Climatronic - bledy 4fa, 318, 000
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- pilu
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: czw maja 05, 2005 20:34
- Lokalizacja: Blisko Pszczyny i Tychów
- Kontakt:
Climatronic - bledy 4fa, 318, 000
Witam, mam problem z MKIV brata. Klima wg mnie nie dziala tak jak trzeba tzn. nie wieje zimnym powietrzem tylko leci tak jakby z normalnej dmuchawy bez klimy, wentylator przy wlaczaniu climatronica sie nie wlancza,po przekreceniu zaplonu wyswietlacz mruga przez jakies 15sek...po samodiagnozie wyskoczyly mi nast. bledy- 4fa, 318 i na koncu 000...prosze mnie o olsnienie troche w tym temacie bo z dziedziny klimatyzacji to niemam za dobrego pojecia..przypomne ze to Golf MKIV TDI AHF 99r
z gory dzieki i pozdr.
z gory dzieki i pozdr.
Ostatnio zmieniony wt paź 02, 2007 14:31 przez pilu, łącznie zmieniany 1 raz.
4FA
318 - Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy. A tu masz cytat z forum passata "Dużo już o błędzie 318 było na forum, ale w żadnym poście do końca nikt nie napisał czym to jeść. Wiele osób ma ten błąd od czsu do czsu ja również więc postanowiłem to sprawdzić i oto co się dowiedziałem: prawo fizyki:podgrzany gaz zwiększa swoją objętośc a tym samym ciśnienie w układzie klimatyzacji, 318 sygnalizuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa w celu zmniejszenia ciśnienia aby nam nie wywaliło sprężarki w kosmos, więc jedyne co się dzieje to nasza klimatyzacja sobie trochę popuszcza gazu........ tak mi to wytłumaczono i tak przekazuję to wam."
000 koniec błędów
[ Dodano: Wto Paź 02, 2007 10:48 pm ]
następny cytat: "Mam to samo, 318 nie jest kodem błędu, to jest informacja, iż zadziałało zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w klimatyzacji. Sterownik wyłączył sprężarkę aby uchronić ją przed awarią. W moim przypadku nie działa wentylator na chłodnicy. Sam wentylator jest sprawny ( podłączony na krótko działa). A dlaczego się nie włącza będę wiedział za trzy dni... .... spalony bezpiecznik 40A. W skrajnym przypadku wentylator startuje od razu drugiego biegu. W moim Passacie pomiar wykazał w tym momencie pobór prądu ponad 49A, co powoduje przepalenie bezpiecznika 40A. Przy przejściu wentylatora z pierwszego biegu na drugi natężenie prądu nie przekracza 40A, i wtedy jest ok. Wszystko wskazuje, iż zbliża się koniec wentylatora. Od elektryka dowiedziałem się, że jest sposób na znaczne przedłużenie żywotności silników w wentylatorach. Trzeba zainstalować układ elektroniczny tkz. "softstar", kłopot w tym, iż brak jest gotowych "softstartów" o dopasowanych parametrach."
318 - Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy. A tu masz cytat z forum passata "Dużo już o błędzie 318 było na forum, ale w żadnym poście do końca nikt nie napisał czym to jeść. Wiele osób ma ten błąd od czsu do czsu ja również więc postanowiłem to sprawdzić i oto co się dowiedziałem: prawo fizyki:podgrzany gaz zwiększa swoją objętośc a tym samym ciśnienie w układzie klimatyzacji, 318 sygnalizuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa w celu zmniejszenia ciśnienia aby nam nie wywaliło sprężarki w kosmos, więc jedyne co się dzieje to nasza klimatyzacja sobie trochę popuszcza gazu........ tak mi to wytłumaczono i tak przekazuję to wam."
000 koniec błędów
[ Dodano: Wto Paź 02, 2007 10:48 pm ]
następny cytat: "Mam to samo, 318 nie jest kodem błędu, to jest informacja, iż zadziałało zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w klimatyzacji. Sterownik wyłączył sprężarkę aby uchronić ją przed awarią. W moim przypadku nie działa wentylator na chłodnicy. Sam wentylator jest sprawny ( podłączony na krótko działa). A dlaczego się nie włącza będę wiedział za trzy dni... .... spalony bezpiecznik 40A. W skrajnym przypadku wentylator startuje od razu drugiego biegu. W moim Passacie pomiar wykazał w tym momencie pobór prądu ponad 49A, co powoduje przepalenie bezpiecznika 40A. Przy przejściu wentylatora z pierwszego biegu na drugi natężenie prądu nie przekracza 40A, i wtedy jest ok. Wszystko wskazuje, iż zbliża się koniec wentylatora. Od elektryka dowiedziałem się, że jest sposób na znaczne przedłużenie żywotności silników w wentylatorach. Trzeba zainstalować układ elektroniczny tkz. "softstar", kłopot w tym, iż brak jest gotowych "softstartów" o dopasowanych parametrach."
