Kilka pytan odnosnie klimy ;]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Kilka pytan odnosnie klimy ;]

Post autor: d.milas » czw paź 04, 2007 22:14

Witam!
Mam takie pytanko, moze idzie zima, ale klime przed latem trzeba bedzie zrobic ;]
Mam Golfa 3 z 92r 2.0.. jak kupowalem auto, gosciu mowil ze nie nabijal klimy i nie wie czy do konca jest sprawna (wiec zakladam ze nie jest) sprawdzalem pompe od klimy, dziala.. ale teraz takie pytanko, dam rade sprawdzic sam jakos szczelnosc klimy?? na co musze zwrocic uwage przy klimie? Odgrzybienie, jaki najlepszy preparat i jak go uzyc, itd.. nigdy nie mialem stycznosci z klima..
jakby ktos bylby taki mily i powiedzial..
Szukalem na forum, ale ja chcialbym wiedziec od samych podstaw..


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
fazi205
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:56
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: fazi205 » czw paź 04, 2007 22:22

Witam kolego zrób tak podjedź do warsztatu gdzie nabijają klimę. Przed nabiciem koleś sprawdza czy jest wszystko szczelne podłącza dwa węże jedne jest z powietrzem a drugi nie wiem z czym to powinni zrobić Ci gratis za darmo przynajmniej u mnie w Starachowicach tak jest. Jeżeli nie będzie nigdzie powietrze uciekało to nabije Ci koszt do 150 zł max i to wszystko. A odgrzybianie jeżeli klima będzie chodziła i będzie śmierdzący zapach kup środek z firmy K2 i przeczytaj instrukcje i działaj POZDRAWIAM I ODPISZ NA FORUM co i jak jest :bajer: :bajer: :bajer: :bajer: Mam nadzieje że pomogłem
a jak nie to pisz dalej postaram ci się odpowiedzieć na temat klimy bo też to przechodziłem


sie lata lewy pas gaz i płyne

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » czw paź 04, 2007 22:25

O odgrzybianiu poczytaj tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... grzybianie
Żeby sprawdzić szczelność klimy trzeba wpuścić czynnik z UV i wtedy jak się troche pojeździ z włączoną klimą to wszystko będzie widać. U mnie tak robili.
Tak dokładniej to jest to tak, przy nabijaniu sprawdzają ciśnienie i szczelność jeśli jest wszystko ok to wtedy nabijają. Nabić klime można normalnie czynnikiem lub czynnikiem z UV co uważam że jest lepszą opcją jeśli nic nie wiesz o klimatyzacji w twoim aucie. UV nie wpływa na pracę klimy, a jeżeli się okaże w trakcie eksploatacji że jest jednak jakiś wyciek, drobna nieszczelność to będzie wiadomo gdzie to jest. Jeśli nie będzie UV to zobaczysz tylko że przestała chłodzić ale nie będziesz wiedział w którym miejscu jest wyciek.
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 22:40 przez Maro_GT, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » czw paź 04, 2007 22:37

Aha, no dzieki ;] zbliza sie wyplata a z mechanika golfik zrobiony wiec zaczynam od klimy, dzieki ;]


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
fazi205
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:56
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: fazi205 » czw paź 04, 2007 22:38

no ale za czynnik płacisz. A lepiej jechać i niech sprawdzą szczelność to bez płatnie zrobią polecam Ci kolego ten mój sposób


sie lata lewy pas gaz i płyne

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw paź 04, 2007 22:44

Sprawdzenie cisnienia robi sie najczesciej azotem, nabija sie ok 25atm i zostawia tak na jakies 20-25 minut jezeli cisnienie w ukladzie nie spadnie to znaczy ze jest ok, jezeli spada i nie slychac gdzie ucieka(syczenie) to trzeba nabic klime z kolorem i wtedy pod lampa na UV szukaja nieszczelnosci. Bo rozumiem ze teraz masz klime pusta, bo jest jeszce sposob ale dziala tylko jak jeszzce masz cisnienie w ukladzie, robisz sobie wode z mydlem i pryskasz w miejscach gdzie przypuszczasz nieszczelnosc i wtedy jak cos ucieka to sie robia bable. Jeszce jedno automaty ktore nabiaja klime tez sprawdzaja szczelnosc ale robia to w ten sposob ze robia proznie, co za tym idzie wg automatu wszystko bedzie ok jak bedzie cisnienie ale trzeba wziac pod uwage to ze jezeli dziura bedzie gdziesz np. na laczenie przewodow gumowych to automat tego nie wykaze poniewaz proznia sciska gume i nieszczelnosc znika dopoki nie bedize cisnienia. Jezeli chodzi o odgrzyianie to w miejscu gdzie bedziesz nabijal klime powinni miec przyrzad do odgrzybiania, przy nabijaniu nie powinni za duzo wziasc za odgrzybienie.

