Problemy z sondą lub sterownikiem w 1.4
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problemy z sondą lub sterownikiem w 1.4
Witam Panowie mam taki problem kupilem Bore 1,4 16V po dwoch dniach zauwazylem ze kostka od sondy lambda jest wypieta ,postanowilem ja wpiac ,i nagle auto zaczelo nie rowno pracowac na biegu jałowym ,jak rozniez podczas jazdy przerywa dławi sie itp, gdy z powrotem odłacze sonde autko pieknie chodzi rowno ,ale marti mnie jak cos jest uszkodzone ,podjechalem do jednego mechanika powiedzial zebym podjechal na stacje obslugi i zmierzyc poziom spalin zeby wykluchyc zapchany katalizator ,badania wyszly bardzo bobre tylko emisja spalin wyszla wyzsza na biegu jalowym bo wiadomo bez sondy ,pozniej podjechalem do innego mechanika ktory stwierdzil ze sonda jest dobra a winien jest sterownik silnika i mozna jedzic bez sondy prosze o rade co to moze byc i jaka sonde mam szukac bo na alegro sa uniwersalne ale maja inne kolory przewdow mojama kol czerwony zolty czarny i bialy dziekuje ile kosztuje taka sonda
[ Dodano: 04 Paź 2007 23:05 ]
Pnaowie prosze o jaks rade
[ Dodano: 04 Paź 2007 23:05 ]
Pnaowie prosze o jaks rade
Ostatnio zmieniony pt paź 05, 2007 09:06 przez jurek21, łącznie zmieniany 1 raz.
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
pierwsza rzecz
musisz się upewnić że sonda prawidłowo pracuje
po opisanych objawach wnioskuję ze NIE
gdy kostka jest odpięta to sterownik silnika przyjmuje wartość sondy zapisaną w pamięci (taka awaryjna zeby można było jeździć)
natomiast po podłączeniu kostki silnik zaczyna świrować
spr5awdź sondę
NIE KUPUJ SOND UNIWERSALNYCH one są do dupy (wiem bo samn kupiłem )
kup oryginalną (wiem koszt duzy ale na dłuższą metę się opłaca)
sondy z allegro w większości przypadków albo nie działają albo działają źle)
musisz się upewnić że sonda prawidłowo pracuje
po opisanych objawach wnioskuję ze NIE
gdy kostka jest odpięta to sterownik silnika przyjmuje wartość sondy zapisaną w pamięci (taka awaryjna zeby można było jeździć)
natomiast po podłączeniu kostki silnik zaczyna świrować
spr5awdź sondę
NIE KUPUJ SOND UNIWERSALNYCH one są do dupy (wiem bo samn kupiłem )
kup oryginalną (wiem koszt duzy ale na dłuższą metę się opłaca)
sondy z allegro w większości przypadków albo nie działają albo działają źle)
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Hej!
Stawiam na lambdę, masz do wymiany. Czy masz możliwosc podpięcia się do VAGa? Jak tak to sprawdź, powinieneś mieć błąd lambdy w 01 Engine.
Gdybyś chciał dokładniej przejrzeć lambdę to tu masz bloki co w którym jest:
(Odczytów dokonaj z podpiętą lambda na rozgrzanym silniku)
Block 030 - Oxygen Sensor Regulation
- Go to Block 030. Field 1 is a three-digit binary code which gives the status of the pre-cat oxygen sensor. Field 2 is the same thing but for the post-cat oxygen sensor. The digits indicate whether or not the sensor heater is working and whether or not the oxygen sensor control is operational and active. The value should fluctuate between 111 (heater on) and 011 (heater off). The last two digits can also fluctuate between '1' and '0', but should be predominantly '1'.
Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values
- Go to Block 032. Field 1 represents the fuel trim at idle (additive) and Field 2 represents the fuel trim at part load (multiplicative), i.e., while driving. The value should be between -10 and +10% (negative indicates the engine is running rich and positive indicates the engine is running lean). If the value is close to +25% (which is the upper limit), it usually means that the MAF is bad. If the value is somewhere betweeen +10 and +25%, it could mean that the pre-cat oxygen sensor is bad, there is a leak in the intake or that the MAF is on it's way out. The value I found for my car (VR6), which has a new 2.0 MAF and new oxygen sensors is +1.6%.
Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 033. The value in Field 1 represents the pre-cat oxygen sensor control. The value should fluctuate at least 2% in the -10 to +10% range.
Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 036 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is post-cat sensor voltage. It must fluctuate slightly between 0 and 1V. Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S2 OK' (sensor is good) or 'B1-S2 NOT OK' (sensor is bad) after the test is finished. Release the brake pedal after the test finishes.
Block 034 - Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor
- Go to Block 034 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is the engine speed. Field 2 is the catalytic converter temp. Field 3 is the value which tells you how aged the sensor is (not sure what it's called). Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S1 OK' or 'B1-S1 NOT OK' after the test is finished. The aging value must be above 0.80. The value for a new sensor is 1.99. The value will decrease as the sensor ages. Release the brake pedal after the test finishes.
PS. Jak do siebie kupowałem lambdę tu: http://www.skodaczesci.pl, jest oryginał i chyba najtaniej jak mi się udało znaleźć.
Sterownik silnika zachowuje sie tak jak to kolega wyżej opisał, wiec on na pewno jest sprawny.
Powodzenia.
Stawiam na lambdę, masz do wymiany. Czy masz możliwosc podpięcia się do VAGa? Jak tak to sprawdź, powinieneś mieć błąd lambdy w 01 Engine.
Gdybyś chciał dokładniej przejrzeć lambdę to tu masz bloki co w którym jest:
(Odczytów dokonaj z podpiętą lambda na rozgrzanym silniku)
Block 030 - Oxygen Sensor Regulation
- Go to Block 030. Field 1 is a three-digit binary code which gives the status of the pre-cat oxygen sensor. Field 2 is the same thing but for the post-cat oxygen sensor. The digits indicate whether or not the sensor heater is working and whether or not the oxygen sensor control is operational and active. The value should fluctuate between 111 (heater on) and 011 (heater off). The last two digits can also fluctuate between '1' and '0', but should be predominantly '1'.
Block 032 - Oxygen Sensor Control Learned Values
- Go to Block 032. Field 1 represents the fuel trim at idle (additive) and Field 2 represents the fuel trim at part load (multiplicative), i.e., while driving. The value should be between -10 and +10% (negative indicates the engine is running rich and positive indicates the engine is running lean). If the value is close to +25% (which is the upper limit), it usually means that the MAF is bad. If the value is somewhere betweeen +10 and +25%, it could mean that the pre-cat oxygen sensor is bad, there is a leak in the intake or that the MAF is on it's way out. The value I found for my car (VR6), which has a new 2.0 MAF and new oxygen sensors is +1.6%.
Block 033 - Pre-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 033. The value in Field 1 represents the pre-cat oxygen sensor control. The value should fluctuate at least 2% in the -10 to +10% range.
Block 036 - Post-Cat Oxygen Sensor Control
- Go to Block 036 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is post-cat sensor voltage. It must fluctuate slightly between 0 and 1V. Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S2 OK' (sensor is good) or 'B1-S2 NOT OK' (sensor is bad) after the test is finished. Release the brake pedal after the test finishes.
Block 034 - Aging of Pre-Cat Oxygen Sensor
- Go to Block 034 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to run the automated test. The engine RPMs should raise to around 1400. Field 1 is the engine speed. Field 2 is the catalytic converter temp. Field 3 is the value which tells you how aged the sensor is (not sure what it's called). Field 4 will say either 'TEST OFF/ON' before/while the test is running and either 'B1-S1 OK' or 'B1-S1 NOT OK' after the test is finished. The aging value must be above 0.80. The value for a new sensor is 1.99. The value will decrease as the sensor ages. Release the brake pedal after the test finishes.
PS. Jak do siebie kupowałem lambdę tu: http://www.skodaczesci.pl, jest oryginał i chyba najtaniej jak mi się udało znaleźć.
Sterownik silnika zachowuje sie tak jak to kolega wyżej opisał, wiec on na pewno jest sprawny.
Powodzenia.
Pozdrawiam Grzesiek.
-
- Użytkownik
- Posty: 391
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Problemy z sondą lub sterownikiem w 1.4
wyglada na sade ktos ja odlaczyl i w trybie awaryjnym autko bedzie smigac mialem tak z moim golfem jak kupilem od turasa moj blad nie zerknalem i ostatni raz dalem sie z sada w konia zrobic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 438 gości