jak sie okazało

temat zamknięty



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 330 gości