GTI 16V traci moc na 4 i 5 biegu!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
GTI 16V traci moc na 4 i 5 biegu!
Witam!
Mam poważny problem.
Śmigałem ostatnio moim Golfikiem do Polski z Niemiec i dopóki jechałem na normalnych drogach było ok, przyśpieszenia na 1, 2, 3 były ok.
Problem zaczął się na autostradzie...
1, 2, 3, 4 wbijam na lewy pas i... koniec!
160km/h na liczniku i auto przestało ciągnąć do przodu!
Normalnie załamka... Prędkość maksymalna 180km/h z górki z wiatrem.
Normalnie osiągam prędkości 210-220km/h (gaz-blos) i 235 (prawie raz miałem 240 (więcej już na liczniku też nie ma) ale jakiś skur... mi sie wbił..., potem już nie próbowałem - benzyna).
A tu nagle z wielkim bólem 160km/h - nieważne czy gaz czy benzyna...
Może ktoś z was wie co jest grane?
Tak jak mówię:
1,2 idą normalnie, chociaż jak się problemowi przyjrzałem są jakieś tam straty, ale minimalne!
3 już przy 5000obr/min czuć coś niedobrego, ale prawdziwy problem zaczyna się przy na 4 biegu przy 4000obr/min.
Auto prawie że od razu traci całą moc, dociąga do 5000, jak naprawdę sie zdenerwuję to do tych 6000 też dociągnie, ale z baaardzo wielkim wysiłkiem.
Piątka to już później tylko taki bieg, żeby nie jechać na 4...
Nie mam zielonego pojęcia co jest.
Może ktoś z was miał coś podobnego?
Tak polemizując, to podejrzewam coś elektronicznego, bo jeżeli spadki są tak drastyczne tylko na 4 i 5 to nie może to być nic mechanicznego bo wtedy wszystkie biegi powinny świrować, albo...?
Czekam na wasze rady!
Mam poważny problem.
Śmigałem ostatnio moim Golfikiem do Polski z Niemiec i dopóki jechałem na normalnych drogach było ok, przyśpieszenia na 1, 2, 3 były ok.
Problem zaczął się na autostradzie...
1, 2, 3, 4 wbijam na lewy pas i... koniec!
160km/h na liczniku i auto przestało ciągnąć do przodu!
Normalnie załamka... Prędkość maksymalna 180km/h z górki z wiatrem.
Normalnie osiągam prędkości 210-220km/h (gaz-blos) i 235 (prawie raz miałem 240 (więcej już na liczniku też nie ma) ale jakiś skur... mi sie wbił..., potem już nie próbowałem - benzyna).
A tu nagle z wielkim bólem 160km/h - nieważne czy gaz czy benzyna...
Może ktoś z was wie co jest grane?
Tak jak mówię:
1,2 idą normalnie, chociaż jak się problemowi przyjrzałem są jakieś tam straty, ale minimalne!
3 już przy 5000obr/min czuć coś niedobrego, ale prawdziwy problem zaczyna się przy na 4 biegu przy 4000obr/min.
Auto prawie że od razu traci całą moc, dociąga do 5000, jak naprawdę sie zdenerwuję to do tych 6000 też dociągnie, ale z baaardzo wielkim wysiłkiem.
Piątka to już później tylko taki bieg, żeby nie jechać na 4...
Nie mam zielonego pojęcia co jest.
Może ktoś z was miał coś podobnego?
Tak polemizując, to podejrzewam coś elektronicznego, bo jeżeli spadki są tak drastyczne tylko na 4 i 5 to nie może to być nic mechanicznego bo wtedy wszystkie biegi powinny świrować, albo...?
Czekam na wasze rady!
1,2,3 kreca bez problemu do konca, chociaz na 3 czuc przy 6000 ze cos jest nie tak.
Nic nie szarpie czy cos.
4 do 4000 tez idzie normalnie, dopiero potem sie zaczyna sie problem.
powyzej 4000obr/min na 4 i cala 5 - nie ma juz w ogole przyspieszenia...
No jak zejde potem np do 120 km/h na 5 biegu to do tych 160 znowu przyspieszy, ale nic poza to...
