szybkie zużywanie się paska od alternatora
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
szybkie zużywanie się paska od alternatora
Witam. G3 '95 1,9td pasek wielorowkowy. Trzeci raz szlag go trafił. Ostatnio wymieniany był w kwietniu i od tego momentu zrobiłem może niecałe 10 tys. Po prostu się strzępi a potem urywa się. Chyba trzeba sprawdzić stan kół?
Jedno bardzo ważne pytanie.
Mam 1,9 td z 95 roku. Wersja ze wspomaganiem bez klimy. Są 2 paski. Jeden klinowy z wału głównego na pompę wspomagania kierownicy. Drugi wielorowkowy, o którym mowa idzie też z wału głównego przez pompę wodną do alternatora. Wszyskie 3 koła (alternator, pompa wodna i wał główny) są wewnątrz paska wielorowkowego. Otóż zauważyłem, że koło na alternatorze i wale głównym ma takie same rowki jak pasek wielorowkowy, natomiast koło od pompy wodnej ma te rowki jakby wytarte, tzn. widać jakby odbite te rowki ale po przejechaniu palcem jest prawie gładkie.
Zamówiłem oryginalne koło od pompy wodnej i okazuje sie, że podobno już tego wielorowkowego koła nie produkują a nowe jest całkiem gładkie.
Jak powinna wyglądać powierzchnia tego koła, gładka czy tak jak pozostałe 2 - z rowkami?
Aha, jeszcze jedno. Czy to normalne, że po odpaleniu auta bez paska wielorowkowego oprócz kontrolki braku ładowania, mruga także kontrolka ciśnienia oleju?
Mam 1,9 td z 95 roku. Wersja ze wspomaganiem bez klimy. Są 2 paski. Jeden klinowy z wału głównego na pompę wspomagania kierownicy. Drugi wielorowkowy, o którym mowa idzie też z wału głównego przez pompę wodną do alternatora. Wszyskie 3 koła (alternator, pompa wodna i wał główny) są wewnątrz paska wielorowkowego. Otóż zauważyłem, że koło na alternatorze i wale głównym ma takie same rowki jak pasek wielorowkowy, natomiast koło od pompy wodnej ma te rowki jakby wytarte, tzn. widać jakby odbite te rowki ale po przejechaniu palcem jest prawie gładkie.
Zamówiłem oryginalne koło od pompy wodnej i okazuje sie, że podobno już tego wielorowkowego koła nie produkują a nowe jest całkiem gładkie.
Jak powinna wyglądać powierzchnia tego koła, gładka czy tak jak pozostałe 2 - z rowkami?
Aha, jeszcze jedno. Czy to normalne, że po odpaleniu auta bez paska wielorowkowego oprócz kontrolki braku ładowania, mruga także kontrolka ciśnienia oleju?
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 17:13 przez clip7, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości