1-ka nie chce wchodzic...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

1-ka nie chce wchodzic...

Post autor: haps » ndz wrz 09, 2007 18:09

Witam, mam dziwny problem zwiazany z wrzucaniem jedynki, jak przykladowo chce ruszyc i lewarek jest w pozycji biegu jalowego, to musze najpierw wrzucic dwojke i dopiero wtedy jednym ruchem mozna wrzucic jedynke..nie ma takiej opcji zeby z luzu ja wrzucic...w skrzyni jest ok bo nic nie chrupie, nie zgrzyta..rozebralem ta cala obudowe we wnetrzu , wszystko jest ok, wszystkie elementy zwiazane z lewarkiem sa cale...inne biegi wchodza idealnie..tylko ta 1ka..jak moge to usunac? dodam , ze pryskalem wd40 te ciegna w podwoziu i biegi lzej wchodza, ale jedynka jak nie chciala tak nie chce..wydaje mi ze trzeba cos gdzies wyregulowac..tylko co?

[ Dodano: 09 Wrz 2007 21:15 ]
nikt nie ma pomyslu co to moze byc?



Awatar użytkownika
KickAss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 15:25
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
Kontakt:

Post autor: KickAss » ndz wrz 23, 2007 21:05

Siemka.
Ja mam to samo i myślę, że wina leży po stronie cięgieł które poruszamy lewarkiem. Jak podłubę to się jeszcze odezwę.
Wygląda to tak, że jak chce wrzucić 1-ke to najpierw muszę wsadzić 2-ke i za jednym zamachem przewajchować na 1-st lub nawet z R-ki na 1-ke.
Zasadniczo raz na pięć wejdzie tak sobie poprostu. :grrr:


Co nie może zabić to wzmocni...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350085#1350085]Mój Golfstrom[/url] - cały czas dłubę...
Zapraszam do komentarzy!!!

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz wrz 23, 2007 21:11

ja mam to samo co opisujecie.

czekam na dalsze opinie.



diablo93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 20, 2006 21:53
Lokalizacja: Wawa

Post autor: diablo93 » ndz wrz 23, 2007 23:51

Witam. Ja też mam podobny problem. Ciężko mi wchodzi jedynka i to nawet przy redukcji z 2-ki. Wymieniłem już cięgna i parę uszczelek, ale na oko to będzie uszczelka w której chodzi drążek ten z kabiny. W komorze silnika pod gruchą jest mocowanie tego drążka, a w nim uszczelka i na niej właśnie jest luz. Niestety aby ją wymienić trzeba rozłączyć drążki w środku auta plus dostać się od spodu ( potrzebne blaszki sprężyste do zamocowania z powrotem osłony blaszanej) .
Jak to zrobię to dam znać, ale na 95 % to będzie to.
Zestaw naprawczy kosztuje około 23 zeta w intercarsie bez zniżek.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 23, 2007 23:53 przez diablo93, łącznie zmieniany 1 raz.



michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » pn wrz 24, 2007 00:42

haps, Na drążku idącym od dzwigni zmiany biegów do skrzyni jest śruba regulacyjna na klucz 13. Można ją wyregulować ustawienie dźwigni zmiany biegów, żeby krańcowe biegi(1,2,5 i wsteczny) dobrze wchodziły.


michal0604

Awatar użytkownika
Królik88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 08:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Królik88 » pn wrz 24, 2007 08:53

A ja się cieszę, że moja jedynka wchodzi w specyficzny sposób. Potrafię ją wrzucić tylko ja i dzięki temu w domu nawet nie myślą by pożyczać ode mnie auto. :D


Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T

george i.o.m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 21:56
Lokalizacja: i.o.m douglas

Post autor: george i.o.m » pn wrz 24, 2007 13:03

witam ja tesz mialem ten sam klopot w moim golfie ale to byla tarcza sprzegla sprawd czy pod gure dodajac gwaltownie gazu nie slizga bo w moim tak bylo po wymianie tarczy i lozyska wszystko jest oka.