[ Dodano: Sro Wrz 12, 2007 09:57 ]
Nic nie szarpie czy cos.
4 do 4000 tez idzie normalnie, dopiero potem sie zaczyna sie problem.
powyzej 4000obr/min na 4 i cala 5 - nie ma juz w ogole przyspieszenia...
No jak zejde potem np do 120 km/h na 5 biegu to do tych 160 znowu przyspieszy, ale nic poza to...
[ Dodano: Sro Wrz 12, 2007 09:57 ]
Nie LPG, bo na benzynie tez jest ten sam problem...Jacenty85 pisze:L.P.G
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:04
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
A jak to mozna sprawdzic?
No i czy jakby to bylo to, to w sumie powinienem odczuwac spadki mocy na wszystkich biegach a nie tylko na 4 i 5?
No i czy jakby to bylo to, to w sumie powinienem odczuwac spadki mocy na wszystkich biegach a nie tylko na 4 i 5?
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 11:53 przez vfl, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:04
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Napisałem Ci już na ten temat a Ty nadal swoje. Spadek mocy będziesz odczuwał tym mocniej im na wyższym biegu jedziesz, fizyka. Na 1,2,3 biegu tak samo moc spadła ale jest to słabiej odczuwalne i nie ma w tym nic dziwnego. Zamiast pisac o biegach przyjmij że spadła moc na wysokich obrotach i tyle.vfl pisze:No i czy jakby to bylo to, to w sumie powinienem odczuwac spadki mocy na wszystkich biegach a nie tylko na 4 i 5?
=-Pinhead-=
Ale autko na biegu 1,2,3 jedzie jak dawnej, tylko na 4 i 5 stalo baaardzo slabe, kiedys tego nie bylo, a dokladnie przed 2 tygodniami, wiec nie pisz prosze ze to jest normalne bo nie jest!!!Pinhead pisze:Napisałem Ci już na ten temat a Ty nadal swoje. Spadek mocy będziesz odczuwał tym mocniej im na wyższym biegu jedziesz, fizyka. Na 1,2,3 biegu tak samo moc spadła ale jest to słabiej odczuwalne i nie ma w tym nic dziwnego. Zamiast pisac o biegach przyjmij że spadła moc na wysokich obrotach i tyle.vfl pisze:No i czy jakby to bylo to, to w sumie powinienem odczuwac spadki mocy na wszystkich biegach a nie tylko na 4 i 5?
To autko bez zajakniecia smiagalo na 5 biegu do 220km/h a przy 160km/h wciskales gaz i czules przyspieszenie!!!
A nagle nic, zero przyspieszenia na 4 i 5 biegu.
A 1,2,3 dzialaja bez zmian! Nawet na wysokich obrotach jest bardzo dobre przyspieszenie.
Pisalem ze sa zmiany bo cos tam jest, ale to jest naprawde znikome i prawie nei zauwazalne, a na 4 i 5 sa to spadki drastyczne, w sumie na 5 biegu to mozna powiedziec ze w ogole jest jej brak...
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 13:18 przez vfl, łącznie zmieniany 1 raz.
Sam sobie przeczysz. Różnice są znikome bo bieg niski, nawet jak by ze 150 zostało 100KM to i tak na 1,2,3 biegu przyspieszenie będzie całkiem przyzwoite. Mówimy o mocnym silniku gdzie spadek 15KM to tylko 10% mocy maksymalnej. No ale jak wiesz lepiej to może daj skrzynie biegów do remontuvfl pisze:A 1,2,3 dzialaja bez zmian! Nawet na wysokich obrotach jest bardzo dobre przyspieszenie.
Pisalem ze sa zmiany bo cos tam jest, ale to jest naprawde znikome i prawie nei zauwazalne, a na 4 i 5 sa to spadki drastyczne, w sumie na 5 biegu to mozna powiedziec ze w ogole jest jej brak...

[ Dodano: Sro Wrz 12, 2007 1:28 pm ]
ps. stań sobie na 1/4 z innym sprawnym ABF'em to zobaczysz jakie to są "znikome" różnice na 1,2,3 biegu. Taniej to wyjdzie niż hamownia.
=-Pinhead-=
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości