Szalejące wycieraczki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Szalejące wycieraczki
witam ,mam z żoną problem z wycieraczkami w jej mk3,a mianowicie wycieraczki pracują cały czas bez względu na położenie przełącznika oraz silniczek spryskiwacza.Nie mam już pjęcia co może byc przyczyną.Trzeba wyjąc bezpiecznik by to wyłączyc.Pomaga też wyjęcie przekaźnika nr 99,ale brak kierunkowskazów wtedy....
Podejrzewam ,że przełącznik wycieraczek jest uszkodzony,bo kiedys się z niego dymiło i po rozebraniu go wyczyściłem spalony plastik i styki ale nic to nie pomoglo,wprawdzie nic juz nie dymi ale wycieraczki wciąż szaleją.....Pytam więc czy ktoś miał coś podobnego i jest pewien ,że to przełącznik bo po co kupowac inny gdy ten jest sprawny?
Sprawdzę wszelkie wasze sugestie
Podejrzewam ,że przełącznik wycieraczek jest uszkodzony,bo kiedys się z niego dymiło i po rozebraniu go wyczyściłem spalony plastik i styki ale nic to nie pomoglo,wprawdzie nic juz nie dymi ale wycieraczki wciąż szaleją.....Pytam więc czy ktoś miał coś podobnego i jest pewien ,że to przełącznik bo po co kupowac inny gdy ten jest sprawny?
Sprawdzę wszelkie wasze sugestie
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
W/g mnie spaliła bądź ułamała ci się ta zapadka któa rozłącza sygnał elektryczny i przez to możesz sobie ruszać manetką a tam cały czas się styka.Raczej czeka Cię zakup nowej manetki bo klejenie na długo Ci nie nada!!Nie wiem czy dobrze nazwałem te części o których napisałem ale mam nadzieję że mnie zrozumiałeś o co mi chodzi.
Jesli miałeś spięcie i jakieś dymy stamtąd to obstawiam na przepalenie lub stopienie.Pozdrawiam!
Jesli miałeś spięcie i jakieś dymy stamtąd to obstawiam na przepalenie lub stopienie.Pozdrawiam!
...i zesłał pan Golfa na ziemie , by siał zamęt i zniszczenie...
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Re: Szalejące wycieraczki
Jak dla mnie to raczej przełącznik wycieraczek. Patrząc na schemat opracowałem sposób na sprawdzenie. To tylko kilka-kilkanaście minut, opiszę dokładnie (choć już wiesz co robić, bo czyściłeś przecież manetki - ale może potomnym się to przyda ). Zrobiłbym to tak:Leon_Wechtel pisze:Podejrzewam ,że przełącznik wycieraczek jest uszkodzony,bo kiedys się z niego dymiło i po rozebraniu go wyczyściłem spalony plastik i styki ale nic to nie pomoglo,wprawdzie nic juz nie dymi ale wycieraczki wciąż szaleją.....Pytam więc czy ktoś miał coś podobnego i jest pewien ,że to przełącznik bo po co kupowac inny gdy ten jest sprawny?
1. Odłączasz akumulator
2. Zdejmujesz kierownicę (dwa imbusy z tyłu mocują poduchę, potem nasadowy 24 do odkręcenia kiery)
3. Manetki mocowane na wkręty, więc wkrętak w dłoń i odkręcamy.
4. Odpinamy wtyczki - do manetki wycieraczek idą kable (takie kolory są na schemacie i u mnie w aucie też):
- czarno/szary (+12V)
- zielono/żółty
- zielony
- zielono/czarny
- brązowo/czarny
- brązowy (masa)
- zielono/czerwony
- zielono/biały
5. zwierając np. zielono/żółty z czarno/szarym powinieneś zobaczyć efekt działających wycieraczek - jeśli działają, a po rozłączeniu nie, to masz walnięty przełącznik (manetkę).
Jeśli się pomyliłem - niech mnie ktoś poprawi, załączam schemat:
http://rapidshare.com/files/57428635/Wycieraczki.pdf
Ostatnio zmieniony sob wrz 22, 2007 13:15 przez JayT, łącznie zmieniany 1 raz.
Według mnie jak wycieraczki chodzą cały czas to prawdopodobnie uszkodzony jest wyłącznik. Zdejmij złącze z wyłącznika wycieraczek jeśli się zatrzymają uszkodzony wyłącznik . Jeśli dobrze doczytałem to pracuje jeszcze pompka spryskiwacza a to potwierdza moją diagnozę. Uszkodzenie jest na styku włączającym pompkę. W sposobie diagnozowania podanym przez kolegę Jay T należy zwrócić uwagę na to że żeby sprawdzić działanie wycieraczek należało by podłączyć akumulator i włączyć zapłon a wtedy poducha złaspie błęda i trzeba go będzie kasować. Chyba że nie masz poduchy to i nie masz kłopotu. Ale ja osobiście polecał bym zdjęcie osłony kierownicy i odłączenie wyłącznika bez ruszania poduchy. Do wymiany wyłącznika jeśli okaże się uszkodzony trzeba zdjjąć kierownicę ale to na odłączonym akumulatoże i nic się nie powinno stać. Pozdrawiam !!!
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Kurczę, nie zdążyłem napisać wcześniej... - można było zewrzeć proponowane przeze mnie przewody, podłączyć wszystko do kupy - i wtedy poducha nie załapałaby błędu, a jedynie wycieraczki zastartowałyby po włączeniu zapłonu.Leon_Wechtel pisze:ok,więc mamy do wymiany wylącznik...poduszkę trzeba będzie skasowac bo świeci po rozpięciu ale tego sie spodziewałem...mam nadzieję ,że wymiana pomoże...dzięki
błąd to zero problemu.... wybiorę sie do Adamma forumowego i jak zawsze podłączy zdechlaka pod komputer i skasuje to,co trzeba.JayT pisze:Kurczę, nie zdążyłem napisać wcześniej... - można było zewrzeć proponowane przeze mnie przewody, podłączyć wszystko do kupy - i wtedy poducha nie załapałaby błędu, a jedynie wycieraczki zastartowałyby po włączeniu zapłonu.
[url=http://www.wunschkinder.net][img]http://www.wunschkinder.net/forum/ticker/tick/08/01/2008/47/26/Julian/0/153/0/51.png[/img]
[/url]
Projekt mk2 gti ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&start=900
[/url]
Projekt mk2 gti ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&start=900
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 229 gości