zeliwna tyleja w bloku silnika 1.6 AKL

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

potom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr mar 14, 2007 01:27
Lokalizacja: gfh

zeliwna tyleja w bloku silnika 1.6 AKL

Post autor: potom » pt wrz 28, 2007 22:35

Witam. Dzisiaj zawiozłem golfa IV (1.6SR AKL) do mechanika. Podejrzewałem że ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Po zdjęciu głowicy ponoć jedna tuleja, w której chodzi cylinder była niżej niż inne. Czy jest to możliwe? Czy te tuleje to wymienna część?
Wyczytałem w książce D.Korpa że bloki silników 1.4 i 1.6 wykonane są z aluminium z wtopionymi żeliwnymi tulejami w których chodzą cylindry.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt wrz 28, 2007 22:46

tuleje sa wbijane do bloku tloka wiec moga sie opuscic ale to malo prawdopodobne. Kolega tak mial przy bmw ze silnik byl do remontu i kolesie wbili mu nowe tuleje, jedna z nich sie opuscila po roku.
W niektorych samochodach robi sie szlif- powieksza sie otwor w tulei i wklada tloki o wiekszej srednicy a niektore silniki jak przy bmw nie maja tlokow nadwymiarowych i polacy kombinuja wciskajac tuleje zrobione samemu. Wydaje mi sie ze te tuleje nie sa czesciami zamiennymi ale nalezaloby to sprawdzic w katalogu. W starej skodzie byly jako czesci zamienne.
Jezeli opuscila ci sie tuleje to wymiana tulei nic nie da bo to raczej wina bloku ale wszystko sie okaze po sciagnieciu glowicy



MiKev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 19:05
Lokalizacja: Coventry

Re: zeliwna tyleja w bloku silnika 1.6 AKL

Post autor: MiKev » sob wrz 29, 2007 04:53

potom pisze:Witam. Dzisiaj zawiozłem golfa IV (1.6SR AKL) do mechanika. Podejrzewałem że ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Po zdjęciu głowicy ponoć jedna tuleja, w której chodzi cylinder była niżej niż inne. Czy jest to możliwe? Czy te tuleje to wymienna część?
Wyczytałem w książce D.Korpa że bloki silników 1.4 i 1.6 wykonane są z aluminium z wtopionymi żeliwnymi tulejami w których chodzą cylindry.
tak jest to mozliwe jezeli ktos tulejowal i zle osadzil tuleje. to by znaczylo ze autko ma za soba jakies niemile przejscia.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 275 gości