Awatar użytkownika
v122
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pt sie 31, 2007 12:05
Lokalizacja: Broniszew
Kontakt:

Post autor: v122 » pn wrz 24, 2007 22:28

u mnie tak samo najpierw trzeba wrzucic bieg drógi a dopiero pierwszy ale juz sie przyzwyczaiłem od roku tak jeżdze choc może być to sprzęgło bo sie ślizga, wymienimy zobaczymy



Awatar użytkownika
KickAss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 15:25
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
Kontakt:

Post autor: KickAss » czw wrz 27, 2007 07:13

Nie sądzę, żeby to było sprzęgło. Ja bym stawiał jednak na cięgła wybieraka. Od 1-go X wracam do pracy to się dopytam mechaniorów i będę wiedział na pewno.


Co nie może zabić to wzmocni...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350085#1350085]Mój Golfstrom[/url] - cały czas dłubę...
Zapraszam do komentarzy!!!

Seraphimka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 22:43
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: Seraphimka » pt wrz 28, 2007 20:35

Zanim kupiłam sobie samochód jeździłam troszkę szwagra Passatem. Pierwszy minus jaki zauważyłam , to jedynka , która ciężko wchodziła. Kilka tygodni później kupiłam sobie samochód i tak jakoś wyszło , że też Passata. I cieszyłam się , że biegi tu wchodzą bez problemu , ale niestety ostatnio i u mnie jedynka zaczęła szwankować:/
Czytałam jakiś czas temu na jakimś forum, że ponoś w VW jest jakaś blokada na jedynkę , żeby dzieci zbyt łatwo nie mogły jej wcisnąć . Nie wiem czy to faktycznie prawda , ale jeśli to prawda to im się ten pomysł nie udał :/

Dodam , że u mnie akurat jedynka przy odpalaniu zawsze działa idealnie, a problem jest jak redukuję biegi, zazwyczaj przy parkowaniu jest problem.
Ostatnio zmieniony pt wrz 28, 2007 20:46 przez Seraphimka, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam :))

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz wrz 30, 2007 15:47

Seraphimka pisze:Czytałam jakiś czas temu na jakimś forum, że ponoś w VW jest jakaś blokada na jedynkę , żeby dzieci zbyt łatwo nie mogły jej wcisnąć . Nie wiem czy to faktycznie prawda , ale jeśli to prawda to im się ten pomysł nie udał :/
taa bo dzieci wiedzą ze ruszą sie akurat z jedynki :)
to jakaś bzdura, rozbierałem te mechanizmy nie raz i nie ma tam nic takiego jak blokada 1 dla dzieci :)
Ten typ sterowania ma jedną podstawowa taką wadę - kazdy luz po drodze na mechanizmie sumuję sie na lewarku w kabinie. U jedngo moze byc wrobiona panewka cięgna a u kogoś innego zawieszenie drążka przełączania, gdzei indziej znów np brak kulki na wałku zwrotnym. Albo wszytko po trochu. Efekt bedize ten sam. Spadek precyzji całego mechanizmu. Bywa i tak ze w kabinie sa luzy po 5 cm do przodu i tyłu. Po porstu mozna sobie ruszac do przodu lub tyłu o dobre 5 cm a ten ruch w ogole nie przenosci sie na mechanizm przy silniku.
pzdr

[ Dodano: Nie Wrz 30, 2007 15:54 ]
rozwiązanie problemów
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e98 ... 3d426.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/930 ... bc9dd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2da ... c21a2.html

[ Dodano: Nie Wrz 30, 2007 15:55 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz wrz 30, 2007 15:58 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



k_grzesiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 21:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

pękniete cięgno

Post autor: k_grzesiu » pn paź 01, 2007 23:42

Witam serdecznie, może i ja wtrącę się pytankiem, a mianowiecie nie dajej jak dzisiaj koledze pękł plastik łączący cięgno lub wodzik z mechanizmem zmiany biegów. ( wodzik sterujący dźwignię biegów na boki - to ta bez czujnika)

Moje pytanko jest ość proste:
Czy te cięgna sprzedawane są jako np. komplet czy osobno lub może powyższe cięgna połączone są jeszcze rozłącznie pod podłogą? sprawa świeża więc nie miałem czasu i popytać. Czy może trzeba wszystko rozbebeczyć i we wnętrzy auta jak i w podłodze aby się dostać do tego ustroistwa:)

Jeśli ktoś z Was zna temat od podszewki proszę o kilka słów. Z góry dzięki ")


I dodam, że jest to golf IV 1,9 TDI jak się nie mylę 98 rok
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 23:45 przez k_grzesiu, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 314 gości