Po wymianie automatu na manual max 140 km/h:(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marcin C.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 23, 2007 13:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Po wymianie automatu na manual max 140 km/h:(

Post autor: Marcin C. » śr paź 03, 2007 09:27

Cześć,

Postanowiłem napisać, może ktoś będzie w stanie mi pomóc, doradzić, skierować do super fachowca, otóż problem jest taki: niedawno wymieniłem skrzynię automatyczną na manualną przy silniku 1.8 RV digifant 105 KM, wcześniej auto rozpędzało się do 165 km/h teraz tylko do 140 km/h na 5 biegu (około 4000 obr.), na 4 biegu dociągnie z bólem do 150 km/h i mam wielki smutek bo bardzo chciałem aby auto jeździło szybciej.
To samo jest jak się jedzie an lpg i benzynie, przepustnica otwiera się do końca, skrzynia manualna ma kod ATH, ogólnie auto dobrze przyspiesza, tak twierdzi osoba, która jeździła długo golfem gti z mocą 107 KM. Wcześniej na automacie przy prędkości 165 km/h obroty silnika były sporo powyżej 5000 obr i silnik nie miał problemu aby się w nie wkręcić.
W aucie jakiś czas temu, przed wymianą skrzyni wymieniłem przepływomierz, sondę lambda, kopułkę i palec, świece, przewody, ogólnie chyba silnik pracuje dobrze.
Chciałem jeszcze zdiagnozować komputer sterujący silnikiem np. kodami błyskowymi, jednak nie mogę znaleźć kabla ani gniazda diagnostycznego, szukałem koło cewki i w okolicach gałki zmiany biegów, dowiedziałem się jednak u źródła VW, że te silniki nie posiadają samodiagnozy i trzeba diagnozę prowadzić ręcznie "na piechotę".
Ostatnio sprawdziłem ustawienie zapłonu oraz działanie switcha, który się włącza przy max otwarciu przepustnicy.

pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 14:51 przez Marcin C., łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
antek_wb3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 14:18
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: antek_wb3 » śr paź 03, 2007 09:47

kolego duzo Cie wyniosłą taka wymiana ? sam to wszystko robiles czy poleciles jakiemus fachowcowi ;] ,, niestety w sprawach technicznych za duzo Ci nie pomoge"



greg

Post autor: greg » śr paź 03, 2007 09:49

a jesteś pewny że prędkość na liczniku = prędkość auta? Sprawdzałeś z innym wozem?



Marcin C.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 23, 2007 13:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Marcin C. » śr paź 03, 2007 09:53

Trudno określić ile mnie to wyniosło, bo skrzynie i kilka gratów już miałem. Front robót zrobił mi mój kolega fachowiec, ja robiłem sam takie drobniejsze rzeczy. Myślę, że jakbym miał wszystko kupić od początku i z robocizną kosztowałby to około 1000 zł.



Awatar użytkownika
antek_wb3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 14:18
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: antek_wb3 » śr paź 03, 2007 09:57

Uuu ;] to zostane jednak przy automacie :D a automata sprzedajesz czy zostawiasz sobie ?



Marcin C.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 23, 2007 13:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Marcin C. » śr paź 03, 2007 10:00

W sumie pewny nie jestem czy prędkość na liczniku jest dobra, sprawdzę to dla pewności z innym autem, jednak tak sobie myślę, że obroty załużmy przy 180 km/h powinny być większe niż 4000 obr, więc chyba w miarę dobrze wskazuje.
A czy problem z osiągnięciem wyższej prędkości może leżeć po stron kół, bo z przodu mam zimówki takie wyższe, bo 185/65/14?



greg

Post autor: greg » śr paź 03, 2007 10:03

A czy problem z osiągnięciem wyższej prędkości może leżeć po stron kół, bo z przodu mam zimówki takie wyższe, bo 185/65/14?
minimalnie tak - druga sprawa - dla manuala jaki jest przelicznik na prędkościomierzu a jaki dla automatu?



Marcin C.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 23, 2007 13:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Marcin C. » śr paź 03, 2007 10:12

Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje pytanie, chyba przelicznik jest taki sam, zresztą załącze zdjęcie. Jeszcze jest taka sprawa, że wymieniałem linkę od prędkościomierza i została założona od modelu syncro, bo innej nie miałem, ale te obroty są za małe jakby przekłamywał licznik, no chyba, że źle myślę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



greg

Post autor: greg » śr paź 03, 2007 10:21

powyżej przycisku kasowania kilometrów dziennego licznika masz liczbę 900 to jest przelicznik. Teraz pytanie - jaki jest przelicznik w manualnej skrzyni.

[ Dodano: Sro Paź 03, 2007 10:22 am ]
mam nadzieję że dobrze widzę i to jest 900 czy 950?



Marcin C.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 23, 2007 13:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Marcin C. » śr paź 03, 2007 10:25

950, sprawdziłem na większym zdjęciu.



greg

Post autor: greg » śr paź 03, 2007 11:45

no więc panie tak jest - koło napędowe prędkościomierza manuala jest inny niż automatu
171 957 821A - manual z=16 - kolor naturalny
171 957 821B - automat z=15 - kolor czerwony
teraz dalej - czy na starej lince pomiędzy licznikiem a skrzynia miałeś nakręcony np licznik drogi



Marcin C.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 23, 2007 13:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Marcin C. » śr paź 03, 2007 11:58

To koło napędowe prędkościomierza jest w liczniku rozumiem?/
Co to jest i jak wygląda licznik drogi na lince? bo się nie orientuję?
Myślisz, że mogłem realnie jechać 180-200 km/h a wskazywało 140 km/h i obroty silnika były 4000?



greg

Post autor: greg » śr paź 03, 2007 12:24

Obrazek
sam zobacz - linkę dawałeś z numerem 5 czerwonym czy takim żółtawym

[ Dodano: Sro Paź 03, 2007 12:28 pm ]
Marcin C. pisze:Myślisz, że mogłem realnie jechać 180-200 km/h a wskazywało 140 km/h i obroty silnika były 4000?
myślę że mogłeś jechać 170 a pokazywało 140
Ostatnio zmieniony śr paź 03, 2007 12:27 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Marcin C.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 23, 2007 13:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Marcin C. » czw paź 04, 2007 12:12

Hej,

Muszę dla pewności wykręcić linkę ze skrzyni i sprawdzić to koło napędowe, choć wydaje mi się, że pewnie będzie żółtawe bo było to od silnika 1.8 z syncro.

Myślę jeszcze o jednej rzeczy, otóż dopatrzyłem się że układ podciśnień jest inny chyba w automacie niż w manualu, różnicę widać koło przepustnicy za/pod switchem, w automacie były i mi zostały tam jeszcze rurki, które ciągną się od gumowej odmy, która dochodzi do przepustnicy, po kolektor aż do okolic cewki. Muszę zdobyć jakieś zdjęcie szczegółowe tych okolic od silnika co miał oryginalnie manual i porównać, może to ma wpływ na moc silnika?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 230 gości