Wyciek oleju z odmy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
COLIN16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 11:27
Lokalizacja: Białystok

Wyciek oleju z odmy

Post autor: COLIN16 » czw wrz 27, 2007 21:06

Witam,
Mam pytanie a jest ono następujące....
W moim golfie 1400+LPG z przewodu odmy który jest podłączony do obudowy filtru powietrza wydobywa się olej silnikowy w małych ilościach i zalega w tej obudowie....
Czy ktoś z Was może wie jaka jest tego przyczyna ???


Byłem u mechanika i stwierdził że to wina pierścieni zbierających olej.....
Co o tym sądzicie ?????
Ostatnio zmieniony pt wrz 28, 2007 07:49 przez COLIN16, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw wrz 27, 2007 21:13

A ile spala oleju?Osobiscie mysle, ze to bardziej wina samej konstrukcji separatora odmy,niz przedmuchów.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » czw wrz 27, 2007 21:14

mechanik ma racje, wyjscia z tej sytuacji sa 2: albo wyremontujesz silnik (najlepsze rozwiazanie) albo jak nie masz chwilowo kasy na remont to wyciagnij waz z puszki filtra zaslep dziure a niezaslepiony!!! waz pusc na droge. Oczywiscie przed badaniem technicznym trzeba waz wpiac na swoje miejsce



Awatar użytkownika
COLIN16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 11:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: COLIN16 » czw wrz 27, 2007 21:15

stonefree pisze:A ile spala oleju?Osobiscie mysle, ze to bardziej wina samej konstrukcji separatora odmy,niz przedmuchów.
Wiesz nie wiem ile spala oleju bo niedawno kupiłem ten samochod, a co jest nie tak z komstrukcja tego elementu ?

[ Dodano: 27 Wrz 2007 21:18 ]
eidos pisze:mechanik ma racje, wyjscia z tej sytuacji sa 2: albo wyremontujesz silnik (najlepsze rozwiazanie) albo jak nie masz chwilowo kasy na remont to wyciagnij waz z puszki filtra zaslep dziure a niezaslepiony!!! waz pusc na droge. Oczywiscie przed badaniem technicznym trzeba waz wpiac na swoje miejsce
Czy twoim zdaniem silnik jest juz bardzo wyeksploatowany ze jest taka sytuacja?



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » czw wrz 27, 2007 21:22

COLIN16 pisze:Czy twoim zdaniem silnik jest juz bardzo wyeksploatowany ze jest taka sytuacja?
Tego nie mozna stwierdzic na odległość, najlepiej sie dowiesz jak pojedziesz do mechanika i zmierzy cisnienie na cylindrach. Wszystko bedzie jasne na ile silnik jest juz zuzyty i czy juz koniecznie trzeba robic remont czy nie ma sie czym martwic jeszcze



Awatar użytkownika
COLIN16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 11:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: COLIN16 » czw wrz 27, 2007 21:26

eidos pisze:
COLIN16 pisze:Czy twoim zdaniem silnik jest juz bardzo wyeksploatowany ze jest taka sytuacja?
Tego nie mozna stwierdzic na odległość, najlepiej sie dowiesz jak pojedziesz do mechanika i zmierzy cisnienie na cylindrach. Wszystko bedzie jasne na ile silnik jest juz zuzyty i czy juz koniecznie trzeba robic remont czy nie ma sie czym martwic jeszcze

Byłem na stacji diagnostycznej i cisnienie było badane, kazdy cylinder ma 11 bar .... mechanicy stwierdzili ze ok...



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » czw wrz 27, 2007 21:42

skoro cisnienie jest ok. i oleju nie bedzie duzo zuzywal to nie ma sie jeszcze czym martwic



Awatar użytkownika
COLIN16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 11:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: COLIN16 » czw wrz 27, 2007 21:47

[quote="eidos"]skoro cisnienie jest ok. i oleju nie bedzie duzo zuzywal to nie ma sie jeszcze czym martwic[/quote


DZIĘKI ZA INFO...... A może ktoś z Was ma jeszcze jakieś pomysły ????



Davies1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob lut 24, 2007 11:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Davies1 » czw wrz 27, 2007 23:16

A czy robili też próbę olejową i jakie były jej skutki?
Pojawienie się oleju w filtrze powietrza nigdy nie wróży nic dobrego. Może to świadczyć o tym, że kończy się silnik. Poprzedni właściciel sprzedał go z jakiegoś powodu :satan:


Zawsze jest ktoś przed Tobą.

Awatar użytkownika
COLIN16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 11:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: COLIN16 » pt wrz 28, 2007 08:34

Davies1 pisze:A czy robili też próbę olejową i jakie były jej skutki?
Pojawienie się oleju w filtrze powietrza nigdy nie wróży nic dobrego. Może to świadczyć o tym, że kończy się silnik. Poprzedni właściciel sprzedał go z jakiegoś powodu :satan:
Próby olejowej nie robili mechanicy ale mierzyli ciśnienie w każdym cylindrze i wyniosło 11 bar na cylinder, stwierdzili że ok.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob wrz 29, 2007 09:46

COLIN16 pisze: a co jest nie tak z komstrukcja tego elementu ?
przyznam się,że nie wiem jak w mk3,ale w mk4 1,4 16V separator w odmie potrafi sie zababrać tym żółtym błotem z par oleju,ze przestaje separować olejowy deszcz ze skrzyni korbowej i wkoncu rzyga olejem do filtra.Może nalezałoby poprostu wyczyscic zespół odmy i wymyc benzyna.
Davies1 pisze:Pojawienie się oleju w filtrze powietrza nigdy nie wróży nic dobrego
A ja znam auta, które z takim defektem jezdza i nic złego sie nie dzieje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości