MKII NZ - Dolewka oleju do skrzyni - skąd wziąć ampul 17mm?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Orzeł
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 21:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

MKII NZ - Dolewka oleju do skrzyni - skąd wziąć ampul 17mm?

Post autor: Orzeł » czw cze 02, 2005 22:07

Witam.
Kupilem sobie dziś oleum do skrzyni i chcialem sprobować nalać go przez otwor od linki prędkościomierza, jak ktoś mi na forum doradzał, ale to raczej niewykonalne :hmm: No chyba że odkręcić całe mocowanie linki do skrzyni ale tego nie chcialem robić... Pozostaje korek wlewu powyżej półosi na klucz ampul 17 :hmm: Wiecie gdzie coś takiego można znaleźć, pożyczyć, kupić w Warszawie? Uparłem się że sobie sam naleję :grin:


Pozdrawiam - Orzeł

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » czw cze 02, 2005 22:22

Widziałem takie klucze w Leroy Merlin w Piasecznie ale nie pamietam za ile... :helm: Szukaj w marketach budowlanych na działach z narzędziami
Pozdro


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » czw cze 02, 2005 23:36

Klucz do spustu zrobiłem sam- przyspawałem do grubego płaskownika nakrętkę M10, czyli na klucz płaski nr 17. Olej wlewam przez otwór wejściowy linki prędkościomierza- żaden problem, tylko należy wykonać z kawałka węża 1/2 cala i połowy butelki plastykowej po jakimś napoju lejek, polecam.
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

yoland

Post autor: yoland » pt cze 03, 2005 01:33

Sam też skonstruowałem taki klucz-zespawałem dwie śruby o takim wymiarze jak otwór, w który chcemy je włożyć (chodzi o wymiar łba śruby) Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
Orzeł
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 21:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Orzeł » pt cze 03, 2005 11:49

vorlog pisze:Klucz do spustu zrobiłem sam- przyspawałem do grubego płaskownika nakrętkę M10, czyli na klucz płaski nr 17. Olej wlewam przez otwór wejściowy linki prędkościomierza- żaden problem, tylko należy wykonać z kawałka węża 1/2 cala i połowy butelki plastykowej po jakimś napoju lejek, polecam.
V.
OK. Jeśli więc chcę nalać oleju przez otwór wejściowy linki prędkościomierza muszę odkręcić jej mocowanie do skrzyni? Bo jeśli odkręcę linkę, to ze skrzyni wystaje "gniazdo" z dziurką 1.5 mm w które wchodzi końcówka linki a w tą dziurkę nic nie naleję;) "gniazdo mocowane jest nakrętką na oko 20-22 i trzeba by było wziąć jakiś płaski klucz... Dobrze myślę?
Ps. Zaraz wybieram się do sklepu. Przy okazji może uda mi się kupić ten ampul 17 i będzie po kłopocie;)


Pozdrawiam - Orzeł

Awatar użytkownika
Sebo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pn mar 14, 2005 09:29
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Sebo » pt cze 03, 2005 13:28

Pisałem o tym już, ale napisze jeszcze raz. Ja wlewam olej przez wył. światła cofania. Jest o wiele lepszy dostęp.

A co do ampula 17, to poszedłem do warsztatu i poprosiłem o kawałek pręta sześciokątnego 17, pan mi ukroił kawałek no i mam taki kluczyk.
Jedyny problem był z wyniesieniem tego poza brame Huty Katowice....


www.vwgolf-slask.info

Awatar użytkownika
Orzeł
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 21:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Orzeł » wt cze 07, 2005 00:32

Kupiłem klucz(9zł.). Odkręciłem śrubkę, nalałem oliwy i jest trochę lepiej. Trochę mi to zajęło bo dostęp jest słaby ale dałem radę;)


Pozdrawiam - Orzeł

Awatar użytkownika
sczypior22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw mar 03, 2005 18:09
Kontakt:

Post autor: sczypior22 » sob cze 11, 2005 08:55

witam , chlopaki zajrzycie do jakiegokolwiek serwisu z wymiana oleju, zmieniaja tez olej w skrzyni za damo wystarczy u nich olej kupic, wiec po co sie meczyc fachowo pompka naleja pozdrawiam


Golf III 1.8 GT

tayger

Post autor: tayger » sob cze 11, 2005 13:44

niektorzy robia to z milosci do swojego gofera! ja tez wole zrobic sam to co moge dla samej frajdy! :-) , a klucz tez sam zmajstrowalem!



Awatar użytkownika
Dziadoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr sty 05, 2005 18:57
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: Dziadoo » sob cze 11, 2005 15:13

Witam,

Skoro jest temat o oleju w skrzynii, to ja mam takie pytanie: jak sprawdzic poziom oleju i co ile km sie go wymienia (mam zrobione 160000 i jeszcze nie byl wymieniany).

Pozdrawiam,
Dziadoo



tayger

Post autor: tayger » pn cze 13, 2005 12:05

odkrecasz z boku taka durza imbusowa srube w skrzyni i dolewasz az zacznie wyciekac! polecam wlewac za pomaca butelki z wezykiem ktory wejdzie w otwor!



tayger

Post autor: tayger » pn cze 13, 2005 12:06

odkrecasz z boku taka durza imbusowa srube w skrzyni i dolewasz az zacznie wyciekac! polecam wlewac za pomaca butelki z wezykiem ktory wejdzie w otwor!



tayger

Post autor: tayger » pn cze 13, 2005 12:07

odkrecasz z boku taka durza imbusowa srube w skrzyni i dolewasz az zacznie wyciekac! polecam wlewac za pomaca butelki z wezykiem ktory wejdzie w otwor!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 220 gości