Chronicznie padajacy nowy i stary akumulator:/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jurgiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:47
Lokalizacja: Lubuskie

Chronicznie padajacy nowy i stary akumulator:/

Post autor: jurgiel » wt wrz 25, 2007 21:50

witam

problem zaistnial w III generacji vw sil. abs
wiem gdzie prad ucieka a mianowicie po wyjeciu bezpiecznika nr 21 problem znika
lampki w bagazniku nie mam w schowku tez :hmm: takze nie sa problemem wypiete radio sprawdzalem alternator rozrusznik pompke centralnego tez i wciaz nie wiem co jest a walcze juz od paru dni:/
miernik pokazywal pozeranie 0.20 mA :food:
szukalem na forum lecz nic z zamieszczonych porad w podobnych watkach nie rozwiazalo problemu (wiec prosze mnie nie kierowac do wyszukiwarki:)

[ Dodano: 25 Wrz 2007 21:52 ]
tak poza tym ile same wyswietlacze llicznika powinny pozerac pradu?
z gory dziekuje za wszelkie rady i porady :D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 25, 2007 22:10

no to szukaj po kolei we wszystkich odbiornikach prądu na bezpieczniku 21. szyberdach, , zapalniczka, licznik nie pamiętam co tam jeszcze. Wypinaj wtyczki od tych elementów może coś wyjdzie w końcu.
Ostatnio zmieniony wt wrz 25, 2007 22:16 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.



jurgiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:47
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: jurgiel » śr wrz 26, 2007 08:55

wypinalem szyberdach oswietlenie kabiny przelaczniki elek szyb i dalej bez zmian
mozliwe by same wyswietlacze az tyle pozeraly??



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » śr wrz 26, 2007 09:11

jurgiel pisze:miernik pokazywal pozeranie 0.20 mA
:chytry: chyba raczej 0.20A ,czyli 200mA - to nie jest tak duży prąd ,żeby akumulator rozładować..



jurgiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:47
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: jurgiel » śr wrz 26, 2007 09:32

mozliwe ze zle ustawilem miernik :jezor: ew. zle odczytalem (nie mam stycznosci z elektryka i elektronika) z akumulatorem mam problemy od kiedy mam vw (3lata:) problem zwykle ujawnial sie zima (lato zero problemu) nowy aku mam juz 2 takze na 100% cosik nie jest dobrze z tym
jak dobrze ustawic miernik i zmierzyc i namierzyc to dziadostwo??

i ile moze ciagnac same wyswietlacze licznika podczas spoczynku??
Ostatnio zmieniony śr wrz 26, 2007 09:34 przez jurgiel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » śr wrz 26, 2007 10:07

mam ten sam problem , gdy autko nie jest odpalane z 4 dni aku pada choc latem tego zjawiska nie bylo i cholera wie co jest grane


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

jurgiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:47
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: jurgiel » śr wrz 26, 2007 11:09

widze ze nie jestem odosobniony z owym problemem
mam nadzieje ze znajdzie sie jakas madra glowa i pomoze nam w identyfikacji problemu



greg

Post autor: greg » śr wrz 26, 2007 11:16

zacznijmy od początku - pobór prądu jest bo to ustaliłeś - odepnij zegary (zdejmujes zobudowę - wypinasz wtyczkę) miernikiem - jaki pobór prądu - jak taki sam lub minimalnie mniejszy - to nie zegary. Dalej - zapalniczka - możliwe ze to ona ale żeby wykluczyć musisz się dostać do wtyczki i wypiać. Po kolei każde urządzenie aż znajdziesz sprawcę - wypinajac po kolei sprawdzasz pobór - nie licz na mądrą głowę co z odległosci 500km powie ci co daje zwarcie



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » śr wrz 26, 2007 11:25

jurgiel pisze:tak poza tym ile same wyswietlacze llicznika powinny pozerac pradu?
sprawdziłem przed chwilą - u mnie 22mA po włączeniu alarmu rośnie do 35mA



jurgiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:47
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: jurgiel » śr wrz 26, 2007 11:35

