Temperatura silnika... Problem pomocy!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:53
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Temperatura silnika... Problem pomocy!!!
Witam,
Jestem początkującym kierowcą niedawno kupiłem auto VW Golf 1,3 rocznik 1992r. Parę dni temu zauważyłem, że wycieka mi płyn z chłodnicy kupiłem więc specjalny proszek uszczelniający. Obecnie już nic nie cieknie wszystko jest ok. Mam tylko obawy co do temperatury silnika. Wskazówka miernika temperatury jak stoję w korku wychyla się aż na godzinę 12:00 czy to jest normalne??
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem kolorem niebieskim pozycje wskaźnika temperatury w czasie normalnej jazdy a kolorem czerwonym w czasie postoju w chwili największego nagrzania silnika.
Gdy silnik jest nagrzany (wskazówka w pozycji zaznaczonej na niebiesko na zdjęciu) pod dłuższej jeździe 200-250km spadają obroty, na luzie silnik gaśnie , auto nie chce przyspieszać. Zdarzyło mi się to kilkakrotnie wtedy jedyną radą jest zaczekać aż silnik troch ostygnie i jest ok można jechać dalej. Wydaje mi się że jest to kwestją nagrzania sie jakiś innych elemętów może elektronicznych...
Jestem początkującym kierowcą niedawno kupiłem auto VW Golf 1,3 rocznik 1992r. Parę dni temu zauważyłem, że wycieka mi płyn z chłodnicy kupiłem więc specjalny proszek uszczelniający. Obecnie już nic nie cieknie wszystko jest ok. Mam tylko obawy co do temperatury silnika. Wskazówka miernika temperatury jak stoję w korku wychyla się aż na godzinę 12:00 czy to jest normalne??
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem kolorem niebieskim pozycje wskaźnika temperatury w czasie normalnej jazdy a kolorem czerwonym w czasie postoju w chwili największego nagrzania silnika.
Gdy silnik jest nagrzany (wskazówka w pozycji zaznaczonej na niebiesko na zdjęciu) pod dłuższej jeździe 200-250km spadają obroty, na luzie silnik gaśnie , auto nie chce przyspieszać. Zdarzyło mi się to kilkakrotnie wtedy jedyną radą jest zaczekać aż silnik troch ostygnie i jest ok można jechać dalej. Wydaje mi się że jest to kwestją nagrzania sie jakiś innych elemętów może elektronicznych...
Ostatnio zmieniony pn wrz 10, 2007 13:35 przez Grz3g0rz, łącznie zmieniany 2 razy.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:53
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Ale czemu silnik gaśnie, daje gazu chce przyspieszyć a tu nic... Jak tylko troche ostygnie 2-3 godzinki to jedzie dobrze hmm...
P.S. Kolega mi mówił że to może być jakaś cewka ponoć jak jest przepalona po nagrzaniu rozszeża sie i niema iskry silnik i gaśnie przerywa....?????????
P.S. Kolega mi mówił że to może być jakaś cewka ponoć jak jest przepalona po nagrzaniu rozszeża sie i niema iskry silnik i gaśnie przerywa....?????????
Ostatnio zmieniony pn wrz 10, 2007 13:51 przez Grz3g0rz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jeśli masz gaźnik: pozdejmuj i wyczyść węże z płynem chłodzącym ktore się pozatykały cudownym proszkiem i na drugi raz nie syp dziadostwa do chłodnicy.
Sprawdź też czy sobie nagrzewnicy skutecznie tym syfem mnie uszczelniłeś bo zima idzie.
Sprawdź też czy sobie nagrzewnicy skutecznie tym syfem mnie uszczelniłeś bo zima idzie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
Witaj Kolego ja miałem takie same objawy w moim MK3. Co do temperatury to wymień termostat na 100% firmy WAHLER (43 zł) temp otwarcia 87 stopni C. Temp silnika powinna być zawsze stała ok 90 stopni C nie ważne zima czy lato. Temp steruje zawsze termostat. Sprawdź czy jak masz ciepłą dolną rurę przy chłodnicy kiedy wskazówka jest jak ta twoja niebieska (jak tak to wymień termostat i po sprawie). Jak masz niedogrzany silnik to mogą głupieć obroty silnika. Pozdro.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości