działanie nowej nagrzewnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

działanie nowej nagrzewnicy

Post autor: To_masz » czw wrz 13, 2007 00:16

witam!!
Mam takie pytanko, jak powinna grzać nowa nagrzewnica bo do poprzedniej to nie ma porównania, czy ona poprostu musi się dobrze ,,przegrzać'' przez jakis czas, tak sobie to tłumacze ale nie dowiem sie bez waszej pomocy, pozdrawiam



michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » czw wrz 13, 2007 00:25

Nowa nagrzewnica po odpowietrzeniu ukł. chłodzenia i nagrzaniu silnika do chociaż 40-50*C powinna już grzać. Sprawdź węże do nagrzewnicy czy są gorące.


michal0604

ModyVW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 23:20
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: ModyVW » czw wrz 13, 2007 00:32

no wlasnie,odpowietrzyles uklad chlodzenia.jak zalales ukl.plynami zagrzales auto az do wlaczenia wentylatora??


Mody

GOLFSTROM_MK_II

Post autor: GOLFSTROM_MK_II » czw wrz 13, 2007 00:36

Jaki rocznik Golfa?? bo był taki patent dwa zaworki na wężach (te do nagrzewnicy) zaraz przy grodzi silnika jeśli je masz to od razu wywal



maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » czw wrz 13, 2007 00:37

Witam. sprawdz czy masz termostat na przewodach do nagrzewnicy
jw.
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2007 00:38 przez maniek128, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » czw wrz 13, 2007 00:59

golf 2 1.8 monowtrysk 90r. mechanik zakładał nagrzewnice i nie wiem czy iść z reklamacją czy poczekać

[ Dodano: 13 Wrz 2007 01:02 ]
raczej nie odpowietrzałem



Awatar użytkownika
DanielK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 19, 2006 11:56
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: DanielK » czw wrz 13, 2007 08:03

Panowie o jakich zaworkach mowa macie oże zdjęcie ich bo ja mam na przewodach jakieś dziwne zaworki i mam problem z nagrzewnicą



GOLFSTROM_MK_II

Post autor: GOLFSTROM_MK_II » czw wrz 13, 2007 22:43

u Ciebie To_masz nie ma tych zaworków bo masz taki sam rok co ja więc cos musi być z tym układem chłodzenia.



Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » czw wrz 13, 2007 23:15

wypatrywałem dzisiaj, nie mam tych zaworków, tak przypuszczam, ze w to miejsce jest podpięty gaz. Nagrzewnica grzać grzeje ale oryginał był najlepszy, jest też zapach taki- albo pozostałości po płynie bo nieźle się tamta rozpruła albo zapach nowości. zobaczymy, dzięki za zainteresowanie sie tą sprawą, pozdrawiam



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt wrz 14, 2007 00:27

To_masz, powinna grzac od pcozatku, znaczy sie działac jak normalna nagrzewnica a nie przegrzac czy dotrzec. Wymienialem z kumplem nagrzewnice w passacie z 91 roku, zaraz po załozeniu ona zaczeła pracowac w normalnej temperaturze, powiem wprost ze był prawdziwy ukrop w aucie. W gaciach mozna było jezdzic a na dworze mróz po pachy.
Sprawdz czy masz odpowietrzony dobrze układ chłodzenia, jak masz za mało płynu to temperatura na wskazniku jest wysoka a mimo to z nawiewów leci ciepłe powietrze zamiast goracego.
A moze miales pecha i szlag trafił termostat? Sprawdz czy weze po odpaleniu zimnego silnika, nagrzewaja sie rownomiernie, jezeli górny i dolny waz od chłodnicy nagrzewaja sie z taka sama szybkoscia to masz walniety termostat. jezeli sie nagrzewa gorny waz szybciej niz dolny to jest ok, i przyczyny trzeba szukac gdzies indziej, z tym ze ja nie mam pomysłu gdzie. Skoro nagrzewnica jest nowa , to tylko zapowietrzenie albo termostat mi przychodzi, aaaalboo za mało płynu ale to chyba zbyt oczywiste jest:)
Pozdrawiam.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » pt wrz 14, 2007 09:35

guti, sprawdzałem węże od chłodnicy i górny jest dużo cieplejszy, płynu dolewałem i ostatnio sprawdzam go codziennie, jak odkręcam pojemniczek to syknie powietrze, nie wiem czy o takie odpowietrzanie chodzi, może jakieś wskazówki z waszej strony, dzięki



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt wrz 14, 2007 10:26

To_masz pisze:jak odkręcam pojemniczek to syknie powietrze, nie wiem czy o takie odpowietrzanie chodzi,
odkrec zbiorniczek na zimnym silniku, odpal auto i zalej płyn do pełna, czekaj az sie wentylator właczy bo to znaczy sie ze termostat jest otwarty i nadmiar płynu powinien byc wciagniety. Jezeli juz wiecej płynu nie wciagnie to znaczy sie ze jest juz odpowietrzony. A to co ty piszesz ze po odkreceniu zbiorniczka słychac syk powietrza to jest normalne, w układzie jest cisnienie i jak otwierasz korek to upuszczasz i stad ten dzwiek. Jezeli tak bedziesz odpowietrzal ( ogolnie uklad w Golfie jest samo odpowietrzajacy , ale czasem trzeba mu pomoc) to powinno byc dobrze. Bo juz nie mam wiecej pomysłów jak na razie co to moze byc.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Jimas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr mar 08, 2006 20:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jimas » pt wrz 14, 2007 11:43

ja u siebie miałem też ten problem i okazało się ,że na przewodach idących do nagrzewnicy były założone jakieś zaworki ciśnieniowe i w jednym membrana się zawiesiła i nie grzał a to było po zalaniu uszczelniacza do chłodnic.Wymieniłem chłodnicę i nagrzewnice i dalej to samo ,dopiero jak wywaliłem te zaworki i na przewody w ich miejsce kawałek zwykłej aluminiowej rurki i po problemie.

pozdro


VW MANIJAK VW

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=105596]BYŁY Agresor MK II by Jimas[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=234771]MK IV GTI[/url]

Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » pt wrz 14, 2007 12:28

quti, mam jeszcze jeden problem z moim eRPekiem może tez go miałeś. Śilnik jest dobrze rozgrzany, zgasze go i odpale po chwili, to obroty same wkręcają mi sie aż wyje, i za kilka minut spadaja na 900. (krokowy nowy oryginał, linka gazu jest luzna, uszczelka pod wtryskiem szczelna). Co ciekawe jest tak zawsze po kilkugodzinnym postoju po pierwszym rozgrzaniu silnika, później jest wszystko w porządku jak gdyby nigdy nic, .Czytam, szukam i nic konkretnego, może coś z czujnikiem temperatury?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 373 gości