Błąd poduszki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Błąd poduszki
Witam,
Kumpel ma możliwość kupna Golfa IV po bardzo "okazyjnej" cenie. Prawdopodobnie samochód był po dzwonie tylko nie wiemy jak dużym. Napewno był cały malowany, bo w komorze silnika w trudno dostępnych miejscach jest dużo jaśniejszy odcień lakieru. Wczoraj podpieliśmy auto pod VAG'a. Wszystko wygląda na cacy prócz błędu poduszek, którego nie idzie skasować.
Błąd który wawala to - 589 Zapalnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131.
Orientujecie się czy tu chodzi o zapalnik poduszki w kokpicie (nad schowkiem) czy może tej w fotelu lub jakiejś innej. Samochód ma teoretycznie 8 poduszek. Czy możliwe że wywala ten błąd bo poduszka była wystrzelona i ewentualnie wstawiony rezystor szlag trafił?
P.S. Czy sterownik poduszek jest jeden do wszystkich poduszek. Czy może każda poduszka posiada swój sterownik.?
Kumpel ma możliwość kupna Golfa IV po bardzo "okazyjnej" cenie. Prawdopodobnie samochód był po dzwonie tylko nie wiemy jak dużym. Napewno był cały malowany, bo w komorze silnika w trudno dostępnych miejscach jest dużo jaśniejszy odcień lakieru. Wczoraj podpieliśmy auto pod VAG'a. Wszystko wygląda na cacy prócz błędu poduszek, którego nie idzie skasować.
Błąd który wawala to - 589 Zapalnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131.
Orientujecie się czy tu chodzi o zapalnik poduszki w kokpicie (nad schowkiem) czy może tej w fotelu lub jakiejś innej. Samochód ma teoretycznie 8 poduszek. Czy możliwe że wywala ten błąd bo poduszka była wystrzelona i ewentualnie wstawiony rezystor szlag trafił?
P.S. Czy sterownik poduszek jest jeden do wszystkich poduszek. Czy może każda poduszka posiada swój sterownik.?
Ostatnio zmieniony śr wrz 26, 2007 13:37 przez simi77, łącznie zmieniany 1 raz.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/00589
moim zdaniem może być coś z wiązka.
Sterownik jest jeden, czujników może być wiele.
To, że lakier jest jaśniejszy "w trudno dostępnych miejscach" to jeszcze nie przesądza o tym, że był malowany.
moim zdaniem może być coś z wiązka.
Sterownik jest jeden, czujników może być wiele.
To, że lakier jest jaśniejszy "w trudno dostępnych miejscach" to jeszcze nie przesądza o tym, że był malowany.
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
589 Zapalnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131
00589 Obwód 1 uruchamiania poduszki powietrznej – strona pasażera – N131
Może idzie o taśmę do fotela!!
00589 Obwód 1 uruchamiania poduszki powietrznej – strona pasażera – N131
Może idzie o taśmę do fotela!!
Ostatnio zmieniony śr wrz 26, 2007 14:24 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
@tmk
trochę osób oglądało to auto i każdy na pierwszy rzut oka mówił że malowane.
@pszczyna & @tmk
Możliwe, że coś z wiązką bo koleś mówił że błąd zaczął mu się pokazywać niedawno.
Czy po odłączeniu klemy z aku i odczekaniu kilku minut można bezpiecznie wypiąć przewody i ewentualnie przeczyścić styki przy poduszkach? Nie grozi wybuchem bo tego bym chciał uniknąć
trochę osób oglądało to auto i każdy na pierwszy rzut oka mówił że malowane.
@pszczyna & @tmk
Możliwe, że coś z wiązką bo koleś mówił że błąd zaczął mu się pokazywać niedawno.
