Szyby różnych firm...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Szyby różnych firm...
Witam. Podejrzewam, że mój niby bezwypadkowy Golf IV był tłuczony. Zauważyłem, że ma szyby z różnych firm. Tylna jest z Piklingtona. Dwie małe tylne boczne są z Piklingtona. 4 kolejne, czyli tylne boczne i przednie boczne są z firmy na S... (nie pamiętam nazwy). Przednia szyba jest z firmy Sicursiv. Wszystkie szyby oprócz przedniej posiadają znaczek Volkswagena. Przednia nie ma...
Był tłuczony? Jestem zły, coraz więcej mankamentów odkrywam w tym aucie
Był tłuczony? Jestem zły, coraz więcej mankamentów odkrywam w tym aucie
Witam,
Znane sa takie przypadki ze rozni wytworcy dostarczaja rozne szyby dla konkretnego modelu auta (np. szyba czołowa innego producenta niz boczne), ale nie zdrza sie to w VW. Wyznacznikiem w tym przypadku jest rok produkcji szyby (zazwyczaj pokrywa sie z rokiem produkcji auta, lub w autach z początku roku - szyby z tego samego roku co auto lub z roku poprzedniego). Rok produkcji szyby zakodowany jest jedna cyfra (zwykle poprzedzaja ja kropki) umieszczona na samym dole oznaczenia fabrycznego szyby. Warto tez zauwazyc ze szyby mogly zostac wymienione na skutek innych zdarzen losowych niz wypadek (kradziez, kamien, itp.). Niemniej jednak szyby odbiegajce rocznikiem od roku proudkcji auta sa pierwsza wskazowka gdzie i jak samochod byl uszkodzony.
Pozdrawiam
Znane sa takie przypadki ze rozni wytworcy dostarczaja rozne szyby dla konkretnego modelu auta (np. szyba czołowa innego producenta niz boczne), ale nie zdrza sie to w VW. Wyznacznikiem w tym przypadku jest rok produkcji szyby (zazwyczaj pokrywa sie z rokiem produkcji auta, lub w autach z początku roku - szyby z tego samego roku co auto lub z roku poprzedniego). Rok produkcji szyby zakodowany jest jedna cyfra (zwykle poprzedzaja ja kropki) umieszczona na samym dole oznaczenia fabrycznego szyby. Warto tez zauwazyc ze szyby mogly zostac wymienione na skutek innych zdarzen losowych niz wypadek (kradziez, kamien, itp.). Niemniej jednak szyby odbiegajce rocznikiem od roku proudkcji auta sa pierwsza wskazowka gdzie i jak samochod byl uszkodzony.
Pozdrawiam
BOLO
Tak więc sprawdziłem przed chwilą numery na szybach. Wygląda to następująco:
tylna - 2
lewa tylna mała - 1
prawa tylna mała - 1
lewa tylna duża - 1
prawa tylna duża - 2
lewa przednia - 2
prawa przednia - 0
przednia - 2
Czemu w aucie wyprodukowanym w styczniu 2003 są szyby z 2000 i 2001 roku? Bo te z 2002 to chyba OK?
Dziękuję ponownie za odpowiedź!
tylna - 2
lewa tylna mała - 1
prawa tylna mała - 1
lewa tylna duża - 1
prawa tylna duża - 2
lewa przednia - 2
prawa przednia - 0
przednia - 2
Czemu w aucie wyprodukowanym w styczniu 2003 są szyby z 2000 i 2001 roku? Bo te z 2002 to chyba OK?
Dziękuję ponownie za odpowiedź!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
To chyba nie te numery. Ja bym się tym nie martwił. Mają znaczek vw to ok, różni producenci szyb na jednym vw to sprawa typowa, byle był znaczek vw. Przednia jest zmieniona, więc przyjrzyj się autu czy nie było bite z przodu ale bez przesady, sam zmieniłem rok temu przednią szybe chociaż nie była rozbita, tylko miała mnóstwo drobych odprysków od piasku i kiepsko było widać.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
S1Bolo powiedział, że to te numery poprzedzone kropkami. Takie też spisałem w poprzednim poście.
Przednia szyba nie ma znaczka VW, ale za to jest niby z 2002 roku. Ogłupieć można
Po czym rozpoznam, że przód był uderzony? Na pierwszy rzut oka wszystko jest OK spasowane, itd.
Przednia szyba nie ma znaczka VW, ale za to jest niby z 2002 roku. Ogłupieć można
Po czym rozpoznam, że przód był uderzony? Na pierwszy rzut oka wszystko jest OK spasowane, itd.
