Czy można lać takie paliwo ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Quler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 20:33
Lokalizacja: ...
Kontakt:

Czy można lać takie paliwo ?

Post autor: Quler » sob wrz 29, 2007 19:40

Witajcie...

mam takie pytanie. może banalne ale... chce mieć pewność. mam Golfa II 1.3 NZ miał lekkiego muła na U95... Wlałem mu 98 i odczułem wyraźną poprawe w charakterystyce pracy samochodu. czy moge lać cały czas to paliwo ? Nic nie stanie sie silnikowi ?



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » sob wrz 29, 2007 19:47

nic sie nie stanie :bajer:



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob wrz 29, 2007 19:51

Nic się nie stanie, ale szkoda dopłacać bo myslę że ta poprawa to może działać tylko na podświadomość



Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » sob wrz 29, 2007 19:59

biorac pod uwage ze ta nasza 95 ma 91 na wiekszosci stacji a 98 czy 95 v power zbliza sie do granicy 95, to jak najbardziej,i po wyjezdzeniu pol zbiornika sadze ze roznica jest odczowalna,a nie jest to tylko sila dzialajaca na podswiadomosc



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz wrz 30, 2007 05:27

Quler pisze:mam takie pytanie. może banalne ale... chce mieć pewność. mam Golfa II 1.3 NZ miał lekkiego muła na U95... Wlałem mu 98 i odczułem wyraźną poprawe w charakterystyce pracy samochodu. czy moge lać cały czas to paliwo ? Nic nie stanie sie silnikowi ?
Możesz spokojnie lać. Wyższa liczba oktanowa to większa odporność na spalanie detonacyjne. Być może wartość energetyczna tego paliwa jest też większa.
Reasumując: wyższa cena paliwa może zrekompensować się nieco mniejszym spalaniem, i nieznaczmą poprawą osiągów. LEJ :)

nA PEWNO NIE USZKODZISZ SILNIKA.



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » ndz wrz 30, 2007 10:43

bodzio_j pisze:
Quler pisze:mam takie pytanie. może banalne ale... chce mieć pewność. mam Golfa II 1.3 NZ miał lekkiego muła na U95... Wlałem mu 98 i odczułem wyraźną poprawe w charakterystyce pracy samochodu. czy moge lać cały czas to paliwo ? Nic nie stanie sie silnikowi ?
Możesz spokojnie lać. Wyższa liczba oktanowa to większa odporność na spalanie detonacyjne. Być może wartość energetyczna tego paliwa jest też większa.
Reasumując: wyższa cena paliwa może zrekompensować się nieco mniejszym spalaniem, i nieznaczmą poprawą osiągów. LEJ :)

nA PEWNO NIE USZKODZISZ SILNIKA.
tylko zapomniałeś o tym że nie wszystkie silniki są ustawione pod 98...moj MH np. może tylko na 91 lub 95...do 98 musiałbym zapłon przestawić...



david81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 16:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: david81 » ndz wrz 30, 2007 11:18

ja już to sprawdziłem,u mnie też lepiej chodzi na 98 niż na 95,więc lej śmiało,pzdr


mk2 vr6 robi się ;-)

zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » ndz wrz 30, 2007 11:55

kiss pisze:Nic się nie stanie, ale szkoda dopłacać bo myslę że ta poprawa to może działać tylko na podświadomość
tylko że różnica między 95 a 98 jest średnio 10-20 groszy
przy baku 50 litrów za 220 zł to raptem 5 zł więcej
a a korzyści ?
o wiele większe - przede wszystkim jazda na lepszej oszczędza gniazda zaworowe
- stukowe spalanie -

wypadałoby w starych samochodach ustawić
ręcznie zapłon - ( zresztą nie zawsze potrzeba)

ja od dawna nie kupuje pb 95 - trace moze z 50 zł rocznie ale myśle że warto
Ostatnio zmieniony ndz wrz 30, 2007 11:57 przez zoso8894, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz wrz 30, 2007 21:29

MZiobro pisze:tylko zapomniałeś o tym że nie wszystkie silniki są ustawione pod 98...moj MH np. może tylko na 91 lub 95...do 98 musiałbym zapłon przestawić..
A co się stanie jesli nalejesz paliwa o nieco wyższej liczbie oktanowej?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 434 gości