Wymiana gumek na zaworach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana gumek na zaworach

Post autor: haps » pn paź 01, 2007 10:38

Witam, zdarza mi sie, ze jak odpalam samochod z rana to idzie niebieski dymek...tak jakby palil sobie troche oleju zawsze z rana jak go odpalam..pozniej nic sie nie dzieje...wydaje mi sie, ze to te gumki na zaworach, powiedzcie mi czy przy zmianie tego, trzeba zdejmowac glowice zeby rozpiac zawory, czy wystarczy tylko dekiel, walek i szklanki?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 01, 2007 10:46

ktos kiedys na forum przedstawił takie ustrojstwo do wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy ale nie pamiętam



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn paź 01, 2007 10:50

dziejo, rozumiem ze trzeba miec odpowiedni sprzet, tak? hmm...to raczej lipa...heh to moze zdejme i glowice to sie uszczelke wymieni..nie wiem czy to wina pogody czy juz woda mi poszla :grrr: ale wczoraj wieczorem postawilem samochod na 10min, odpalilem i lecialo duzo bialego dymu..jakby para wodna, ale dawalem gazu(silnik byl jeszcze cieply bo sporo jezdzilem przed zgaszeniem) i szly wielkie tumany tego bialego dymu...po mocnym gazowaniu bylo ok..przestalo, temp silnika 90stopni, na korki i bagnecie piany nie bylo...juz sam nie wiem...czy to mozliwe zeby spaliny sie tak skroplily w wydechu??



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 01, 2007 10:52

haps pisze:trzeba miec odpowiedni sprzet, tak?
tak :bigok: zaraz poszukam tego
a jesli ci nie ubywa płynu chłod to uszczelka ok al;e gdybyś ściągał w razie głowice no cóz nowa uszczelkę trzeba załozyc
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 10:53 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » pn paź 01, 2007 10:55

haps ja mam taki sam problem i z tego co widze mamy taki sam silnik. Też się przymierzam do wymiany uszczelniaczy. Z tego co się dowiedziałem to można je wymienić bez wyjmowania głowicy, ale większość mechaników chce wyjmować, dochodzi wtedy koszt jej planowania, wyjęcia, włożenia, uszczelki. Mechanik mi wyliczył że koszt takiej naprawy silnika to będzie jakieś 700 - 800 pln.
A ile bierze tobie oleju ?
Poza tym jeśli jest chłodno na zewnątrz to się troche wody skrapla. Słyszałem że też ma to związek z lpg.
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 10:59 przez Maro_GT, łącznie zmieniany 2 razy.



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn paź 01, 2007 10:57

dziejo, no jak bede robil te gumki to juz pewnie trzeba bedzie zdjac...hmm..pewnie i planowanie bedzie potrzebne..ciekawe jak gniazda zaworowe bo autko na gazie..heh..jakbym zbadal bo manometrem to czy padniete gumki beda mialy wplyw na cisnienie w cylindrze?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 01, 2007 11:00

za ciśnienie na cylindrach odpowiedzialne sa pierscienie

[ Dodano: Pon Paź 01, 2007 11:01 ]
Maro_GT pisze:że też ma to związek z lpg.
:bigok: tak oczywiście

[ Dodano: Pon Paź 01, 2007 11:04 ]
haps pisze:.tak jakby palil sobie troche oleju
to by się objawiało przy dodaniu gazu nie zawsze
wiesz co?????
ja bym się tym nie przejmował w zeszłym roku jesienia zima i wiosna kiedy temperat były niższe miałem taki sam objaw do tej pory autko hula bez zadnych problemów takze zostaw to i niczym sie nie martw



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn paź 01, 2007 11:04

dziejo, hmm..no za robocizne nie bede placil naszczescie, bo mechanik u mnie wynajmuje i pojdzie w koszy, hmm..pewnie same pierscienie to nie jest duzy koszt, a jak silnik rozebrany to grzech nie zmienic..

Maro_GT, hmm...no moze i faktycznie cos z tym gazem..wyzsza tem spalania itp..moze sie skroplilo, ale dymilo tak, ze sie konkretnie przestraszylem..no ale piany nie bylo, a plyn nie buzowal w zbiorniczku...



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 01, 2007 11:06

zrób tak jak mówię -wywalisz niepotrzebnie kasę :bigok:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn paź 01, 2007 11:10

benzyniak i para - normalne. bierze olej? nie? to zostaw te uszczelniacze i lepiej kup sobie ciucha albo paliwo. nie szukaj problemu jesli go nie ma.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn paź 01, 2007 11:10

dziejo, kurde nie przeczytalem tego pogrubionego tekstu... :bigok: hmm...no moze i racja...no to moze faktycznie nie bede tego ruszal..ale jak cos to juz wiem co i jak..dzieki za pomoc i takie szybkie odpowiedzi



Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Post autor: Maro_GT » pn paź 01, 2007 11:10

haps pisze: Maro_GT, hmm...no moze i faktycznie cos z tym gazem..wyzsza tem spalania itp..moze sie skroplilo, ale dymilo tak, ze sie konkretnie przestraszylem..no ale piany nie bylo, a plyn nie buzowal w zbiorniczku...
U mnie właśnie czasmi jest taka chmura dymu za samochodem, najczęściej jest to rano i kiedy samochód stał na zewnątrz całą noc i temperatura była niska. Poza tym zauważyłem że jak pojeżdze kilka dni na benzynie to tego dymu jest mniej ale też jest. No i ubywa mi troche oleju, mechanik mówi że ten dym to głównie od tego.
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 11:12 przez Maro_GT, łącznie zmieniany 1 raz.



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » pn paź 01, 2007 11:12

SouleR, troche zeszlo oleju....na jakies 8tys km stan spadl z prawie maks na hmm no prawie min...wiec troche mozna powiedziec sobie lyknal..ale to chyba nie jest jakies ogromne zuzycie?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 01, 2007 11:15

na jakim oleju jeżdzisz???-FULL -SEMI- MINERAL ????i kiedy go wymieniałes ????
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 11:16 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 107 gości