Czy istnieje jakaś metoda na zwiększenie prześwitu podwozia?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy istnieje jakaś metoda na zwiększenie prześwitu podwozia?
Mam trochę nietypowe pytanie, a mianowicie chciałbym jakimś sposobem zwiększyć prześwit podwozia w moim Golfie 4 (1.6 benzyna) np. przez zamontowanie sprężyn z diesla lub wersji kombi? A może są jakieś inne sposoby?
Czy któryś z formuowiczów przerabiał może już ten temat i może podzielić się jakimiś informacjami?
Często poruszam się drogami bocznymi i polnymi gdzie stan drogi mówiąc krótko jest tragiczny i zawsze samochód musi się otrzeć o jakiś garb, a o wjeździe do lasu to sobie już mogę tylko pomażyć.
Tak więc interesuje mnie czy jest jakakolwiek sposób na podniesienie samochodu w górę, bo sprzedawać Mi go szkoda.
Czy któryś z formuowiczów przerabiał może już ten temat i może podzielić się jakimiś informacjami?
Często poruszam się drogami bocznymi i polnymi gdzie stan drogi mówiąc krótko jest tragiczny i zawsze samochód musi się otrzeć o jakiś garb, a o wjeździe do lasu to sobie już mogę tylko pomażyć.
Tak więc interesuje mnie czy jest jakakolwiek sposób na podniesienie samochodu w górę, bo sprzedawać Mi go szkoda.
Mój Golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171049
coś takiego napewno zda egazmin i to tanim kosztem
tu masz link do aukcji
http://www.allegro.pl/item247374938_gum ... akosc.html
tu masz link do aukcji
http://www.allegro.pl/item247374938_gum ... akosc.html
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Uprzedzam tylko że w moim E30 miałem takie gumy i pękła mi lewa sprężyna z przodu (nawet nie wiem kiedy) i prawa z tyłu (słyszałem pęknięcie na większej dziurze) także licz się z tym że mogą Ci pęknąć sprężyny, BA!, buda dostaje w d*pę od tych gum również! Choć mam kumpla który wsadził sobie takie gumy na tył w Passacie Variancie (żeby mniej siadał po załadunku) i jeszcze mu nie pękło nic.
Z tym że ja miałem po dwie gumy na koło, jeśli wsadzisz po jednej to może nie być tak źle dla sprężyn.
A i dodam że te gumy prawie w ogóle nie podwyższają samochodu, jedynie usztywniają.
Pozdrawiam
Z tym że ja miałem po dwie gumy na koło, jeśli wsadzisz po jednej to może nie być tak źle dla sprężyn.
A i dodam że te gumy prawie w ogóle nie podwyższają samochodu, jedynie usztywniają.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt paź 02, 2007 21:45 przez abrover, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak chcesz to zrobic skutecznie i bezpiecznie - to musiałbyś sprawdzić w etce numery i oznaczenia kolorowe sprężyn do mk 4 do tzw. heavy duty suspension dla takiego silnika (1,6) - ono jest zdajsie wzmocnione i fabrycznie przeznaczone na gorsze drogi, więc powinno być też wyższe ...
Od biedy wydaje mi się że jakbyś zalożył na przód sprężyny od 1,8 benzyna to już powinna być różnica w wysokości bez nadmiernego "usztywnienia zawieszenia" (tak jak w przypadku gum). A na tył możesz zapodać sprężyny do 1,6 w wersji wzmocnionej (H/D) - te można dostać bez problemu.
Np z Lesjofors to masz na przód 4095035 (1,8) a na tył 4295053 (1,6 H/D)
Możesz też pokombinować z rozmiarem opon jeśli używasz 205/60/15 to zmień je na 195/65/15 - różnica w średnicy opony 8 mm czyli prawie pół centymetra wyżej ... zawsze coś ...
Od biedy wydaje mi się że jakbyś zalożył na przód sprężyny od 1,8 benzyna to już powinna być różnica w wysokości bez nadmiernego "usztywnienia zawieszenia" (tak jak w przypadku gum). A na tył możesz zapodać sprężyny do 1,6 w wersji wzmocnionej (H/D) - te można dostać bez problemu.
Np z Lesjofors to masz na przód 4095035 (1,8) a na tył 4295053 (1,6 H/D)
Możesz też pokombinować z rozmiarem opon jeśli używasz 205/60/15 to zmień je na 195/65/15 - różnica w średnicy opony 8 mm czyli prawie pół centymetra wyżej ... zawsze coś ...
TDPower
no mam nadzieje że tylko sobie marzysz - bo art. 161KWw zwiażku z art 47 Ustawy o Lasach naruszałbyś.R_Tomek pisze:a o wjeździe do lasu to sobie już mogę tylko pomażyć.
Co do sprężyn ja zastanawiałbym się nad wykonaniem metalowych podkładek do gniazd na dół sprężyny np 2-3cm + do tego przedłużka amorka (na górę amorka) o tej samej długości (takie rozwiązanie zastosowaliśmy kiedyś w dużym fiacie - z tym ze nie 3 a 7cm). Z tym ze wtedy nie wiem czy nie trzeba by dokonać korekty geometrii - bo w Fiacie konieczne było zastosowanie nawet innych końcówek drążków - no ale i wysokość była inna
[ Dodano: Sro Paź 03, 2007 9:46 am ]
Z tym ze jedna sprawa - fakt że charakterystyka tłumienia by się nie zmieniła ale... tfu tfu - w przypadku wypadku - nie wiem jak by patrzyli na to pałkarze
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
o tym pękaniu sprężyn to nie słyszłem ale w moim poprzednim mk4 miałem ten problem i miałem również przy obecnym - w obu przypadkach rozwiązaniem okazały się gumy
być może sprężyny pękają jak się wsadza po dwie
ja mam po jednej na sprężynę gdyż dobijało na większych wybojach ale problem niknął - prowadzenie według mnie bardzo dobre, bez zmian
może komfort cierpi bo da się odczuć większą twardość zawieszenia
przejechałem ok 30 tys z gumami
pozdrawiam
być może sprężyny pękają jak się wsadza po dwie
ja mam po jednej na sprężynę gdyż dobijało na większych wybojach ale problem niknął - prowadzenie według mnie bardzo dobre, bez zmian
może komfort cierpi bo da się odczuć większą twardość zawieszenia
przejechałem ok 30 tys z gumami
pozdrawiam
No jasne, że sobie tylko marzęno mam nadzieje że tylko sobie marzysz - bo art. 161KWw zwiażku z art 47 Ustawy o Lasach naruszałbyś
Opony o rozmiarze 195/65/15 już posiadam, tak więc jak nie patrzeć o 8mm jest już wyższy , ale chciałbym, żeby jeszcze spare centymetrów podrósł w górę.Możesz też pokombinować z rozmiarem opon jeśli używasz 205/60/15 to zmień je na 195/65/15 - różnica w średnicy opony 8 mm czyli prawie pół centymetra wyżej ... zawsze coś ...
A odnośnie tych gum, to też słyszałem od znajomych dużo negatywnych opinii i dlatego bardziej skierowany byłbym na wymianę sprężyn.
Może kolega ppoll27 zna jakąś stronę (ETKI aktualnie nie posiadam) gdzie można porównać sobie wymiary sprężyn z różnych wersji silnikowych Golfa? I czy firma „Lesjofors” posiada polską stronę ze swoimi produktami, może też być jakaś inna strona gdzie są sprzedawane produkty te firmy.
Ostatnio zmieniony śr paź 03, 2007 22:57 przez R_Tomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój Golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171049
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Gdzie ci sie zmieniło???? skoro:
175/08/R14
195/65/R15
205/60/R15
205/55/R16
225/45/R17 to ta sama średnica koła!!!!!!!
8mm może się wzieło że stare opony były łyse a te nowe mają dobry bieżnik
175/08/R14
195/65/R15
205/60/R15
205/55/R16
225/45/R17 to ta sama średnica koła!!!!!!!
8mm może się wzieło że stare opony były łyse a te nowe mają dobry bieżnik
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 10:15 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
srednica sie zmienia:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
205/60/15 = 627 mm
195/65/15 = 634,5 mm
katalog Lesjofors :
http://www.lesjoforsab.com/automotive/e ... &s=javacat
ewentualnie katalog intercarsu :
http://sklep.intercars.com.pl/
ETKA - tylko nie wiem jak jest teraz z rejestracja:
http://www.vagcat.com/
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
205/60/15 = 627 mm
195/65/15 = 634,5 mm
katalog Lesjofors :
http://www.lesjoforsab.com/automotive/e ... &s=javacat
ewentualnie katalog intercarsu :
http://sklep.intercars.com.pl/
ETKA - tylko nie wiem jak jest teraz z rejestracja:
http://www.vagcat.com/
TDPower
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
jak masz kasę to pewnie że inwestuj w sprężyny gumy to półśrodek
a donośnie pękania sprężyn - jak ktoś napisał że pracują na dwóch zwojach - pewnie że pracują jak się nie myśli i zakłada na środek sprężyny - pracuje na większej ilości zwojów jak guma założona jest maksymalnie na dole sprężyny (takie jest moje doświadczenie w tym temacie - na razie nic nie pękło)
a donośnie pękania sprężyn - jak ktoś napisał że pracują na dwóch zwojach - pewnie że pracują jak się nie myśli i zakłada na środek sprężyny - pracuje na większej ilości zwojów jak guma założona jest maksymalnie na dole sprężyny (takie jest moje doświadczenie w tym temacie - na razie nic nie pękło)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 473 gości