Wysokie obroty po odpaleniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rednek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 21, 2006 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Wysokie obroty po odpaleniu

Post autor: rednek » sob wrz 22, 2007 13:19

Witam,

mam problem z obrotami silnika po odpaleniu auta. Mianowicie po przekręceniu kluczyka automatycznie wkręca się na 3 tys. obrotów i nie ma ochoty zejść niżej. Lekko naciśnięty pedał gazu powoduje że obroty spadają, puszczony - znów ok 3 tys. obrotów. Wstyd się przyznać ale nie znam się na konstrukcji silnika. Wygląda na to, że dostaje za dużo paliwa.
Muszę się przyznać że wszystko było ok zanim nie zacząłem podłączać mu lusterek z kierunkowskazami. Majstrowałem przy manetkach oraz bezpiecznikach ale wszystko napewno podłączyłem dobrze. Może jednak coś się przepaliło w międzyczasie.. Możliwe że to zbieg okoliczności ale czy mogłem coś zepsuć? :otepienie:

Silnik 1.8 (66kW)

Dodam jeszcze, że wczoraj jak pochodził ok 5 minut to się uspokoił. Przejechałem się kawałek, zgasiłem, czujnik temperatury silnika skoczył nagle na 120 stopni C a silnik nie chciał się ponownie odpalić. Po 30 sekundach temperatura wróciła do 90 stopni C i zaskoczył choć nie bez problemów.
Ostatnio zmieniony sob wrz 22, 2007 14:19 przez rednek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » sob wrz 22, 2007 14:08

A jaki masz motor? Na opocztatek sprawdz bezpieczniki i podlaczenie! Mozliwe ze jest cos ze ssaniem lub biegiem jalowym! jest regulacja do tego!


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
rednek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 21, 2006 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rednek » sob wrz 22, 2007 15:07

Bezpieczniki są napewno ok. Podłączenie czego dokładnie sprawdzić?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 22, 2007 15:23

Zacznij od kontroli wtyczki od czujnika temperatury. Prawdopodobnie masz wtyczkę i czujnik z czterema pinami, dwa od czujnika temp. dla sterownika silnika i 2 od wskazówki. Stąd taki łączony problem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
rednek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 21, 2006 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rednek » sob wrz 22, 2007 15:45

Faktycznie to może być to. A wiesz może która to wtyczka? Nie mam żadnej instrukcji..:) Chodzi tylko o to czy jest prawidłowo wetknięta czy też mogła się spalić w środku?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 22, 2007 15:50

Na kroćcu z płynem chłodniczym wychodzącym z przodu silnika z głowicy. Czy wtyczka czy kable do niej, czy sam czujnik któż to wie. Trzeba posprawdzać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
rednek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 21, 2006 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rednek » sob wrz 22, 2007 16:25

Wtyczka siedzi, kable są całe i w dobrym stanie. Tyle że cieżko to sprawdzić bo zaraz gdzieś znikają łącząc się z innymi. Tam jednak nic nie grzebałem, a obawiam się że moje działania mogą mieć coś wspólnego z tą usterką..:/
Światła w lusterkach podpiąłem bezpośrednio do manetek od kierukowskazów, ruszałem też kable znajdujące się przy lewym słupku pod bezpiecznikami. Wydaje mi się że wszystko jest podłączone jak trzeba, czy tam mogłem coś zepsuć?
Dodam jeszcze, że ma LPG i na gazie zachowuje się identycznie.

Aha, nie wiem czy to przypadek ale jak dotykam drzwi wysiadając to czasem kopie prądem. Niby normalne ale wcześniej się nie zdarzało..
Ostatnio zmieniony sob wrz 22, 2007 16:27 przez rednek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » sob wrz 22, 2007 19:49

rednek pisze:Aha, nie wiem czy to przypadek ale jak dotykam drzwi wysiadając to czasem kopie prądem. Niby normalne ale wcześniej się nie zdarzało..
to jak najbardziej normalne
jeżdzę golfami już prawie 2 lata
i też czasami mnie "kopną " prądem
i niema tu żadnej regularności


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
rednek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt lip 21, 2006 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rednek » ndz wrz 23, 2007 14:22

Ponawiam swoją prośbę o pomoc. Wczoraj silnik się uspokoił i chodził idealnie. Przejechałem się kawałek i myślałem że może problem rozwiązał się sam. Niestety dziś znowu obroty po odpaleniu wariują a dodatkowo obrotomierz nie działa.
Może komputer się uszkodził?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 354 gości