Nie odpala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

OlDMaN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Nie odpala

Post autor: OlDMaN » wt wrz 18, 2007 15:16

Witam.
Mam następujący problem (zaznaczam, iż jestem samochodowym analfabetą).
Golf 1,9 TDi 1997 r.
Mianowicie wczoraj podłączałem nowe radio. W związku z różnymi kostkami, musiałem nieco poprzerabiać i przy okazji zrobiłem zwarcie i poszedł mi bezpiecznik 22.
Sprawdziłem potem, czy auto pali i było wszystko OK.
Dzisiaj natomiast chcę odpalići co?
Po przekręceniu kluczyka wszystkie odpowiednie lampki standardowo się zapalają.
Po dalszym przekręceniu (przy próbie uruchomienia silnika) wszystkie lampki gasną, spada wskaźnik poziomu paliwa, tak jakby nastąpiło odcięcie zasilania.
I nic się nie dzieje. Nie słychać rozrusznika. Nic!
Gdzie leży problem?
Czy mogłem coś sknocić podłączając radio?



manieczek111
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: manieczek111 » wt wrz 18, 2007 16:08

masz rozladowany aku. naladuj sobie. jak sie znowu rozladuje to znaczy ze zwalilesc cos przy podlaczaniu radia i gdzies jest jakies male zwarcie .



OlDMaN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Post autor: OlDMaN » wt wrz 18, 2007 16:35

A czy przekaźnik pompy paliwa może mieć coś z tym wszystkim wspólnego?
Bo po wymianie bezpiecznika auto paliło i nic nie wskazywało na problemy z akumulatorem... Także jeszcze wczoraj wieczorem wszystko było w porządku (auto paliło, radio grało), a dzisiaj rano echo.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt wrz 18, 2007 20:40

OlDMaN, sprawdź najcieńszy przewód dochodzący do rozrusznika tj wzbudzajacy



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » wt wrz 18, 2007 21:23

Po Twoich przerobkach pewnie masz dosc spory pobor pradu spowodowany niewlasciwym podlaczeniem lub wlasnie zwarciem co spowodowalo ze przez noc padl aku...
Sciagnij kleme + lub - i podlacz amperomierz, i zostawiajac wszystko powylaczane zobacz ile ciagnie pradu.Jak cos ciagnie ponad 0,5 A to jest cos nie tak z twoimi przerobkami i pewnie tu jest problem.Odlacz radio bo pewnie sposob podlaczenia jego powoduje problem i zobacz co z pradem.

Przepraszam za zbyt laickie i proste wytlumaczenie ale sam napisales ze w sprawacz aut jestes laikiem...

...lub po prostu konczy ci sie aku.Zbieg okolicznosci ze akurat teraz.Ale jak koledzy pisza nalduj akumulator sprawdzajac czy jest on obslugowy,bo jesli tak to wyczerpanie moze byc spowodowane suchymi celami w aku.Dolej wody destylowanej jesli to mozliwe

I napisz jak to wyglada...

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt wrz 18, 2007 21:26 przez zloty60, łącznie zmieniany 1 raz.


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

OlDMaN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Post autor: OlDMaN » śr wrz 19, 2007 11:56

Nie mam amperomierza, ale zrobiłem tak:
odłączyłem radio całkowicie, naładowałem akumulator, podpiąłem go i...
nic się nie zmieniło, efekt ciągle ten sam.
???



kley

Post autor: kley » śr wrz 19, 2007 15:41

zapal światło w podsufitce i powiedz czy w momencie przekręcania kluczyka z pozycji zapłon na pozycję rozrusznika przygasa światło środku, jeżeli tak, to znaczy, że na rozrusznik idzie duży prąd, ale coś jest z nim nie tak, bo nie kręci, a jeżeli nie przygasa to moze byc duzo powodów, jak kolega wcześniej pisał:
1. Przewód wzbudzający rozrusznik (najcieńszy dochodzący do rozrusznika)
2. sprawdz inne bezpieczniki
3. sprawdź jeszcze raz WSZYSTKIE miejsca, gdzie przerabiałeś.

A napisz jeszcze może co konkretnie przerabiałeś w instalacji?

Jest też taka możliwość, że przy składaniu pociągnąłeś za kostkę od stacyjki i wypięła się z niej częściowo wiązka lub wyrwał któryś przewód...



OlDMaN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Post autor: OlDMaN » pt wrz 21, 2007 15:35

Okazało się, że przepalona była wiązka kabli nad bezpiecznikami.
Zrobił mi to elektryk.
Ale pojawił się kolejny problem.
Mianowicie ów elektryk uruchamiał mi to auto "ręcznie" od strony silnika i od tamtej pory po kilkunastu sekundach od uruchomienia zaczyna migać kontrolka świec żarowych.
Czy jest to coś poważnego?
Jak sprawdzić co mogło się stać?
Wcześniej ta kotrolka nie migała.
Już od poniedziałku mam zamiar wybrać się w dłuższą trasę, a tu co chwila jakieś niespodzianki.
Czy z takim objawem mogę sie gdzieś ruszyć?
Ostatnio zmieniony pt wrz 21, 2007 19:02 przez OlDMaN, łącznie zmieniany 2 razy.



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » sob wrz 22, 2007 21:53

Migajace grzanie zwykle oznacza jakis blad komputera.Podlacz Vag i zobacz co go boli.
Zdaje sie ze przepalona swieca zarowa ktoras.Z tego co pamietam.
Jaki masz silnik? AFN? 1Z? AHU?


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

daniel_mazurek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 08:50
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: daniel_mazurek » ndz wrz 23, 2007 12:05

Mialem identyczny problem! I jak sie okazalo wszystko lezalo po stronie kostki w stacyjce. Jak rozbierzesz stacyjke tam jest taka biala kostka poprostu ja wymien i bedzie wszystko gralo:)

Mialem identyczne objawy i tez po wymianie radia :) hehe w tej kostce sa takie male sprezynki i to one sie przepalajam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 369 gości