Jak sprawdzic sonde lambda (jakie parametry w ABD)?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- waldek1981
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Jak sprawdzic sonde lambda (jakie parametry w ABD)?
Witam wszystkich forumowiczów, mam pytanko jakie parametry powinna miec sprawna sonda lambda w golfie MK3 z sielnikiem 1,4 ABD Zastanawiam sie czy nie padła mi sonda lambda! ostatnio zauważyłem ze duzo mi pali na trasie 8 litrów!!!! to o 2 litry za dużo Coś jest nie tak prosze o rady i z góry dziękuje! pozdrawiam i prosze o info!
Ostatnio zmieniony śr wrz 26, 2007 13:05 przez waldek1981, łącznie zmieniany 2 razy.
- waldek1981
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1. postarać się lub jechać do kogoś kto ma a) tester sondy albo zwany wskaźnikiem AFR ja mam taki http://www.allegro.pl/show_item.php?item=224810267
lub b) oscyloskop lub ostatecznie C - voltomierz.
2. Każde z tych urządzeń jest w jakimś ssensie woltomierzem, mierzącym napięcie podawane przez sondę podczas pracy silnika. Podłącza się go pod kabael sygnałowy sondy. Trzeba dopiąć się z boku - nie rozłączać wtyczki, jeśli ktoś ma LPG II generacji to ma zrobione odejście od tego kabla do komputerka LPG i można podłączyć się do niego. Drugi biegun miernika pod masę.
3. cykliczne wachania napięcia sondy pomiędzy 0,2 a 0,8 volta z częstością na wolnych obrotach przynajmniej 2 sekundy (dopuszcza się maks co 4), przy czym czas zmiany napięcie od wysokiego do niksiego ma być ok 0,03 sek. stanowi dowód na sprawność sondy
4. Brak zmian napięcia na sondzie nie dowodzi jej awarii, może wynikać ze złej pracy sterowania wtryskiem paliwa. Np stanie sondy na ok 1V może wuynikać z przebogaconej mieszanki (lejący wtryskiwacz na przykład), stanie napięcia na ok 0,2 Volta - może wskazywać na za ubogą mieszankę (zatkany wtryskiwacz np)
Reasumując: jeśli sonda pracuje w dobrym zakresie i odpowiednio szybko to jest dobra, jeśli napięcie stoi na górnych lub dolnych granicach to może być to uszkodzenei sondy albo uszkodzenie innej rzeczy. Stanie napięcia w połowie zwykle oznacza uszkodzenie sondy.
lub b) oscyloskop lub ostatecznie C - voltomierz.
2. Każde z tych urządzeń jest w jakimś ssensie woltomierzem, mierzącym napięcie podawane przez sondę podczas pracy silnika. Podłącza się go pod kabael sygnałowy sondy. Trzeba dopiąć się z boku - nie rozłączać wtyczki, jeśli ktoś ma LPG II generacji to ma zrobione odejście od tego kabla do komputerka LPG i można podłączyć się do niego. Drugi biegun miernika pod masę.
3. cykliczne wachania napięcia sondy pomiędzy 0,2 a 0,8 volta z częstością na wolnych obrotach przynajmniej 2 sekundy (dopuszcza się maks co 4), przy czym czas zmiany napięcie od wysokiego do niksiego ma być ok 0,03 sek. stanowi dowód na sprawność sondy
4. Brak zmian napięcia na sondzie nie dowodzi jej awarii, może wynikać ze złej pracy sterowania wtryskiem paliwa. Np stanie sondy na ok 1V może wuynikać z przebogaconej mieszanki (lejący wtryskiwacz na przykład), stanie napięcia na ok 0,2 Volta - może wskazywać na za ubogą mieszankę (zatkany wtryskiwacz np)
Reasumując: jeśli sonda pracuje w dobrym zakresie i odpowiednio szybko to jest dobra, jeśli napięcie stoi na górnych lub dolnych granicach to może być to uszkodzenei sondy albo uszkodzenie innej rzeczy. Stanie napięcia w połowie zwykle oznacza uszkodzenie sondy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- waldek1981
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
- waldek1981
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 318 gości