jak byś otworzył maskę to po stronie pasażera na podszybiu masz na 4 wkręty przykręconą zaślepkę , jak ją odkręcisz i wyjmiesz zobaczysz filtr p.pyłkowy. Wyjmujesz i widzisz klapkę obiegu zamkniętego - silnik V71 steruje tą klapka - albo się zacięła albo silnik zdechł. Można spróbować czy nie drgnie przy przekręceniu stacyjki lub załączenie/wyłączeniu obiegu zamkniętego. Jak to nie pomoże - demontaż schowka i trzeba sie dostać do silniczka.
- pilu
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: czw maja 05, 2005 20:34
- Lokalizacja: Blisko Pszczyny i Tychów
- Kontakt:
ok jutro jak bedzie troche czasu to sprobuje cos podzialac z tym...dzieki jeszcze raz za odp.
pozdr.
[ Dodano: Nie Paź 07, 2007 12:49 ]
Witam ponownie, wczoraj bylo troche robione z Golfem no i co sie okazalo jak wyciaglem filtr p. pylkowy to ruch klapek jest widoczny czyli z silniczkiem V71 chyba wszystko ok ale to jest nic w porownaniu z tym co opisze ...jako ze praktykuje jako mechanik sam. to mam w robocie male dojscia do co po niektroych ludzi zajmujacych sie tym co naszym pojazdom jest potrzebne i miedzy innymi znam ludzi ktorzy maja u nas na firmie serwis klimatyzacji, po nabiciu gazem okazalo sie ze gdzies go slycahac, po ogledzinach bylo pewne ze gaz spieprza przez uszczelke od sprezarki i sama sprezarka ani drgnie...odechcialo mi sie wszystkiego padla chyba najdrozsza czesc jaka mogla pasc w klimie...chyba nic innego mi nie pozostaje jak szukanie jakiejs uzywki?
pozdr.
[ Dodano: Nie Paź 07, 2007 12:49 ]
Witam ponownie, wczoraj bylo troche robione z Golfem no i co sie okazalo jak wyciaglem filtr p. pylkowy to ruch klapek jest widoczny czyli z silniczkiem V71 chyba wszystko ok ale to jest nic w porownaniu z tym co opisze ...jako ze praktykuje jako mechanik sam. to mam w robocie male dojscia do co po niektroych ludzi zajmujacych sie tym co naszym pojazdom jest potrzebne i miedzy innymi znam ludzi ktorzy maja u nas na firmie serwis klimatyzacji, po nabiciu gazem okazalo sie ze gdzies go slycahac, po ogledzinach bylo pewne ze gaz spieprza przez uszczelke od sprezarki i sama sprezarka ani drgnie...odechcialo mi sie wszystkiego padla chyba najdrozsza czesc jaka mogla pasc w klimie...chyba nic innego mi nie pozostaje jak szukanie jakiejs uzywki?
bląd 318
wykonałem samodiagnoze klimatroniku i wysypał mi się błąd 318 ... i nic więcej....
i ani sprężarka ani wentylatory na chłodnicy nie chulają po włączeniu klimy....
szukam... szukam co może być (na forum i nie tylko) doczytałem się że to "czujnik wyłączył klimę przed wsadzeniem w kosmos" tak... tylko co dalej... można to tak zrozumieć że klima sama sięopróżniłą ??? czy też trzeba jej pomóc spuszczając trchę (ten nadmiar) gazu i wtedy będzie chłodziła ???
w sumie piszą o tym błędzie ale nic konkretnego co z tym zrobić....
-czy ten błąd trzeba VAG-iem skasować po napełnieniu bądź upuszczeniu gazu
Liczę na waszą pomoc... wiosna w pełni i się trochę gotuję w MK4... a znając życie jak pojadę do machera... to powie że to i tamto było... a zapewne będzie jakaś pierdoła i mnie skasuje jak za zboże ... znacie ten ból....
i ani sprężarka ani wentylatory na chłodnicy nie chulają po włączeniu klimy....
szukam... szukam co może być (na forum i nie tylko) doczytałem się że to "czujnik wyłączył klimę przed wsadzeniem w kosmos" tak... tylko co dalej... można to tak zrozumieć że klima sama sięopróżniłą ??? czy też trzeba jej pomóc spuszczając trchę (ten nadmiar) gazu i wtedy będzie chłodziła ???
w sumie piszą o tym błędzie ale nic konkretnego co z tym zrobić....
-czy ten błąd trzeba VAG-iem skasować po napełnieniu bądź upuszczeniu gazu
Liczę na waszą pomoc... wiosna w pełni i się trochę gotuję w MK4... a znając życie jak pojadę do machera... to powie że to i tamto było... a zapewne będzie jakaś pierdoła i mnie skasuje jak za zboże ... znacie ten ból....
Life is BRUTAL, Full of zasadzkas.. sometimes daje kopas w DUPAS ....
:( ale ZONK
miałem z 2 tygodnie temu nabijaną klimę i odgrzybianą, na diagnostyce szczelności - ideał
no i w standardzie nabili mi 750 gram czy jakoś tak tego czynnika tylko, że była temperatura na zewnątrz 6-7 stopni (za dużo gazu o małej temp. ???)
... czy to możliwe, że klima sobie tak popuściła... całość gazu ??? czy tylko troszeczkę i trzeba dobić???
-ZONK stał się jak dałem mu nieżle po PIŹdz...e (nowa BM-ka 5-tka mnie podpóściła = a mam 131KM ).... później trochę śmierdziało.... z hamulców
..............a an drugi dzień ... buuuu nie działa klima ... czyżby pożadnie w końcu zagrzałem ... silnik )
-hmm... nie miałem dzwona,ani nic takiego ... czy możliwe aby się sama z siebie tak rozszczelniła ???
hmm... jutro podjadę i mi znowu nabiją i czy będzie znowu klima hulać ???
Life is BRUTAL, Full of zasadzkas.. sometimes daje kopas w DUPAS ....
bartix78,
318 - Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy. A tu masz cytat z forum passata "Dużo już o błędzie 318 było na forum, ale w żadnym poście do końca nikt nie napisał czym to jeść. Wiele osób ma ten błąd od czsu do czsu ja również więc postanowiłem to sprawdzić i oto co się dowiedziałem: prawo fizyki:podgrzany gaz zwiększa swoją objętośc a tym samym ciśnienie w układzie klimatyzacji, 318 sygnalizuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa w celu zmniejszenia ciśnienia aby nam nie wywaliło sprężarki w kosmos, więc jedyne co się dzieje to nasza klimatyzacja sobie trochę popuszcza gazu........ tak mi to wytłumaczono i tak przekazuję to wam." -skasuj błąd i sprawdź
318 - Obwód ciśnienia #1 klimatyzacji (A/C) - wysoki sygnał wejściowy. A tu masz cytat z forum passata "Dużo już o błędzie 318 było na forum, ale w żadnym poście do końca nikt nie napisał czym to jeść. Wiele osób ma ten błąd od czsu do czsu ja również więc postanowiłem to sprawdzić i oto co się dowiedziałem: prawo fizyki:podgrzany gaz zwiększa swoją objętośc a tym samym ciśnienie w układzie klimatyzacji, 318 sygnalizuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa w celu zmniejszenia ciśnienia aby nam nie wywaliło sprężarki w kosmos, więc jedyne co się dzieje to nasza klimatyzacja sobie trochę popuszcza gazu........ tak mi to wytłumaczono i tak przekazuję to wam." -skasuj błąd i sprawdź
skasuj błąd....
taa ... już tak kasowałem ale z pozycji klimatronika ze 3 razy i dalej....
[ Dodano: 04 Maj 2010 14:01 ]
ale jaja... dzisiaj rano przy temperaturze na zewnątrz 9 stopni ... już nie miałem błędu 318 na panelu klimatronika .... ale jak nie działała klima tak nie działa.... chyba tylko po podłączeniu do kompa coś się wyjaśni???
[ Dodano: 13 Maj 2010 12:30 ]
błąd 318 powrócił
hmm.. podłączyłem kompa... i mam błąd : przełącznik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji..
nie wiecie gdzie to się znajduje w golfie IV ???
...chyba że tam się kabelek przetarł .. tak gdzieś wyczytałem...
[ Dodano: 04 Maj 2010 14:01 ]
ale jaja... dzisiaj rano przy temperaturze na zewnątrz 9 stopni ... już nie miałem błędu 318 na panelu klimatronika .... ale jak nie działała klima tak nie działa.... chyba tylko po podłączeniu do kompa coś się wyjaśni???
[ Dodano: 13 Maj 2010 12:30 ]
błąd 318 powrócił
hmm.. podłączyłem kompa... i mam błąd : przełącznik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji..
nie wiecie gdzie to się znajduje w golfie IV ???
...chyba że tam się kabelek przetarł .. tak gdzieś wyczytałem...
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 12:31 przez bartix78, łącznie zmieniany 3 razy.
Life is BRUTAL, Full of zasadzkas.. sometimes daje kopas w DUPAS ....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 144 gości