[vr6] Dlaczego śmierdzi w kabinie spalinami ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[vr6] Dlaczego śmierdzi w kabinie spalinami ?

Post autor: stempel72 » śr wrz 19, 2007 16:59

Zaraz po odpaleniu zimnego silnika śmierdzi spalinami w kabinie, po nagrzaniu silnika jest już ok. Co to może być ? Wydech szczelny, kat na miejscu.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » śr wrz 19, 2007 17:21

Ponoć to jest jakaś sprawa z uszkodzonym katalizatorem. U mnie tak czasem właśnie śmierdzi, a ostatnio znajomy mechanik zdiagnozował mi padnięty katalizator... :grrr:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr wrz 19, 2007 18:00

najczęściej tak śmierdzi jak jest uszkodzony łącznik elastyczny między kolektorem wydechowym a rurą do katalizatora , zobacz tam , czasami wydaje sie że wydech jest szczelny a tam troszke ucieka



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » śr wrz 19, 2007 21:25

mnie np pękł wąż od odmy i tez śmierdziało jak cholera



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » czw wrz 20, 2007 09:15

Odma jest ok, opaski również, łącznik szczelny (byłem u tłumikarza). A co może mieć padnięty kat ze smrodkiem ? Tzn. że może on być zatkany ?


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » czw wrz 20, 2007 09:20

ja bym sprawdzil szelnosc uklady, zobacz czy nigdzie ci nie leci dymek bokiem :bigok:

kiedys smierdzialo w rodzicow mk2 i okazalo sie ze to nie kat tylko taka smieszna opaska ktora jest za kataem(taka zlaczka dluzsza) byla przekrecona, po poprawieniu nic nie smierdzialo :bigok:
Ostatnio zmieniony czw wrz 20, 2007 09:21 przez Włochaty, łącznie zmieniany 1 raz.



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » czw wrz 20, 2007 09:30

No, ale to po 3 min. ustępuje jak sie silnik lekko podgrzeje. I jak jade na kanał, to panie wszystko jest super i nic nie widać :( a ja kiedyś zaczadzieje :)


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » czw wrz 20, 2007 09:31

a sprawdzales przewod paliwowy? czy nigdzie nie kapie?



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » czw wrz 20, 2007 10:01

Przewody paliwowe są dwa i nie widać żeby coś z nich ciekło, a jak nawet to zapaszek byłby inny. Nie wiem czy dobrze myślę, ale może kat jest przytkany, a jak się rozgrzeje to już mniej i stąd ten smrodek.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
Piter
_
_
Posty: 777
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:28
Lokalizacja: MysloVWitz

Post autor: Piter » czw wrz 27, 2007 11:03

Sprawdź stan tego co zakreśliłem czerwonym kółkiem i oznaczyłęm strzałką. Tam jest taki zawór podciśnieniowy odprowadzający opary oleju silnika do kolektora ssącego. Sprawdź stan tych węży gumowych jak i całego zaworka. Przewody te lubią się odrywać od zaworka, co powoduje wydostawanie się oparów oleju pod maskę, a co za tym idzie do wnętrza pojazdu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw wrz 27, 2007 11:04 przez Piter, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
TYLKO ZOMBI JEŻDŻĄ KOMBI :P
Mój Golf V6 - aktualizacja 03.2019

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pt wrz 28, 2007 07:51

U mnie jest nieco inna konstrukcja i na tym przewodzie odmy nie ma zaworka regulowanego podciśnieniem. Ściągałem ostatnio całą rurę dolotową i nic tam nie znalazłem. Normalnie już niewiem gdzie szukać, bo to smierdzi 2-3 min. a jak podnoszę machę to nic nie czuć, tylko w kabinie i nie mogę tego namierzyć.



Odnośnie nie kupowania przewodów NGK w pełni Cię popieram - są do bani. Beru do VR jest chyba najodpowiedniejsze.
Ostatnio zmieniony pt wrz 28, 2007 07:52 przez stempel72, łącznie zmieniany 1 raz.


VR6 + STAG 300

kropiks
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 10:52
Lokalizacja: okolice Toronto
Kontakt:

Post autor: kropiks » pt wrz 28, 2007 08:54

sprawdz może kanał doprowadzający ciepłe powietrze z silnika.może dostało się tam trochę oleju.odrazu ostrzegam że mogę się mylić :helm:


KROPIK

RychuK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 13:04
Lokalizacja: POMORZE

Post autor: RychuK » pt wrz 28, 2007 12:16

A może olej z skrzyni biegów leci na rurę co jest za silnikiem i dlatego smierdzi?
Sprawdz półoski czy simeringi są w porządku. Mi jeden puszczał od strony kierowcy i lekko kapało na rurę i też smierdziało w środku.


SzalonyKoleś

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 308 gości