Matador pisze:
jurgiel pisze:tak poza tym ile same wyswietlacze llicznika powinny pozerac pradu?
sprawdziłem przed chwilą - u mnie 22mA po włączeniu alarmu rośnie do 35mA
czyli jednym slowem pobor do ok 40mA jest norma? zima nie masz problemow z odpalaniem?
moze przesadzilem z wielkoscia kumulatora i jest wiecznie niedoladowany? kupilem 60Ah do silnika 1.8 abs na alternatoze mam napisane 70A


nie ma lzejszej drogi niz robierac pol auta?? tzn czy w skrzynce z tylu nie moge wypinac wszystkiego osobno? jak ja zdemontowac?



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » śr wrz 26, 2007 11:37

przedewszystkim należałoby ustalić jaki to pobór prądu w końcu ;) bo napewno nie 0.20mA jeśli już to 20mA lub 200mA..
jeśli 20mA to jest git
jeśli 200mA to też bym nie tragizował, choć już za dużo..

ostatnio zostawiłem na zapalonych pozycyjnych auto na weekend i odpalił bez problemu..
prędzej bym stawiał na akumulator lub ładowanie..
jeśli spada prąd po wyjęciu bezpiecznika to trzeba by sprawdzić wszystko co jest na tym bezpieczniku aż w końcu znajdziesz..

ewentualnie jakaś syrena alarmowa z wbudowanym akumulatorem , może ktoś coś założył dziwnego?

[ Dodano: 26 Wrz 2007 11:40 ]
jurgiel pisze:czyli jednym slowem pobor do ok 40mA jest norma? zima nie masz problemow z odpalaniem?
dlaczego miałbym mieć problemy?? :grin: 40mA to żaden prąd ,dwie diody LED pobierają więcej :)

[ Dodano: 26 Wrz 2007 11:42 ]
jurgiel pisze:moze przesadzilem z wielkoscia kumulatora i jest wiecznie niedoladowany? kupilem 60Ah
ja mam Centrę 43Ah jeśli dobrze pamiętam , na temat akumulatora nie będę się wypowiadał ,bo kiedyś na forum jak napisałem ,że większy niepotrzebny to wszyscy na mnie wsiedli..



jurgiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:47
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: jurgiel » śr wrz 26, 2007 12:27

moze jeszcze mala podpowiedz jak ustawic miernik?
tzn ile ma byc zer po przecinku?? nie ma na nim jasno okreslonych mA jest tylko "m" wlasciwe ustawiam? ustawic dwa zera po przecinku --> 0,00??

po pracy bede walczyl kolejny raz :hmm: mam zamiar rozwiazac problem wiec kazda rada jest b cenna



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » śr wrz 26, 2007 12:47

jurgiel pisze:nie ma na nim jasno okreslonych mA jest tylko "m" wlasciwe ustawiam
samo "m"?? żebyś na mV nie ustawił :hmm:
ilość zer po przecinku to kwestia dokładności odczytu..

przy prądzie przykładowo 35mA będziesz miał np.:
0.035 przy trzech zerach po przecinku
,a przy dwóch zerach poprostu 0.03 lub 0.04



jurgiel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:47
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: jurgiel » śr wrz 26, 2007 13:46

żebyś na mV nie ustawił :hmm:
ilość zer po przecinku to kwestia dokładności odczytu..

przy prądzie przykładowo 35mA będziesz miał np.:
0.035 przy trzech zerach po przecinku
,a przy dwóch zerach poprostu 0.03 lub 0.04[/quote]


mialem ustawione dwa zera po przecinku na owym "m" i wskazywalo 0,22 czyli troszke za duzo chyba ze mialem ustawic na cos innego:/ na jakie oznaczenie konkretnie mam ustawic miernik bo juz nie wiem czy zle mierze :rotfl: a jestem zielony w temacie :blush:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości