Witam. Dzisiaj zawiozłem golfa IV (1.6SR AKL) do mechanika. Podejrzewałem że ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Po zdjęciu głowicy ponoć jedna tuleja, w której chodzi cylinder była niżej niż inne. Czy jest to możliwe? Czy te tuleje to wymienna część?
Wyczytałem w książce D.Korpa że bloki silników 1.4 i 1.6 wykonane są z aluminium z wtopionymi żeliwnymi tulejami w których chodzą cylindry.
zeliwna tyleja w bloku silnika 1.6 AKL
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
tuleje sa wbijane do bloku tloka wiec moga sie opuscic ale to malo prawdopodobne. Kolega tak mial przy bmw ze silnik byl do remontu i kolesie wbili mu nowe tuleje, jedna z nich sie opuscila po roku.
W niektorych samochodach robi sie szlif- powieksza sie otwor w tulei i wklada tloki o wiekszej srednicy a niektore silniki jak przy bmw nie maja tlokow nadwymiarowych i polacy kombinuja wciskajac tuleje zrobione samemu. Wydaje mi sie ze te tuleje nie sa czesciami zamiennymi ale nalezaloby to sprawdzic w katalogu. W starej skodzie byly jako czesci zamienne.
Jezeli opuscila ci sie tuleje to wymiana tulei nic nie da bo to raczej wina bloku ale wszystko sie okaze po sciagnieciu glowicy
W niektorych samochodach robi sie szlif- powieksza sie otwor w tulei i wklada tloki o wiekszej srednicy a niektore silniki jak przy bmw nie maja tlokow nadwymiarowych i polacy kombinuja wciskajac tuleje zrobione samemu. Wydaje mi sie ze te tuleje nie sa czesciami zamiennymi ale nalezaloby to sprawdzic w katalogu. W starej skodzie byly jako czesci zamienne.
Jezeli opuscila ci sie tuleje to wymiana tulei nic nie da bo to raczej wina bloku ale wszystko sie okaze po sciagnieciu glowicy
Re: zeliwna tyleja w bloku silnika 1.6 AKL
tak jest to mozliwe jezeli ktos tulejowal i zle osadzil tuleje. to by znaczylo ze autko ma za soba jakies niemile przejscia.potom pisze:Witam. Dzisiaj zawiozłem golfa IV (1.6SR AKL) do mechanika. Podejrzewałem że ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Po zdjęciu głowicy ponoć jedna tuleja, w której chodzi cylinder była niżej niż inne. Czy jest to możliwe? Czy te tuleje to wymienna część?
Wyczytałem w książce D.Korpa że bloki silników 1.4 i 1.6 wykonane są z aluminium z wtopionymi żeliwnymi tulejami w których chodzą cylindry.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 275 gości