[ Dodano: Czw Paź 04, 2007 22:46 ]
ps. zrob klime juz przed zima, bo jezeli klima jest pusta to potem sa z nia same problemy, przypominam ze np. chlodnica jest z aluminium ktore sie utlenia jak nie ma czynnika w ukladzie, klima powinna dzialac caly rok i w zime tez powinno sie wlaczac klime przynajmniej raz w tygodniu na kilka minut. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » czw paź 04, 2007 22:47

fazi205 pisze:no ale za czynnik płacisz. A lepiej jechać i niech sprawdzą szczelność to bez płatnie zrobią polecam Ci kolego ten mój sposób
Sprawdzenie szczelność na postoju nie daje 100% gwarancji że klima jest szczelna. Znam taki przypadek. Mianowicie było tak że podczas sprawdzania szczelności i nabijania było wszystko Ok. Było ciśnienie prawidłowe itd. Jednak po całym dniu używania chłodziła coraz słabiej. Okazało się że sprężarka minimalnie przepuszcza, a można było do tego dojść że to akurat sprężarka dzięki temu że zostało wpuszczone UV.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw paź 04, 2007 22:49

Pewnie szzcelnosc byla sprawdzona tylko automatem przez proznie? Tak jak pisalem proznia nie daje 100% gwarancji na szczelnosc, najepiej zawsze przed nabiciem zaladowc azotem i wtedy mamy pewnosc ze bedzie ok



Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » czw paź 04, 2007 23:06

Marioo pisze:Pewnie szzcelnosc byla sprawdzona tylko automatem przez proznie? Tak jak pisalem proznia nie daje 100% gwarancji na szczelnosc, najepiej zawsze przed nabiciem zaladowc azotem i wtedy mamy pewnosc ze bedzie ok
Widzisz Marioo chodzi o to że w tym przypadku który opisałem był wpuszczany azot, a wyszło co wyszło :bigok:



Awatar użytkownika
jacco
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 512
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:07
Lokalizacja: village
Kontakt:

Post autor: jacco » pt paź 05, 2007 00:06

u mnie po pewnej zimie przestala dzialac klima i co podejrzenie o nieszczelnosc :crazy: wiec do serwisu klimatyzacji bez wiekszej wlasnej ingerencji :grrr: szczelnosc sprawdzili ok ale pompa nie chodzi :crazy: okazalo sie ze jest zasniedzialy bezpiecznik w gniezdzie(pod zbiorniczkiem wyrownawczym jest gniazdo na 2 bezpieczniki)wymienili wzieli 30zl i wszystko bylo si :bajer: i proponuje zrobic klime przed zima pozbedziesz sie dalszych utrudnien na wiosne :chytry:


www.monsterz-tt.de
Obrazek
LIFES TOO SHORT TO DRIVE A SHITTY CARS!!

Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » pt paź 05, 2007 07:31

Marioo pisze:Sprawdzenie cisnienia robi sie najczesciej azotem, nabija sie ok 25atm i zostawia tak na jakies 20-25 minut jezeli cisnienie w ukladzie nie spadnie to znaczy ze jest ok, jezeli spada i nie slychac gdzie ucieka(syczenie) to trzeba nabic klime z kolorem i wtedy pod lampa na UV szukaja nieszczelnosci. Bo rozumiem ze teraz masz klime pusta, bo jest jeszce sposob ale dziala tylko jak jeszzce masz cisnienie w ukladzie, robisz sobie wode z mydlem i pryskasz w miejscach gdzie przypuszczasz nieszczelnosc i wtedy jak cos ucieka to sie robia bable. Jeszce jedno automaty ktore nabiaja klime tez sprawdzaja szczelnosc ale robia to w ten sposob ze robia proznie, co za tym idzie wg automatu wszystko bedzie ok jak bedzie cisnienie ale trzeba wziac pod uwage to ze jezeli dziura bedzie gdziesz np. na laczenie przewodow gumowych to automat tego nie wykaze poniewaz proznia sciska gume i nieszczelnosc znika dopoki nie bedize cisnienia. Jezeli chodzi o odgrzyianie to w miejscu gdzie bedziesz nabijal klime powinni miec przyrzad do odgrzybiania, przy nabijaniu nie powinni za duzo wziasc za odgrzybienie.

[ Dodano: Czw Paź 04, 2007 22:46 ]
ps. zrob klime juz przed zima, bo jezeli klima jest pusta to potem sa z nia same problemy, przypominam ze np. chlodnica jest z aluminium ktore sie utlenia jak nie ma czynnika w ukladzie, klima powinna dzialac caly rok i w zime tez powinno sie wlaczac klime przynajmniej raz w tygodniu na kilka minut. Pozdrawiam
nie będę powtarzał, wypowiedź kolegi jest pełna od A do Z, no może z tym włączaniem klimy, wystarczy raz na miesiąc ,więc nie czekaj tylko jedź napełnić (150pln-max) a przed napełnieniem zrobią próbę szczelności i jeśli jest ok to dopłać za kontrast.Jeżeli nie wiesz czy klima była używana przez ostatni czas to wymień osuszacz, który powinno się wymieniać średnio co dwa lata i żeby nie było problemów postaraj się też o nowy zawór rozprężny, jeśli sprężarka chodzi to prócz wyłącznika bezpieczeństwa (presostat) w klimie manualnej nie ma co się popsuć(zakładając szczelną instalację).Dodatkowym plusem klimy w zimę jest osuszenie auta i wcale nie musisz jeździć na maksymalnym chłodzeniu a możesz dodać ogrzewania podczas działania klimy, najlepiej jest włożyć termometr w środkowe kratki i wyregulować sobie temperaturę po przez ogrzewanie (na włączonej klimie) np: na 21stop. pozdrawiam


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 350 gości