Czy po odłączeniu klemy z aku i odczekaniu kilku minut można bezpiecznie wypiąć przewody i ewentualnie przeczyścić styki przy poduszkach? Nie grozi wybuchem bo tego bym chciał uniknąć
- PrezesiskoSDZ
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pn paź 16, 2006 14:14
- Lokalizacja: Sieradz
wszystko zalezy od tego, z ktorego roku jest ten gofer. Ja juz kilkakrotnie zdejmowalem klemy i jedyne co pozniej trzeba zrobic, to ustawic zegarek na desce i wklepac kod od radia... moj gofer jest z 98 roku, natomiast faktycznie pozniejsze modele, nie jestem pewien, ale bodajze od 2000 po zdjeciu klemy wariuja i jedyna rada to VAG..
a wracajac do Twojego pytania, sprawdz kostki w siedzeniach, mnie tez sie palila kontrolka i okazalo sie, ze wszystko gra i buczy, a palaca sie kontrolka to wina kostki
PozdraVWiam
a wracajac do Twojego pytania, sprawdz kostki w siedzeniach, mnie tez sie palila kontrolka i okazalo sie, ze wszystko gra i buczy, a palaca sie kontrolka to wina kostki
PozdraVWiam
Tylko TDI....:D
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
Heja,
golf jest z 2003 r. . . . czyli teoretycznie po odłączeniu aku i ponownym podłączeniu będzie trzeba podpiąć VAG'a. Mógłby ktoś napisać co trzeba będzie ewentualnie poustawiać za pomocą VAG'a ? Gdzieś wyczytałem, że wystarczy tylko wykasować błędy.
pozdrawiam
simi77
golf jest z 2003 r. . . . czyli teoretycznie po odłączeniu aku i ponownym podłączeniu będzie trzeba podpiąć VAG'a. Mógłby ktoś napisać co trzeba będzie ewentualnie poustawiać za pomocą VAG'a ? Gdzieś wyczytałem, że wystarczy tylko wykasować błędy.
pozdrawiam
simi77
Ostatnio zmieniony czw wrz 27, 2007 08:48 przez simi77, łącznie zmieniany 1 raz.
- mg-maciek
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
- Lokalizacja: Zdzieszowice
- Kontakt:
z tego co się orientuję to nic nie powinno złego się dziać po odłączeniu klemy - w każdym razie u mnie nic się nie stało (auto jak przy opisie w nicku)
jeśli chodzi o kontrolkę poduszek to miałem ten sam problem i moim zdaniem jeśli nic nie walnęło to najprawdopodobniej złącze pod siedzeniem np przy sprzątaniu jest zroszone
wyczyszczenie styków i ponowne podłączenie nie skasuje błędu trzeba go skasować wagiem (czasem ponoć pomaga kasowanie kompa odłączeniem go do aku - WAŻNE ! KLEMY NALEŻ ODŁĄCZAĆ W DPOWIEDNIEJ KOLEJNOŚCI - ale nie pamiętam jakiej trzeba wpisać w szukaj).
z tego co wiem np. przy zdejmowaniu kierowniczy z airbagiem wystarczy wyjęcie kluczyk aby nie złapał błędu ale zawsze bezpieczniej odłączyć aku.
zaznaczam że nie jestem mechanikiem a wiedza moja pochodzi z niniejszego forum i praktyki amatora (polecam jeszcze szukaj)
jeśli chodzi o kontrolkę poduszek to miałem ten sam problem i moim zdaniem jeśli nic nie walnęło to najprawdopodobniej złącze pod siedzeniem np przy sprzątaniu jest zroszone
wyczyszczenie styków i ponowne podłączenie nie skasuje błędu trzeba go skasować wagiem (czasem ponoć pomaga kasowanie kompa odłączeniem go do aku - WAŻNE ! KLEMY NALEŻ ODŁĄCZAĆ W DPOWIEDNIEJ KOLEJNOŚCI - ale nie pamiętam jakiej trzeba wpisać w szukaj).
z tego co wiem np. przy zdejmowaniu kierowniczy z airbagiem wystarczy wyjęcie kluczyk aby nie złapał błędu ale zawsze bezpieczniej odłączyć aku.
zaznaczam że nie jestem mechanikiem a wiedza moja pochodzi z niniejszego forum i praktyki amatora (polecam jeszcze szukaj)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 320 gości