naprawa miski olejowej w ABU - nie polecam

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ditomek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: pt paź 08, 2004 09:41
Lokalizacja: dolny śląsk

naprawa miski olejowej w ABU - nie polecam

Post autor: ditomek » pn paź 01, 2007 11:45

Witam.
Już od dawna obserwowałem wyciek oleju z miski olejowej.
Postanowiłem wymienić na nową.
Zamówiona w sklepie okazała sie zupełnie niepasująca (a koszt 53 zł)
Po weryfikacji kształtu przez sprzedawcę w aucie stwierdził ze to czego szukam będzie kosztowało 200 zł (u tego samego producenta!).
żeby było ciekawiej to (przynajmniej tak sie wydawało) kształt jest jeszcze bardzie prosty :)

Po chwili namysłu zdecydowałem się naprawiać obecną.

Telefon do szwagra. Naprawisz?, Naprawię!
Pojechałem do szwagra.
Wstępne oględziny nie sugerowały dalszych problemów.
Zaczęliśmy odkręcanie miski (dookoła ze 20 imbusowych śrubek) na szczęście dla mnie tylko jedna była na tyle skorodowana ze nie dała sie odkręcić przy pomocy zwykłego imbusu.
żeby dojść do wszystkich należało odkręcić rurę od kolektora (na szczęście WD40 i bez większych problemów)
natomiast 3 ostatnie śrubki to 2 problemy.
1 śrubka jest przysłonięta przez półoś.
Lewarek, odkręcanie półosi, wcześniej metalowego czegoś tuz pod przegubem (nie jestem pewny ale może obyłoby się bez)
6 śrubek (chyba) Torx.
Ostatnie 2 są skrywane przez coś co nazwałbym pokrywą koła zamachowego.
cześć obudowy sprzęgła sięga głębiej niż blok silnika i widać tam właśnie kolo zamachowe.
do odkręcenia tej zaślepki wymagany jest klucz 11.
Tutaj jest problem bo trzeba je wykręcać pod skosem.

W wersji ze wspomaganiem wyjęcie odkręconej miski znacznie utrudnia pompa.
Można próbować zdjąć pasek klinowy.
Ja nie próbowałem. Siłowałem się "klasycznie".

Pospawanie miski zajęło 10 minut.
czyszczenie 20 minut
Jej montaż i demontaż 4 godziny (wraz z załatwianiem potrzebnych narzędzi itp)

Udało się ale jak ktoś nie ma warunków to zdecydowanie nie polecam.

Pozdrawiam
PS
pyknąłem kilka fotek ale niem przy sobie aparatu.
więc tylko tekst :-)
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 13:18 przez ditomek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 01, 2007 11:50

no ale jak trzeba to trzeba :bigok: :bigok: :bigok:



Awatar użytkownika
byczkins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 13:37
Lokalizacja: Warszawa | Skarżysko | Siedlce
Kontakt:

Post autor: byczkins » pn paź 01, 2007 12:42

a ja bym te fotki chetnie zobaczył i przypomniał sobie jak walczyłem ze swoim wyciekiem :)


CRO 2007: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1237676#1237676

Mein golfer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=655275&highlight=#655275

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn paź 01, 2007 12:56

Z tymi częściami do ABU to często są problemy nie wiedzieć czemu.
To inaczej niż w pozostałych, to już nowe rozwiązanie, a w innym przypadku jeszcze stare. Zgroza. Jak coś kupuję to często z duszą na ramieniu.



Awatar użytkownika
tomaz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 22:17
Lokalizacja: Ryki
Kontakt:

Post autor: tomaz » pn paź 01, 2007 13:02

Ja jak wymieniałem szczęki to do Abu okazały się droższe no i pasek był droższy.olej mi cieknie z pod sruby, jak wymienialem juz sie uszkoddzila chyba. Następnym razem trzeba bedzie wymienic.
Mooze to dlatego ze to jest jakas przejsciowa wersja po 1,4 podobno mają tam jakies podzespoły i dlatego te typy tak maja. mÓj to nawet i ie rozwija prędkości dużych, czuje sie jakbym jechal 1,4


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103113&postdays=0&postorder=asc&start=0
Angel Ayes Chrom str.9

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn paź 01, 2007 13:08

tomaz pisze:Ja jak wymieniałem szczęki to do Abu okazały się droższe no i pasek był droższy.olej mi cieknie z pod sruby, jak wymienialem juz sie uszkoddzila chyba. Następnym razem trzeba bedzie wymienic.
Mooze to dlatego ze to jest jakas przejsciowa wersja po 1,4 podobno mają tam jakies podzespoły i dlatego te typy tak maja. mÓj to nawet i ie rozwija prędkości dużych, czuje sie jakbym jechal 1,4
To jest stary silnik z MKII ciut unowocześniony. Ale nie przesadzaj 1,6 nie jest takie złe jak sie samemu jeżdzi :grin:
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 13:08 przez kristo, łącznie zmieniany 1 raz.



Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » pn paź 01, 2007 22:10

kristo pisze:Z tymi częściami do ABU to często są problemy nie wiedzieć czemu.
To inaczej niż w pozostałych, to już nowe rozwiązanie, a w innym przypadku jeszcze stare. Zgroza. Jak coś kupuję to często z duszą na ramieniu.
No jak lamus nie zna się na katalogu to źle sprzeda, ja nie mam problemów z częsciami do silnika na pewno nie są droższe niż do innych wersji silnikowych.



ditomek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: pt paź 08, 2004 09:41
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: ditomek » wt paź 02, 2007 08:35

pytanie:
czy dobrze widziałem, że pompa olejowa napedzana jest przez łańcuszek?
Jak z trwałoscią?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt paź 02, 2007 08:47

ditomek pisze:że pompa olejowa napedzana jest przez łańcuszek?
tak dobrze widziałes



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 477 gości