Ostatnio zmieniony wt wrz 18, 2007 22:03 przez rnav_piwi, łącznie zmieniany 1 raz.
co do znaczka VW to nie jest sprawa taka oczywista. Sam wiem - bo to nie raz widziałem w warsztacie znajomego - że do wypadkowych aut wstawiają szyby oryginalne, które przeżyły w innych wypadkach i wtedy klient patrzący tylko na znaczek VW jest święcie przekonany, że auto było nie tknięte ręką blacharza - a tu po ściągnięciu plastików, popatrzeniu np. jak jest położony klej pod szybą można przeżyć rozczarowanie.
Moim zdaniem najistotniejsza jest czasolokalizacja szyby i odniesienie tego do daty produkcji samochodu i jego przybycia do naszego kraju.
Moim zdaniem najistotniejsza jest czasolokalizacja szyby i odniesienie tego do daty produkcji samochodu i jego przybycia do naszego kraju.
Wober
Moim zdaniem szyby świadczą na niekozysć bezwypadkowości auta.
Jak sie nieznasz na ocenianiu lakieru to sobie sprawdź plastyki pod machą albo na lusterkach, lub inne elementy narażone na zniszczenie ,które mają datownik z miesącem i rokiem w kółeczku, jak trafisz na coś co jest młodsze, albo starsze o 2 lub wiecej lat od auta to masz pewność na 99%
Jak sie nieznasz na ocenianiu lakieru to sobie sprawdź plastyki pod machą albo na lusterkach, lub inne elementy narażone na zniszczenie ,które mają datownik z miesącem i rokiem w kółeczku, jak trafisz na coś co jest młodsze, albo starsze o 2 lub wiecej lat od auta to masz pewność na 99%
Moje auto jest z 02.99, a wszystkie szyby ma z 98 r.
Twoje powinny być z 2003 lub 2002 r. Te z 2001 i 2000 roku są moim zdaniem wymieniane. Znaczki VW umieszczone na nich świadczą o wkładaniu szyb-używek z innych rozbitych aut. (chyba że to wymieniał serwis i szyby mają dlatego oryginalny znaczek). Nie sądzę że fabryka miała zapasy magazynowe z 2 lat, to chyba niemożliwe.
Tak jak koledzy pisali wcześniej, przedniej bym się nie czepiał, bo wielu z nas ją wymieniało i to się często zdarza.
Sprawdź jeszcze daty na reflektorach, też będziesz miał datę produkcji.
Przeglądnij lakier, jeśli było malowane to musisz znaleźć coś podejrzanego. Oglądaj miejsca w niewidocznych miejscach (progi, rynienki), muszą być gdzieś odcięcia lakieru.
Sam kupowałem pewne auto (niemalowane), oglądał lakiernik i nic nie znalazł. To był wieczór, w dzień pewnie byłoby inaczej. Po pewnym czasie jednak znalazłem malowania, było to na szczęście tzw. upiększenie powierzchni, jak to napisał mi Niemiec: Schonreparaturen
Twoje powinny być z 2003 lub 2002 r. Te z 2001 i 2000 roku są moim zdaniem wymieniane. Znaczki VW umieszczone na nich świadczą o wkładaniu szyb-używek z innych rozbitych aut. (chyba że to wymieniał serwis i szyby mają dlatego oryginalny znaczek). Nie sądzę że fabryka miała zapasy magazynowe z 2 lat, to chyba niemożliwe.
Tak jak koledzy pisali wcześniej, przedniej bym się nie czepiał, bo wielu z nas ją wymieniało i to się często zdarza.
Sprawdź jeszcze daty na reflektorach, też będziesz miał datę produkcji.
Przeglądnij lakier, jeśli było malowane to musisz znaleźć coś podejrzanego. Oglądaj miejsca w niewidocznych miejscach (progi, rynienki), muszą być gdzieś odcięcia lakieru.
Sam kupowałem pewne auto (niemalowane), oglądał lakiernik i nic nie znalazł. To był wieczór, w dzień pewnie byłoby inaczej. Po pewnym czasie jednak znalazłem malowania, było to na szczęście tzw. upiększenie powierzchni, jak to napisał mi Niemiec: Schonreparaturen
Zreszta co Ci przeszkadza to ze szyby sa innych firm. Napewno pekly od kamykow albo mialy jakies odpryski i poprzedni wlasciciel je wymienil. A jak chcesz sie upewnic czy nie był walony to zbadaj go czujnikeim grubosci lakieru. A nawet jesli byl bity to co. Grunt zeby jechal prosto, zbieznosc byla ok i nie bylo zadnej rdzy. I tak go kiedys pogonisz dalej. Prawda jest taka ze jesli poszukujesz 100% bezwypadkowej fury to niestety pozostaje kupno samochodu z salonu na co wielu z nas nie stac. GŁOWA DO GÓRY OLEJ TO
BLINK 182 RULES!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości