[vw] Przekaźniki świateł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
[vw] Przekaźniki świateł
Chcę założyć przekaźniki na światła, by lepiej świeciły. Wiem, że trzeba założyć na światła drogowe, a czy trzeba (można) założyć na mijania - czy to coś da czy wystarczy tylko na drogowe??? (VW Passat 1994)
Uświadomcie mnie...
Uświadomcie mnie...
!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!
Witam, najlepiej założyc na obydwa (ochrona przełącznika świateł). Zakładając przekaźniki zastosuj jak najkrótsze przewody oraz odpowiednio duzy przekrój , chodzi o to aby jak najmniejszą oporność miało to połączenie.
Żarówki powinny jaśniej świecić bo już oporność 0,5 ohma przy prądzie 5 A daje spadek napięcia 2,5 V.
Pozdrawiam
Żarówki powinny jaśniej świecić bo już oporność 0,5 ohma przy prądzie 5 A daje spadek napięcia 2,5 V.
Pozdrawiam
Mam założone przekaźniki na drogowych, mijania i halogenach, jak kupiłem grata, napięcie na żarówkach wynosiło ok. 10 V...
Poza tym rozebrałem i wyczyściłem przełącznik zespolony, styki też nie były super, oraz wymieniłem linkę masy- całkiem inaczej kręci rozrusznik.
V.
Poza tym rozebrałem i wyczyściłem przełącznik zespolony, styki też nie były super, oraz wymieniłem linkę masy- całkiem inaczej kręci rozrusznik.
V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Dzieki dziekiKtulu pisze:Prosze tu jest fajnie opisane:
http://vwgolf.pl/golf2/porada15.html
zapomniałem, że kiedyś tam się zaglądało
pozdrawiam
gajczak
gajczak
Np. ja zrobiłem tak:Deacon pisze:a moze ktos zrobic jakis schemat pogladowy?? ktoredy kable puscic jesli maja byc najkrotsze??
trzy przekaźniki typu 541 z podstawkami i trzema podstawkami bezpiecznikowymi zamocowałem na kawałku tekstolitu (bo łatwa obróbka i izolacja OK). Od + akumulatora do bezpieczników dojechałem kawałkiem przewodu Lgy 2,5 mm, od bezpieczników mostki do styków przekaźników przewodem Lgy 1,5 mm i tym samym przewodem do lamp. Lampy zmostkowałem, oryginalnie mamy podział lewa-prawa strona.
Przewody od lampy od strony kierowcy dołączyłem do cewek przekaźników (drogowe-mijania-halogeny), drugie wyjścia cewek przekaźników do masy. Przewody lampy od strony pasażera odciąłem i zaizolowałem. Całą płytkę zamocowałem do boku komory silnika obok akumulatora. Tyle.
Ważne! Czasami styki w przełączniku zespolonym są tak wygrzane, że maleńki prąd cewek przekaźników może nieuzyskać przewodzenia, należy niestety rozebrać wówczas "pająka" i wyczyścić oraz nasmarować smarem teflonowym styki wewnętrzne.
NIE STOSOWAĆ WYNALAZKÓW TYPU WD 40 LUB SMARÓW ŁOŻYSKOWYCH, POWODUJĄ ONE UTLENIANIE MIEDZI!
V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 264 gości