kopci z wydechu na niebiesko

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

kopci z wydechu na niebiesko

Post autor: majekMK2 » pn paź 01, 2007 15:28

Witam mam golfa 2 RP-ka i dzis jak wracalem z krakowa to na postoju przygazowalem go kilka razy do odciecia zaplonu i zauwarzylem ze kopci na niebiesko i niewiecie co sie stalo czy pierscienie mi poszly w silniku???wiem ze mam do wymiany uszczelke po zaworami i uszczelniacze aha i jeszcze zaczelo cieknac z chlodnicy u gory gdzie idzie cienka rurka.prosze o pomoc.Pozdrawiam



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn paź 01, 2007 16:58

prawdopodobnie czeka Cie remont silnika, a ile oleju on bierze?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn paź 01, 2007 17:10

silnik ktory bierze olej kopci na bialo a nie na niebiesko. Gdy kopci na niebiesko to zalewa sie benzyna. Pewnie jezdzisz na benzynie. Sprawdz niebieski czujnik od temperatury cieczy. Prawdopodobnie na zimnym jest ok a na cieplym ci kopci bo komputer podaje wieksza dawke paliwa bo mysli ze silnik jest zimny.
Czujnik powinien miec rezystancje 2000-3000 ohm przy 20 stopniach Celcjusza i ok 200-300 przy 90.
Mnie tez kopcil na niebiesko i na cieplym silniku chodzil nierowno. Wymniana czujnika pomogla.
Silnik RP mozna zdiagnozowac za pomoca kodow blyskowych, one wykaza ci czy czujnik jest dobry. Jak sparwdzic kody znajdziesz na vwgolf.pl w dziale porady
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 17:12 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » pn paź 01, 2007 17:20

ja mam tak samo skoro na niebiesko to pierścionki do wymiany trochę to kosztuje ale ja u siebie jak dorwę trochę kaski to na gwałt muszę to zrobić bo łyka już coraz więcej oleju


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn paź 01, 2007 17:21

a mi sie wydawalo ze jak kopci na bialo to moze przepalac wode, np w wyniku zuzytej uszczelki pod glowica, jak kopci na niebieso to przepala olej a jak dostaje za bogata mieszanke to kopci na czarno... ale moge sie mylic



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » pn paź 01, 2007 17:42

silnik ktory bierze olej kopci na bialo a nie na niebiesko.
jakies nowe teorie słysze kopcenie na niebiesko swiadczy o spalanieu oleju, kopcenie na biało o spalaniu płynu chłodniczego a kopcenie na czarno to zbyt bogata miesznka w paliwo


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » pn paź 01, 2007 17:49

Bąku pisze:
silnik ktory bierze olej kopci na bialo a nie na niebiesko.
jakies nowe teorie słysze kopcenie na niebiesko swiadczy o spalanieu oleju, kopcenie na biało o spalaniu płynu chłodniczego a kopcenie na czarno to zbyt bogata miesznka w paliwo
pewnie uszczelka pod głowica pomału sie kończy a nie ubywa ci płynu?? jak kopci na niebiesko to płyn dostaje sie do cylindrów!



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » pn paź 01, 2007 17:52

witam niebieski czujnik chyba kiedys juz wymienialem nie pamietam dokladnie a oleju bierze gdzies kolo 0.5l na 10tys.km to wiec niewiem czy duzo czy dobrze pali.mam auto na gazie bo nie napisalem wczesniej.i powiem wam jak teraz sprawdzalem na zimnym i na cieplym to nie kopcil wiec niewiem o co chodzi ale tak jak pisze jak przejechalem kolo 120km przy slonecznym dniu i na koniec przygazowalem to zakopcil.jak otworzylem korek od oleju i przygazowalem nie pryskal olejem wogole.

[ Dodano: 01 Paź 2007 17:56 ]
uszczelke tez mialem wymieniona bo ubywalo mi plynu a teraz nic nie ubywa chyba ze ucieknie troche z chlodnicy bo jest maly wyciek ale to czasem wycieka.wiec pali mi olej tak???



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » pn paź 01, 2007 19:11

majekMK2 pisze:a oleju bierze gdzies kolo 0.5l na 10tys.km
typowa hipochondria ale ja bym wymienił silnik - koniecznie i pół zawieszenia i głowe



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn paź 01, 2007 19:33

zoso8894, hehe cos w tym jest...bo ja dzis tez chcialem wymieniac uszczelniacze na zaworach..

majekMK2,
jesli nie masz bialego osadu na korku od oleju i bagnecie to plynu chlodniczego Ci nie lyka, zreszta sprawdz czy nie buzuje Ci w zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodniczego przy odpalonym silniku..jesli nie to git..i osraj sprawe :bigok: :bigok:



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » pn paź 01, 2007 19:38

osadu bialego nie mam.A w zbiorniczku jak patrzylem przy odpalonym aucie troszke tak jakby mieszala sie woda oczywiscie przy nagrzanym silniku



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn paź 01, 2007 20:34

skoro jest tak jak piszesz to sie nie masz czym przejmowac, ale pojezdzij troche i sprawdz poziom oleju bo mogles zajechac silnik ostra jazda, choc z drugiej strony vw to raczej po ostrej jezdzie lubia lyknac troche oleju, przynajmniej moj RPek tak juz ma
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 20:41 przez eidos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » wt paź 02, 2007 23:00

aha dobra wlasnie bede teraz wymienial olej z filtrem wiec bede teraz uwarzal na to.dzieki i po punkciku wysylam pozdrawiam :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości